Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2004

Min naga rör sig själv :(

Fick precis hem min naga.

Nu är det så att min naga rör sig själv (inte musen utan muspekaren) Efter jag rör musen så kan det ta allt ifrån 0-5 sec innan muspekaren stannar.
Kan detta ha med musmatta att göra ?

Kan det ha att göra med min musmatta ? Min musmatta är en relativt ny Steelseries Fnatic matta.
Kanske man ska ha en hård matta till en naga ?

Är detta vanligt ?
Ska testa en annan musmatta imorgon.

Just nu så är hela naga drömmen död

EDIT:
Verkar bara göra det ute i windows. :/
I wow verkar den funka bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Fick precis hem min naga.

Nu är det så att min naga rör sig själv (inte musen utan muspekaren) Efter jag rör musen så kan det ta allt ifrån 0-5 sec innan muspekaren stannar.
Kan detta ha med musmatta att göra ?

Kan det ha att göra med min musmatta ? Min musmatta är en relativt ny Steelseries Fnatic matta.
Kanske man ska ha en hård matta till en naga ?

Är detta vanligt ?
Ska testa en annan musmatta imorgon.

Just nu så är hela naga drömmen död

Min naga har ADHD den med. Löstes genom att tvätta både lasern och musmattan (har stor mjuk) med T-röd. Har du dock problemet att din mus tvärvänder sig när du klickar med den ibland? Liksom spazzar ur och hoppar.

Btw, uppdatera firmware på den också!

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Demonoidz:

Min naga har ADHD den med. Löstes genom att tvätta både lasern och musmattan (har stor mjuk) med T-röd. Har du dock problemet att din mus tvärvänder sig när du klickar med den ibland? Liksom spazzar ur och hoppar.

Btw, uppdatera firmware på den också!

ok, kan testa uppdatera firmware.
Vet inte om min har andra problem, fick precis hem den och har bara precis testat den i windows och 5min i wow.
Kan lägga till mer om det funkar sen eller inte.

Vad ska man tvätta lasern med ? Känns lite sådär att börja med sådant direkt :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av TriBonD_BtB_:

ok, kan testa uppdatera firmware.
Vet inte om min har andra problem, fick precis hem den och har bara precis testat den i windows och 5min i wow.
Kan lägga till mer om det funkar sen eller inte.

Vad ska man tvätta lasern med ? Känns lite sådär att börja med sådant direkt :/

Personligen tog jag kemiskt ren bensin (alt. T-röd) för 20kr på OKQ8, hihi. Saken med den är att den avdunstar väldigt snabbt då det är nästan 100% alkohol. Bara vik lite toalettpapper, häll alkoholen på ena hörnet, snurra ihop hörnet så att det får plats i sockeln för lasern, och bara vrid runt lite. Min tog en liten stund att börja registrera musmattan igen, men det gick fint efter att ha dunkat lite på den.

Dock kan jag säga att det första min mus märker utav minsta lilla smuts på musmattan får den tourettes och vill inte registrera ovanpå det.

E34 S36B38Turbo 897WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Hade samma problem med min. Jag lämnade tillbaka den och fick en ny som funkar utmärkt

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Demonoidz:

Personligen tog jag kemiskt ren bensin (aka T-röd) för 20kr på OKQ8, hihi. Saken med den är att den avdunstar väldigt snabbt då det är nästan 100% alkohol. Bara vik lite toalettpapper, häll alkoholen på ena hörnet, snurra ihop hörnet så att det får plats i sockeln för lasern, och bara vrid runt lite. Min tog en liten stund att börja registrera musmattan igen, men det gick fint efter att ha dunkat lite på den.

Dock kan jag säga att det första min mus märker utav minsta lilla smuts på musmattan får den tourettes och vill inte registrera ovanpå det.

Kemiskt ren bensin och t-röd är inte samma sak.

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2004

Får nog ta och skicka tillbaka den, funkar inte alls bra.

Vågar dock inte testa tvätta linsen om jag måste skicka tillbaka den.

EDT:
Inget fel på musen, det är att musen och mattan inte funkar bra ihop, får ta och byta matta.
Testade en polares gammla hårda matta och den funkar kanon nu :/

Kan man byta in en musmatta på inet ?
Kanske borde ta det med dem istället

Skulle aldrig skrivet detta då den började flippa nu med...
Ajja, man kan inte få bra saker alltid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2004

Bytade USB port och nu funkar det, yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Enity:

Kemiskt ren bensin och t-röd är inte samma sak.

Ops, var ett typo. Skulle vara alt. inte aka (:

E34 S36B38Turbo 897WHP