Spel man kan spela med en hand?

Permalänk
Snusfri

Football Manager 12

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

- Diablo 2 - bind allt till musen om du har 5 eller mer knapapr (om du har windows 7/vista, sätt D2 i XP compatibility SP2 om det inte fungerar med keybinds till musen)
- Dungeon keeper 1 & 2
- Deadlock
- Turn-based spel (Final Fantasy?)
- Dragon Age (binda paus-knappen till musen helt enkelt)
- Starcraft 1 & 2 (är lite svårt men kör du inte extremt seriöst så måste du inte ha keybinds, eller så bindar du om musknappar för de vanligaste, som attack)
- The sims
- De flesta NES och SNES-spelen bör gå ganska bra att köra med en hand, binda knapparna nära varandra, exempelvis A och B till "höger CTRL" och "Numpad 0", sen styr du med piltangenterna

Om du har handen fri på den brutna armen och kan röra fingrarna utan att det gör ont så kan jag tipsa om att köpa exempelvis en wii-mote om du har bluetooth. Då kan du binda extra knappar till denna . Använd XPadder eller liknande program för det.

Spelar inte många nya spel så jag har inte så många tips tyvärr.

Permalänk

Jag kan tipsa om progressquest.com
Det är ett RPG som man kan spela även om man brutit båda armarna, bara nån hjälper en att starta spelet.

Permalänk
Rekordmedlem

Skaffa en dansmatta eller varför inte cykla?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

elastomania

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk

age of empires III funkar bra och det flyter ok på min dator med ungefär samma specs.

Railroad tycoon 3 om du gillar ekonomi/strategi

Fallout 1 och 2

Plants vs zombies, nes och snes spel. Sunset riders är en favorit för mig

Är det musarmen du brutit?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Kolla om du inte kan få tillgång till en rollermouse eller liknande, så kommer du åt både tangentbord och mus med en hand. Kanske kan gå att låna via någon rehab?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Total war serien, ja alla strategi spel.

starcraft 2

Europa Universalis 3 Starkt Rekommenderat.

du var en rolig en, SC2 med EN hand? Jag vet inte hur det är med dig men så vitt jag vet så använder man tangentbordet till 80% av alla grejer.

Du borde spela lite flashgames, finns mycket kul på armorgames! Du skulle även kunna spela Age of Empires, det går så långsamt att du bara behöver musen.

Permalänk

Heroes of Might and magic serien funkar utmärkt fast jag vet inte om datorn orkar med femman

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Börja köra e-sim förfan:):) kanske lite drygt i början men efter ett tag så blir det skitkul
Regristrerings link fins i sign, helt gratis dessutom:)
behövs bara en hand för att köra det som tur är (bröt själv armen för drygt två månader sen)
(Genre MMOG)

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

tänkte lite som cookroach, runescape, det är faktist lite kul och det går finfint med en hand xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

WOW - i synnerhet pvp. Det finns en hel del klasser där du med fördel kan använda ansiktet i tangentbordet, och din friska hand på musen.

Jag hade nog kört en hel del Civ5.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomuts:

Diablo 2 funkar rätt bra med en hand

Satt precis och letade efter just någon som hade skrivit d2

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

wc3, dirt,need for speed, mulle meck!,dock lite halv svårt, men alltid något^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

lite äldre worms spelen inte 3d utan de som visar allt från sidan (styrs med tangentbordet i stort sett och det går ju och ställa in så det är obegränsad tid på och göra grejer om jag minns rätt..)

annars lite enklare bilspel Typ need for speed porsche 2000 ?
monstertruck madness 2 och 1 ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Ut i backen med dig igen klenis!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Inveramsay:

age of empires III funkar bra och det flyter ok på min dator med ungefär samma specs.

Railroad tycoon 3 om du gillar ekonomi/strategi

Fallout 1 och 2

Plants vs zombies, nes och snes spel. Sunset riders är en favorit för mig

Är det musarmen du brutit?

Jo självklart är det ju det bara för att vara mer irriterande x) Murphys lag

Skrivet av Semplezz:

Satt precis och letade efter just någon som hade skrivit d2

Tyvärr fungerar inte D2 i Windows 8 :/ Fast jag har stulit syrrans laptop och håller på att instalera det atm

Skrivet av Anzen:

Ut i backen med dig igen klenis!

Det hade jag gärna gjort, men det är ganska omöjligt med bara en hand

Permalänk
Medlem

Du kan köra poker, typ zynga poker på facebook?

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Worms går jättebra.

Permalänk
Medlem

Need for speed shift2 unleashed

Permalänk
Medlem

Hur spelar ni D2 med en hand?? Jag brukar ha stora problem med att man "bara" kunde ha F1-F8 + 10 st andra knappar som snabbval till de olika skillsen. På mushanden är man ju tvungen att spamma vänsterknappen och ibland högerknappen så det funkar ju inte att limma fast musen i gipset. Dessutom tillkommer då knapparna för potions och shift+alt för stå still, respektive visa lootbara föremål.

Till ts: I värsta fall går det ju att lägga ett extra tangentbord på golvet så kommer du ju åt några knappar med fötterna också.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av A7V:

Hur spelar ni D2 med en hand?? Jag brukar ha stora problem med att man "bara" kunde ha F1-F8 + 10 st andra knappar som snabbval till de olika skillsen. På mushanden är man ju tvungen att spamma vänsterknappen och ibland högerknappen så det funkar ju inte att limma fast musen i gipset. Dessutom tillkommer då knapparna för potions och shift+alt för stå still, respektive visa lootbara föremål.

Till ts: I värsta fall går det ju att lägga ett extra tangentbord på golvet så kommer du ju åt några knappar med fötterna också.

Kör Druid och satsar på djuren, summonar dem när det är lungt och kan vara lugnare under strid än de andra klasserna, jag måste dessutom köra med fel hand så det är tidskrävande. Sitter med en penna i den gipsade handen och trycker på alt/shift xD
Dock ska jag nog få skena om en vecka så då kan jag nog hålla i xbox kontrollen. Ska bli kul att lira BF3 på PC med xbox kontroll xD Så se upp för mig! xD

Permalänk
Medlem

pandemic, audiosurf, harpan, helicopter game