Väntar du på D3? Spela Path of Exile I helgen - public weekend!

Permalänk
Avstängd

Väntar du på D3? Spela Path of Exile I helgen - public weekend!

Hej

Ville bara tipsa diablo klonen Path of Exile, det är i closed beta men nu i helgen så är det öppet för alla. Det är roligt och hjälper verkligen att stilla hungern man har för D3

Länk: http://www.pathofexile.com/

Bara att klicka på download, göra ett account när det patchar och sen köra på!
Vi ses:)

Permalänk
Medlem

Ser roligt ut ska testa det, men tror inte det kommer vara bättre än titan quest på att stilla hungern...

Mvh,
Sebastian

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Level 24 Witch, detta spelet är vad jag önskar att D3 kommer vara. Riktig d2 känsla men endå en massa nya element.

Permalänk

Testade spelet och blev överraskad hur bra och snyggt det är. Älskar att man har support i spelet.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kemichal:

Level 24 Witch, detta spelet är vad jag önskar att D3 kommer vara. Riktig d2 känsla men endå en massa nya element.

Exakt min tanke efter en timmes gameplay.
Om D3 inte blir bättre än alla videor man sett så kommer det nog bara att få en snabb genomspelning men det är poe som kommer att nötas under längre tid.

Permalänk
Medlem

Tycker att Path of exile är mera diablo än diablo 3, grymt kul spel

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Ja spelet är riktigt skoj, lvl 22 Ranger var det jag hann med.
Drygt nu bara när open betan är slut och man inte kan få sin "fix" hehe

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk

Kan tipsa om att dom nu öppnat förköp av in-game points (minst 66kr) och med sitt köp får man en betanyckel. Påskhelgen räddad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Testade spelet under stresstestet och nu har jag skaffat en riktigt beta key och jag kan varmt rekommendera att testa spelet. Får en känsla av aliens vs predators ibland när jag spelar de och självklart diablo 2. När d3 floppar(vilket jag tror, dont hate me) kommer jag att lira poe

Permalänk
Medlem

nu kan man köpa slots för 10$ lätt värt det.

Permalänk
Medlem

Någon som har en Beta-Key över oxh har lust att kanske skänka bort den till en intresserad grabb som har spel torka?

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTall:

Någon som har en Beta-Key över oxh har lust att kanske skänka bort den till en intresserad grabb som har spel torka?

Går att köpa en betakey för ~70kr. Köp inget godis i påsk så har du en key

Permalänk
Medlem

Såg en video på detta spelet för ett tag sen. Får nästan bli att ta och testa detta i helgen

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Hej

Ville bara tipsa diablo klonen Path of Exile, det är i closed beta men nu i helgen så är det öppet för alla. Det är roligt och hjälper verkligen att stilla hungern man har för D3

Länk: http://www.pathofexile.com/

Bara att klicka på download, göra ett account när det patchar och sen köra på!
Vi ses:)

shiet, jag blev hooked som fan när jag lyssna på en av utvecklarna nu. Jag gillar allt han säger. Exempelvis att det är free to play Men man ska kunna köpa Cosmetics för att tex göra så att spellsen ser lite snyggare ut osv för att på så sätt dra in pengar, och inte som på Diablo3 där du kan köpa dig till det bästa gearet vilket dom var helt emot om skulle motverka.
Han var verkar var en riktig gamer själv och väldigt noga med att man ska kunna sticka ut på olika sätt om man spelar mycket utan att nödvändigtvis betala några pengar alls. Dom skulle tydligen också ha en competitive scen vilket också låter låvande.

Jag gillar även grafiken mer än i diablo3 då den inte känns lika "Singleplayer-aktig" ut som d3.

Ingame currency kommer heller inte heller vara guld som aldrig har någon betydelse ändå nästan i roliga trading spel utan att man istället enbart ska använda praktiska itemsen för att trading vilket också verkar interssant och genomtänkt.

http://www.youtube.com/watch?v=2Pb4sRdyHU0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thunberg:

Ingame currency kommer heller inte heller vara guld som aldrig har någon betydelse ändå nästan i roliga trading spel utan att man istället enbart ska använda praktiska itemsen för att trading vilket också verkar interssant och genomtänkt.

Jag håller med om allt du säger förutom den här delen. Att de har bestämt att inte ha guld i spelet är väldigt ogenomtänkt. Att dom vill göra det mer besvärligt för players att trade'a är bara idiotiskt.

Permalänk
Skrivet av Hellowiener:

Jag håller med om allt du säger förutom den här delen. Att de har bestämt att inte ha guld i spelet är väldigt ogenomtänkt. Att dom vill göra det mer besvärligt för players att trade'a är bara idiotiskt.

Trade-systemet är inte färdigt, det kommer bli väldigt smidigt. Du kommer kunna trade'a direkt på forumen med byteshandel. Förhoppningsvis (antagligen) auktioner med. Verkar faktiskt bli grymt bra.

Dagsläget med drop trading är en tillfällig nödlösning. Till sist kan jag säga att det är en liten inlärningströskel vad gäller valuta jämfört med t.ex guld, men det är ingen stor grej. Orkar man inte lägga några minuter på att lära sig ett system så passar nog inte det här spelet ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genelec8030:

Trade-systemet är inte färdigt, det kommer bli väldigt smidigt. Du kommer kunna trade'a direkt på forumen med byteshandel. Förhoppningsvis (antagligen) auktioner med. Verkar faktiskt bli grymt bra.

Dagsläget med drop trading är en tillfällig nödlösning. Till sist kan jag säga att det är en liten inlärningströskel vad gäller valuta jämfört med t.ex guld, men det är ingen stor grej. Orkar man inte lägga några minuter på att lära sig ett system så passar nog inte det här spelet ändå.

Jag pratade inte om själva trade "akten", utan om prissättning och "matching" av supply och demand.

Bytelshandel är sämre än handel med nån sorts av pengar. Det är ett faktum som utvecklarna ignorerade, och det kommer de förmodlgen att få betala för.