Permalänk

Formatera om utan backup-skivan?

Hej! Datorn har börjat sega ner sig och blivit allmänt bråkig så ja tänkte ta å formatera om han! Men dum som man är så gjorde ja ingen backup när ja köpte datorn å fick inte heller med någon skiva vid köp... Så hur gör ja nu enklast för att formatera om den? Vill inte slänga in nån piratkopierad version! Datorn är en Asus U31JG och kör Windows 7, product key osv står under datorn as usual.
Mvh Niclas Ohlsson

Permalänk
99:e percentilen

Du kan kolla här. Om jag förstår det rätt borde man kunna ladda ner Windows för att sedan aktivera det med sin egen nyckel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Skall testas! Tack för hjälpen

Permalänk

Att formatera om datorn betyder att man raderar allt på hårddisken. Och har inget med nytt operativsystem att göra egentligen. Ni är ganska många som förväxlar det.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Jag vill blåsa datorn så den blir som den dagen då jag köpte den. Men har inte någon skiva ? Och de verka inte som de gick å tanka ner nått från microsofts sida... kanske ja som letade dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohlleeson:

Jag vill blåsa datorn så den blir som den dagen då jag köpte den. Men har inte någon skiva ? Och de verka inte som de gick å tanka ner nått från microsofts sida... kanske ja som letade dåligt.

Du ska återställa datorn till fabriks inställningar. Det gör du med att börja trycka på F11 eller nåt annat tangent (beror på PC), strax efter första bilden (när man startar pc).Då kommer upp en meny där står vilka typ av åter-ställning finns. Du ska välja fabriks inställningar.

Den andra är att stoppa vilken skiva som helst Windows Vista eller Win 7 och knappa in koden som finns på backsidan av din PC. Nackdelen är att du måste köra drivrutiner separat, och det kan ta tid och ge problem.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Arne Anka:

Att formatera om datorn betyder att man raderar allt på hårddisken. Och har inget med nytt operativsystem att göra egentligen. Ni är ganska många som förväxlar det.

Otroligt många faktiskt. Även lite mer rutinerade datoranvändare jag träffar på ibland.

Skrivet av ohlleeson:

Du vill gåra en systemåterställning isf, inget annat. njanja beskriver hur man gör.
Du kan inte ladda ned W7 från MS Store om du inte tidigare köpt det därifrån. På MS sida kan du ladda ned en testversion av W7 Enterprise enbart!
På technet/msdn kan du ladda ned flera olika programvaror och serverOS.