QPAD MK-80 verkar tappa strömmen ibland, hjälp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

QPAD MK-80 verkar tappa strömmen ibland, hjälp?

Ungefär en gång varannan dag verkar mitt QPAD MK-80 tappa strömmen vilket leder till att man måste skruva upp dess belysning på nytt och att man måste gå in under control panel -> keyboard -> repeat delay och röra på "repeat delay"-reglaget, lämna det i högerkanten vid "short" igen och trycka på "apply" för att det inte ska bli en jävla jobbig delay så fort man håller nere backspace för att radera bokstäver man har skrivit.

Där man måste gå in i kontrollpanelen för att fixa "repeat delay" efter att tangentbordet har tappat strömmen

Någon som vet vad det kan bero på? Det börjar bli lite störigt. Att belysningen släcks är allmänt jobbigt för att det känns så fattigt och det ska helt enkelt inte hända, grejen med "repeat delay" är allmänt jobbig att behöva dra upp på nytt lite hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2003

Maila Qpad? Tillverkarna brukar vara mycket snabba att fixa/byta ut saker.

Workstation: i7-6700K @ 4 GHz - Asus Maximus VIII Hero - Corsair Vengeance 2x16GB 3200MHz - MSI GTX 1070 Gaming X 8GB - Samsung 950 Pro MVMe 256GB - Samsung 850 Pro 512GB - Crucial MX500 750GB - Crucial MX500 2x1TB - Sandisk Plus 2x1TB - Corsair AX850 - Corsair H80i v2 - Silverstone FT02 - Dell 2410 - Corsair RGB Strafe mx-brown

Server: i7-3930K @ 4.3GHz - Asus P9X79WS - Corsair Vengeance 48 GB - Samsung 850 Evo 256GB - Crucial MX300 2x750GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av JD:

Maila Qpad? Tillverkarna brukar vara mycket snabba att fixa/byta ut saker.

Mjo, jag ska göra det. Dock tror jag inte att det är tangentbordet i sig som är problemet, eller tror och tror – jag skulle gissa på moderkortet möjligtvis men givetvis är det inte uteslutet att det är tangentbordet som är defekt.