Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt värre!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Har du (kommer du) lägga ut komponent lista? hur ska du få plats med ett psu i chassit?
snyggt bygge övrigt

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av KoSoVaR:

Ser skitbra ut mannen !
Lagom tajt mellan gfx och radden :D, omnom!

Tack!
Det är inte mycket till godo där, haha.

Skrivet av Johnny71:

Läckert o kompakt!

Tack, Johnny!

DAT UPDATE!

Skrivet av quizz_kid:

Snyggt värre!

Självaste quizz! Tackar.

Skrivet av Tobyhow:

1) Har du (kommer du) lägga ut komponent lista? 2) hur ska du få plats med ett psu i chassit?
snyggt bygge övrigt

1)

Skrivet av JaZid:

Specificationer:
CPU: Intel i7 2600K
GPU: KFA2 GeForce GTX 570 1280MB
MB: ZOTAC Z68-ITX WiFi
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP VIT
PSU: Silverstone ST45SF 450W
SSD: Corsair SSD Force GT 120GB x2
CSE: Lian Li PC-Q11W

2) I toppen!

Tack så mycket!

DEL X

Vi firar tio updates! Haha.

Men du ska ju inte vara här!

Testmontering av SSD-hållare.

Vad tror vi?

Permalänk
Proffsmoddare

Alltid lika stilrent. Ssd-hållaren ser väldigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmobbare

DEL XI

Dags att köra på igen efter ett kortare avbrott!

Bottenplattan, ungefär som det kommer att se ut.

Inget 460 längre!

Försänkte reservoaren ca. 5mm genom golvet.

Hoppas på att öka tempot lite till nästa gång.

Permalänk
Medlem

SNYGGT

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Detta har jag missat totalt, ser fram emot resten!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt projekt, tur att man kollade in på ögongodiset

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte se imageshack-bilder.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Laine:

*makez da sweet stuffs*

Men...mitt nya bygge ser inte ut sådär. *sadface*

Awesome stuff, här ska följas poster!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Love It!

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

Menåååååå, så har man läst ikapp så här långt och hoppades på att bygget skulle vara klart så man kunde få se lite efter-bilder.

Hur som helst, väldigt snyggt jobbat so far. Keep it up men posta mer bilder!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av DHW:

TACK

Skrivet av Jerkanftw:

Detta har jag missat totalt, ser fram emot resten!

Bara häng på!

Skrivet av Normano:

Riktigt snyggt projekt, tur att man kollade in på ögongodiset

HÄr kommer (förhoppningsvis) lite mer!

Skrivet av CCWarlock:

Jag kan inte se imageshack-bilder.

Har planer på att byta host i framtiden, men osäker på vilken nu när Imageshack börjar leka runt med PRO-krav. Något förslag?

Skrivet av Shudnawz:

Men...mitt nya bygge ser inte ut sådär. *sadface*

Awesome stuff, här ska följas poster!

På rätt avstånd ser allt likadant ut! (min egna ser inte heller ut såhär *sadface*)

Skrivet av VHggstRm:

Tack och bock! Kul att du gillar det!

Skrivet av Murvel:

Menåååååå, så har man läst ikapp så här långt och hoppades på att bygget skulle vara klart så man kunde få se lite efter-bilder.

Hur som helst, väldigt snyggt jobbat so far. Keep it up men posta mer bilder!

Menååå, lider med dig! Mycket att göra hit och dit men nu kommer det nytt!

Dam dam dam!

DEL XII

Något för alla er där ute som gillar teknik och leksaker!

Äntligen dags att visa varför 5,25-platsen fick möta sitt öde med kapskivan! Skaffade en Aquaero 5 PRO som en slags huvudcentral för alla mekaniska komponenter. Tyvärr passar den inte, 1mm för hög vilket gör att den sticker ut på bilderna, men det är snart fixat.

En vattentemperatursensor (Wordfeud någon?) monterades för att utnyttja mer av leksaken. Sen senast har radiatorfästtet fram lackats, pumpen har fått en längre kabel, fläktarna är omlödda och fått förkortat kablage. Passade även på att förkorta kablaget till sensorn och USB.

Till Aquaeron fick ett par splitters tillverkas, och sata-power blev klar i samma veva. Behöver lite mer pill innan det är klart.

"I'll be back."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laine:

Har planer på att byta host i framtiden, men osäker på vilken nu när Imageshack börjar leka runt med PRO-krav. Något förslag?

Är väl bara problem för våra tjinesiska vänner. Här i Sydkorea äre inga problem!

Använder själv bara min egna server så har ingen koll på hosts dessvärre.

Nice med ny uppdatering! Snyggt som bara den! Fan vad jag är sugen på att fortsätta mitt egna bygge.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Det här bygget är ju helt awesome Laine, Ska bli kul att se det färdiga resultatet

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem

So sexy!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Tvärnice med aquaeron!, Skulle dock inte sitta fel med svarta Molexkontakter (skicka din adress på PM ifall du vill ha två st)
Är det m3 skruvar som sitter på Aquaeron ? hade tänkt o byta ifall jag köper en då dem sticker ut lite för mycket ?

Permalänk
Medlem

När får vi se en fortsättning på bygget?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av CCWarlock:

Är väl bara problem för våra tjinesiska vänner. Här i Sydkorea äre inga problem!

Använder själv bara min egna server så har ingen koll på hosts dessvärre.

Nice med ny uppdatering! Snyggt som bara den! Fan vad jag är sugen på att fortsätta mitt egna bygge.

Jag får leva med Imageshack och försöka reuppa bilder löpande tills jag hittar något bättre, antar jag.

Skrivet av Bl00m:

Det här bygget är ju helt awesome Laine, Ska bli kul att se det färdiga resultatet

Tack!

Skrivet av MetallicAcid:

Great to see an update Jazid!! Great stuff mate

Great to hear! Still enjoying the speakers daily, btw.

Skrivet av HerrGoreMann:

Naww. :-3

Skrivet av KoSoVaR:

Tvärnice med aquaeron!, Skulle dock inte sitta fel med svarta Molexkontakter (skicka din adress på PM ifall du vill ha två st)
Är det m3 skruvar som sitter på Aquaeron ? hade tänkt o byta ifall jag köper en då dem sticker ut lite för mycket ?

Verkar vara M3 på den, kontakterna byts eller lackas när det blir mitt största problem.

Skrivet av DDemis:

När får vi se en fortsättning på bygget?

Har byggt frekvent men inte haft tid eller ork att hålla loggarna uppdaterade i rätt tempo. Fokus på fel ställe kan vi kalla det, om jag ska ha en bortförklaring. Sanningen mynnar nog mer ut i lathet.

DEL XII

Äntligen dags för nästa del, denna gång en något större uppdatering för att tjäna igen tiden jag varit frånvarande här.

Inringade områden har imperfektioner som behöver åtgärdas innan lack.

Lite kameralek.

Permalänk
Proffsmobbare

DEL XIII

Tänkte avvakta men denna, men eftersom att ni väntat så länge så kör vi en dubbeluppdatering.

Tyckte att det fattades något som binder samman över och underdelen av datorn, lite väl tomt runt moderkortet. Tanken är att köra akrylrör tvärs över den öppna delen.

Lite storleksjämförelse, den är inte speciellt förlåtande att jobba med.

Avslutningsbild för denna gång, förhoppningsvis kommer mer snart.

Den främsta anledningen att bygget tar sån tid är att jag aldrig kan bestämma mig om ett element är bra nog eller om jag kan göra det bättre. Vill ha något som representerar både mig och Inet på så bra sätt som möjligt. Om jag en vecka efter färdigställandet kommer hitta nya sätt som kunde gjort bygget bättre, är det ett misslyckande i mina ögon.

Until next time, tjo!

Permalänk
Medlem

Fina updates, kan tänka mig att det är ett helvete att pilla inne i burken. Jag skulle bli galen och slänga ut den direkt
(Jo, det var ett tag sen)

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

DEL XIII

Den främsta anledningen att bygget tar sån tid är att jag aldrig kan bestämma mig om ett element är bra nog eller om jag kan göra det bättre. Vill ha något som representerar både mig och Inet på så bra sätt som möjligt. Om jag en vecka efter färdigställandet kommer hitta nya sätt som kunde gjort bygget bättre, är det ett misslyckande i mina ögon.

Until next time, tjo!

Perfektion. Konstnärens främsta fiende. Tiden förändrar allt så inget kan vara perfekt förutom i ett ögonblick.

Ser väldigt trevligt ut än så länge.
Hade dreglat än hårdare över bygget om det inte är för att jag inte gillar datorer som står på höjden.
Men än så länge är det väldigt smart och snyggt genomfört.
Ska bli intressant att se hur det blir med fläktar. Känns som om de kommer stjäla luft av varandra.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Proffsmobbare

Tillbaka efter en kortare istid för att slutföra den här loggen! Får be om ursäkt för att uppdateringarna varit så få och allt annat än frekventa, har haft mycket pågång i livet och den tiden jag haft över har lagts på datorn och dess färdigställande. Nog med snack, på med bilder!

DEL XIV

Här slår kondensatorn i ganska rejält, problem uppstår.

Hejdå med dig!

Löds tillbaka i denna position med förlängda kablar.

Fått lite jobb gjort. Detta är den preliminära dragningen av bottendelen. Inte direkt ett stort fan av den dubbla 90gradaren, går kanske att göra något åt den.

Permalänk
Proffsmobbare

Part XV

Det som finns kvar av 5,25"-platsen

GUmmilister på plats för att transportskydda glaset.

En liten bit längre på vägen, konfigurerar belysningen.

Vilken röra! Bara på det igen.

Förhoppningsvis kan jag få in GPU och moderkort in i den här innan man går i pension. Förhoppningsvis.

Permalänk
Proffsmobbare

Part XVI

Ett litet ventilerat skydd eftersom att det finns noll chans att få tillbaka USB-portar i lådan.

Liten skyddande bit för GPU, så att den inte slår i främre radiatorn på samma sätt som jag hade problem med förut.

Finally got the other radiator in!

Fick toppen på plats och sista av kablarna någorlunda dragna som jag vill ha det. Det kommer nog se bättre ut när allt är inkopplat.

Önskar att den dolda delen av kabeldragningen hade varit lite renare och stiligare, men det finns verkligen inget utrymme för några hållare eller kortare kablar, det var illa redan som det var!

Detta är hur SSDerna ser ut väl monterade. Två stycken 120GB i raid, urplockade från sina chassin och isolerade med krympslang storlek enorm, för lite extra hållbarhet.

GPU på plats efter 3 timmar eller någonting sådant. Det var innan jag insåg att man kunde öppna hela baksidan av chassit som en bok, eftersom att nitarna blivit ersatta med försänkta M3 och mutter. Oh well.

Lite pillande med kablarna för GPU, vi får se hur mycket av det som faktiskt kommer synas sedan.

Permalänk
Proffsmobbare

Part XVII

Ibland radar saker inte upp sig på sättet man tänkt. Detta var en av dessa gånger, någonstans på vägen hade jag lite väl bråttom och mätte lite fel.

Detta verkar ha löst sig dock, men det var en 'onödig' designändring. Kanske ger det lite extra personlighet i bygget, vem vet!

Nu sitter det en spacer, 90graders rotary, 45graders rotary på bakre radiatorn. 90graders rotary i fronten byttes mot en fast version.

Sista av uppriktningsproblemen, lite pill kvar runt radiatorområdet, men tja.

Vet inte varför, men har alltid uppskattat sådana här småkonstiga lösningar, vet inte om det ökar karaktären för ett bygge, men allt kan inte alltid vara 'perfekt' eller? Heh.

Bockade iallafall till röret ett par grader på högra sidan av CPU-blocket, så nu ska det väl passa bättre.

Att få ordning på den här ATX24an blir väl inte helt lätt.

Permalänk
Proffsmobbare

Part XVIII

Känsliga tittare varnas! Haha. Version 1.1 blir version 2.0, med lite tweaks.

Många timmar senare, detta är var jag har att visa för det. Det som är kvar här är att fylla på vatten, fixa till kablarna och bättringsmåla ett par ställen som behöver lite extra kärlek.

Sammanfattning; Löste ett gäng problem med Aquaeron, drog om start och resetknapparna, förlängde en fläktkabel, bytte plats på ett par nipplar för ökad säkerhet och passade samtidigt på att isolera ett par dolda anslutningar.
Bytte också ett gäng akrylrör och ett par o-ringar. Borde funka bättre nu.

Lian Li PC-V1000 vs PC-Q11!

Återkommer med slutgiltiga bilderna om ett tag!

Permalänk
Medlem