Intressekoll på regiment i Mount and Musket / Napoleonic wars

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille, Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Intressekoll på regiment i Mount and Musket / Napoleonic wars

Tjenare.

Jag hade bara tänkt kolla om det finns något intresse hos Sweclockers medlemmar att skapa en Regiment i moddet Mount and Musket till Mount and Blade Warband?

Jag är själv inte super erfaren när det kommer till Regiments osv, men det som man kommer hålla på med är tex klassiska Line battles i stil från 1800-talet.
Tänk er Empire/Napoleon Total War fast man själv är i linjerna!

Det är mycket taktik inblandat, och det är väldigt väldigt roligt.

Just nu är jag med i en annan regiment (77y Pehotiny Polk), har varit med på några Linebattles men skulle vara roligt med en lite mindre, svensk community!

Litet exempel: http://www.youtube.com/watch?v=qTylFjoKmEs

Så sammanfattningsvis, finns det någon här på SweC som skulle kunna tänka sig att tillsammans med mig och kanske några kompisar skapa en regiment, träna och vara med i olika slag? Jag kommer själv aldrig vara 100% seriös, då jag har skola osv att ta hand om, utan lite mera på skoj!

Så om någon är intresserad, lämna en kommentar, skicka PM eller liknande, så skulle vi kunna planera ihop något.

Kanske kommer bli helt ensam i min Regiment, får jag väll leva med då!

EDIT: Värt att nämna är att det snart kommer ett DLC till Warband vid namn Napoleonic Wars, som kommer till stor del ersätta Mount and Musket, så när detta släpps är det endast att byta till de, då det är samma tillverkare.

Stationär: Phanteks Eclipse P400 | i5 4690k | MSI GTX 1080 | 16GB | Hyper EVO TX3
Laptop: Dell Xps 13