Slaget om Midgård problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Slaget om Midgård problem

Hej swec! Jag fick en impuls att jag ville spela Slaget om Midgård ( 1an ), men när jag installerade spelat så fick jag omedelbart problem... När man startar spelet så hänger sig spelet när den röda bilden där det står "Slaget om Midgård" kommer. Jag har testat att ändra spelets kompabilitetslägen till "xp service pack 3", jag har testat att ändra setup.exe i installationsskivan till samma och startar allting som admin men det fungerar ändå inte.. Jag har ett äkta windows 7 x32

Om någon kan hjälpa mig skulle det vara kul!

Mvh Poskitosker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Nov 2011

Taget från externt forum, www.techsupportforum.com
Länk: http://www.techsupportforum.com/forums/f269/solved-the-battle...

Citat:

Found the solution... I bet you have a big monitor, as i do. It seems EA doesnt like big monitors. So the solution is to add an Options.ini in the C:\Users\[your login name]\AppData\Roaming\My Battle for Middle-earth(tm) Files folder (or C:\Documents and Settings\[your login name]\Application Data\My Battle for Middle-earth(tm) II Files if you use XP) and put the following content in that new created file:
AudioLOD = High
HasSeenLogoMovies = yes
IdealStaticGameLOD = High
Resolution = 1024 768
StaticGameLOD = High
TimesInGame = 5

Please tell me if it works. (i havent reached home to test it, but i`m pretty sure that`s the problem because i have 2 different pc. One that works and one that doesnt work. The one that works has a 1280x1024 maximum resolution capable attached to the comp. The other one who doesnt work has a 1920x1080 res)

Kan detta var till någon hjälp?

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Nuffing:

Taget från externt forum, www.techsupportforum.com
Länk: http://www.techsupportforum.com/forums/f269/solved-the-battle...

Kan detta var till någon hjälp?

Tackar, nu funkar det! Du är en klippa!