Baldurs Gate 2, grafik-inställningar?

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 2, grafik-inställningar?

Tjenare alla BG2 lirare.

Jag har precis tänkt att lira igenom tvåan nu på min nya burk. Tanken var först att jag å några kompisar skulle lira ihop, men jag kommer förmodligen lira själv också.

Men finns det några mods/patchar för att kunna dra upp upplösningen till max? De inställningar som finns nu verkar inte jättestabila, och ska man lira MP, så crashar spelet varje gång man ska skapa (om man inte har spelet i window mode)

Övriga tips på vad som är skoj att lira och liknande är också välkommet

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

http://www.gibberlings3.net/widescreen/

Där har du en mod för att ändra upplösningen

Övriga tips på mods...hmmm
Här finns en del iallafall: http://www.shsforums.net/files/category/1-baldurs-gate-ii-mod...

Ifall ni har BG1 så kan ni installera denna mod och köra både BG1 och 2 som om det vore ett och samma spel, går åt sjukt med timmar för att klara båda
http://www.pocketplane.net/mambo/index.php?option=com_content...

Kan tyvärr inte hjälpa ang. kraschningarna, då jag har för mig att det fungerade för mig i win7. Det var ett tag sen så minns inte riktigt

Permalänk
Medlem

Du kan ju vänta till sommaren annars. De ska släppa en Enchanced Edition.

www.baldursgate.com

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av engywook:

Du kan ju vänta till sommaren annars. De ska släppa en Enchanced Edition.

www.baldursgate.com

av ETTAN ja

Enhanced edition av 2an dröjer desto längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

av ETTAN ja

Enhanced edition av 2an dröjer desto längre

Really? Fan. Jag såg ju fram emot att spela igenom allt igen.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ohh sjukt najs! Ja jag har både ettan å tvåan, köpte ett D&D paket så fick massvis med spel, alla skills som finns i tvåan blir upplåsta i ettan också då? Tänker på typ dual wielding. Tack för hjälpen, här ska gibbas

Jo jag vet att de ska släppa en superversion men jag pallar inte vänta Är ju bara att lira igenom det igen sen.

Ett har jag säkert lirat en 15gånger, var kul i slutet när alla i gänget hade boots of speed, då kunde man springa igenom spelet på 2h

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av engywook:

Really? Fan. Jag såg ju fram emot att spela igenom allt igen.

Yeah, men vi får hoppas att inte tvåan dröjer allt för länge, dom har hintat lite att om det här säljer bra så ska vill dom göra en BG3
Jag tror jag äger tre kopior av BG1 & 2, men jag kommer definitivt köpa enhanced edition

Skrivet av EldRaven:

Ohh sjukt najs! Ja jag har både ettan å tvåan, köpte ett D&D paket så fick massvis med spel, alla skills som finns i tvåan blir upplåsta i ettan också då? Tänker på typ dual wielding. Tack för hjälpen, här ska gibbas

Jo jag vet att de ska släppa en superversion men jag pallar inte vänta Är ju bara att lira igenom det igen sen.

Ett har jag säkert lirat en 15gånger, var kul i slutet när alla i gänget hade boots of speed, då kunde man springa igenom spelet på 2h

Skickades från m.sweclockers.com

Japp alla skills, klasser och vapentyper blir tillgängliga i ettan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Japp alla skills, klasser och vapentyper blir tillgängliga i ettan

Ohhhh sweeet Jag tror jag satt å försökte fixa detta någon gång för länge sen! Men kanske ska testa å göra ett nytt försök.

Förresten vi lyckades få igång multiplayer via GameRanger, dock så är det en aningens instabilt. Men det beror på GameRanger, om GR hänger sig eller tappar anslutningen så krashar gamet också!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EldRaven:

Ohhhh sweeet Jag tror jag satt å försökte fixa detta någon gång för länge sen! Men kanske ska testa å göra ett nytt försök.

Förresten vi lyckades få igång multiplayer via GameRanger, dock så är det en aningens instabilt. Men det beror på GameRanger, om GR hänger sig eller tappar anslutningen så krashar gamet också!

Multiplayer i EasyTutu/Tutu brukade fungera klockrent utan några som helst krascher för några år sedan när jag och en kompis spelade tillsammans. Det går att ansluta direkt över nätet med (tcp)IP.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gi:

[Gurra;12138402]Multiplayer i EasyTutu/Tutu brukade fungera klockrent utan några som helst krascher för några år sedan när jag och en kompis spelade tillsammans. Det går att ansluta direkt över nätet med (tcp)IP.

Funkar det lika dant som Hamachi? För hamachi funkade inte för oss!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EldRaven:

Funkar det lika dant som Hamachi? För hamachi funkade inte för oss!

Skickades från m.sweclockers.com

Behövs inget hamachi.
Du skriver in din kompis IP-adress och ansluter.

Detta förutsätter förstås att ni öppnat ev portar. (minns inte om det bara behövs på host eller om det också behövs på klienterna)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Men vad är EasyTutu då? I så fall behöver jag ju inget program alls. (Men det funkar inte, trots öppnat DMZ och inga virus-skydd/brandväggar igång)

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EldRaven:

Men vad är EasyTutu då? I så fall behöver jag ju inget program alls. (Men det funkar inte, trots öppnat DMZ och inga virus-skydd/brandväggar igång)

Skumt. Det fungerar för oss. :/ http://usoutpost31.com/easytutu/

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.