Behöver data - Matte uppgift !

Permalänk
Medlem

Behöver data - Matte uppgift !

Hej Sweclockers, jag håller på med en matte uppgift som skall lämnas in om några dagar och tänkt påbörja min undersökning.
Jag skulle vilja be er om att svara på 2 "simpla" frågor som jag skall ha i min undersökningsuppgift.

Fråga 1: Hur många timmar per dag spelar ni datorspel ? (Svara gärna med en ungefärlig siffra utan decimaler, t.ex 5 timmar / dag)

Fråga 2: Vilken typ utav spel spelar ni helst ? (Välj ETT alternativ ni helst spelar/spelar mest, om inte ert typ av spel finns, svara other)
Svarsalternativ: MMO(inkluderar MMOFPS, MMORPG mm), RPG, FPS, Strategy, Sport, Racing, Other.

Antingen svarar ni direkt här i tråden, eller så skickar ni ett PM till mig helt enkelt.
Ju mer data, ju bättre uppgift
Jag kommer att samla in all data som skrivits här eller på PM till 12:00 - 04/04/12, efter denna tid så är det upp till eget intresse att skriva eller ej.

Tack på förhand !

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

typ 1h /veckan

other

░░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄░░░░░░░
░░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄░░░░
░░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█░░░
░░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░░█░░
░▄▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░░█░
█░▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒░█

Puzzel Spel typ portal osv

Dold text
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

1h
FPS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

1h
FPS (bc2, äldre cod osv)
RPG(Minecraft)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

3h (i snitt, de flesta av timmarna är på helgen. Säg 1h per vardag).
FPS (men även mycket strategi/simulation; Sc2 och Simcity 4 )

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

4h
FPS

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

20 min per dag
fps

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

2h/dag
FPS

Permalänk
Medlem

Förvånandsvärt få speltimmar för att vara swec. Du kanske borde ställt den här frågan i spelforumet istället?

Personligen landar jag på 0h, och således inget av spelalternativen. Någon timma på diverse ipad-spel blir det väl däremot.

Permalänk
Medlem

Väldigt varierande för min del. Har jag något spel jag fastnat lite för så kan de bli en 2-3 timmar per dag.
Annars spelar jag inte alls.
Så genomsnittet kanske är 1 h per dag.
Spelar i princip uteslutande FPS spel.

(Undrar just hur många här på Sweclockers som klickade på tråden i förhoppningen att påpeka att det heter "dator" och inte "data", men sedan blev mycket besvikna när det visade sig att ordet var korrekt använt.. )

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

1h per dag

FPS

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

1h per dag skulle jag nog också tro.

FPS

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

2-15 timmar i helgen, snittet blir väl sådär 2t/dag, mest FPS

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av JesperT:

(Undrar just hur många här på Sweclockers som klickade på tråden i förhoppningen att påpeka att det heter "dator" och inte "data", men sedan blev mycket besvikna när det visade sig att ordet var korrekt använt.. )

Jag var en, sen fick jag så dåligt samvete att jag svarade på tråden av ren skuldkänsla....

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.