Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

För tidigt för allergi?

Tja!

Jag gör samma tabbe varje vår, jag glömmer bort att jag är ganska duktigt allergisk mot pollen. Det börjar alltid på samma sätt, att jag tror att jag är sjuk och snuvig, men snuvan släpper inte förrän den värsta pollensäsongen är över. (Som tur är är jag inte allergisk mot gräspollen, så när sommaren väl kommit brukar det vara lugnt).
På senare år verkar det dock ha lugnat sig rejält, när jag var yngre kände jag av det i ögonen väldigt mycket, det verkar som tur är ha lagt sig något.

Nu sitter jag här hemma och är lite snuvig och sliten när tanken slår mig; Är det dags redan?

Har någon annan i stockholmsområdet börjat känna av sina allergier? Själv är jag främst allergisk mot björk, men sen jag flyttade från björkarnas stad till den mindre björktäta huvudstaden har jag insett att jag är allergisk mot fler träd, vet dock inte vilka (och bryr mig inte nämnvärt heller egentligen).

Så, hur går det för er andra allergiker?

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2002

http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/vaxter/pollen/matsta...

Jag känner av och har börjat med kortison.
När det blir varmt nästa gång kommer jag börja med piller.

Om ni skriver till mig, var god citera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Jobbigt, då är det väl så det är då.
Dock får jag de där graferna till att det lugnat sig och för tillfället i princip är pollenfritt.

Edit:
Hittade en nässpray i badrumsskåpet mot allergisk snuva, "Flutikason Teva 50mikrogram" heter den. Den har inte gått ut, men jag har inte kvar förpackning eller bipacksedel. Någon som har koll på doseringen? En eller två spray per gång? Hur ofta tar man den?

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2006

Javisst, är själv pollenallergiker och hörde på P3 för en hel månad sen att dom redan då mätt utslag för pollen (minns tyvärr inte vilket sort)

Så visst fan är det dags för den jobbiga tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Jag har allergi själv men tar Cetirizin sedan flera år tillbaka, har ett överaktivt immunförsvar.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Jag har märkt av det sen några veckor tillbaka, har lugnat ner sig nu på sista tiden, men har varit ganska illa. Är främst allergisk mot Björk och andra träd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Jag har då inte känt av något än ( tror jag iallafalll ), peppar peppar. Man får vara glad så länge man slipper eländet. Är allergisk mot gräspollen.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Aug 2005

Jag har vart pollenallergiker hela livet och sedan många år tillbaka tar jag Nasacort samt har även astma så inhalerar Symbicort varje dag också. Aldrig haft problem med pollen efter jag började med nasacort. Dock är det receptbelagt.

Ryzen 2700X - Asus X370 Prime - 32gb 2800mhz - 1080TI - 960 Evo 1tb
Asus Strix GL502VM - i7 7700HQ - 24 gb - GTX 1060 6gb - 512gb M.2
Lenovo Thinkpad T470p - i7 7820HQ - 32gb - 512gb M.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Jul 2001

Jag känner ofta av allergin tidigt. Våren kommer mycket tidigare i sydliga länder och ligger vindarna hitåt så reagerar man trots att inget "slagit ut" här hemma.

Se till att skaffa tabletter och spray i god tid om det blir en explosion. Den kan komma vilken dag som helst. Det har kommit lågprispreparat till apoteken de senaste åren dock har de samma aktiva innehåll som de dyra. Är man sent ute blir det ofta onödigt dyrt.

Själv har jag använt cortisonspruta i flera år och tycker det fungerar perfekt.

What are You trying to tell me? that I can dodge bullets?
No Neo, I'm trying to tell You when You're ready, You won't have to.