Jailbreak sölar ner iPhone?

Permalänk
Medlem

Jailbreak sölar ner iPhone?

Hejsan!

Min farsa har haft sin itelefon i ett år nu med jailbreak från första början men nu på sistone så har han upplevt frysningar, eller mer exakt, rejäla lagg. Jag misstänker att det är jailbreaket men min pappa misstänker att det är brist på plats. Jag kollade hur mycket plats han hade, han hade ca 3.8 gb av 14 gb.. det mesta som tar plats är hans bilder/filmer och en tomtom europe gps som tar 2 gb... vad kan det vara då? Jailbreak eller brist på plats? (Alltså jag vill att den ska bli snabbare )

Tack!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

varför inte föra över bilderna/filmerna på en dator! Radera sen bilder/filmer på mobilen, starta om mobilen och känn hur den känns sen.

Har själv en jailbreakad och när jag hade några tusen bilder på den och minnet började ta slut, så upplevde jag den slö! Tog en backup/raderade filmer/bilder och det hjälpte verkligen!
Själva jailbreaken har jag aldrig upplevt att den slöar ner min lur.

Och din farsa gör helt rätt som kör med jailbreak! Det är det första jag gör när jag köper ny iPhone, och har gjort det sen dom kom ut! Fattar ärligt talat inte hur man kan köra utan!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

varför inte föra över bilderna/filmerna på en dator! Radera sen bilder/filmer på mobilen, starta om mobilen och känn hur den känns sen.

Har själv en jailbreakad och när jag hade några tusen bilder på den och minnet började ta slut, så upplevde jag den slö! Tog en backup/raderade filmer/bilder och det hjälpte verkligen!
Själva jailbreaken har jag aldrig upplevt att den slöar ner min lur.

Och din farsa gör helt rätt som kör med jailbreak! Det är det första jag gör när jag köper ny iPhone, och har gjort det sen dom kom ut! Fattar ärligt talat inte hur man kan köra utan!

Han hade ca 500 bilder/filmer som var ca 7 gb, jag överförde alla till en extern hårddisk, tog bort han verkligen inte ville ha på sin iphone, nu har han ca 150 bilder/filmer... det laggar dock inte lika mycket (det frös i hela sekunder förr) men det laggar fortfarande lite vid "Sök i iPhone" sidan, alltså när man skrollar till och från den sidan... men aja hoppas det inte blir värre

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Om du startar om den, och stänger ner samtliga onödiga appar/widgets etc är det fortfarande en stor skillnad?

Annars är det ett tips, skaffa något likt "watchdog" eh, vet ej vad apple varianten heter. Så du kan övervaka appar som får för många hårda fel.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Hejsan!

Min farsa har haft sin itelefon i ett år nu med jailbreak från första början men nu på sistone så har han upplevt frysningar, eller mer exakt, rejäla lagg. Jag misstänker att det är jailbreaket men min pappa misstänker att det är brist på plats. Jag kollade hur mycket plats han hade, han hade ca 3.8 gb av 14 gb.. det mesta som tar plats är hans bilder/filmer och en tomtom europe gps som tar 2 gb... vad kan det vara då? Jailbreak eller brist på plats? (Alltså jag vill att den ska bli snabbare )

Tack!

Jailbreak/root/administratörsrättigheter (kalla det vad du vill) slöar inte ned något.. Det tillåter dig dock att göra precis vad du vill, vilket kan medföra att du får en slöare, snabbare eller död lur.