Permalänk
Medlem

xbox-kontroll till pc

Tjena!
Tänkte att jag skulle försöka koppla upp min trådlösa xbox 360-kontroll till min dator då jag har hört att det är möjligt, vet dock inte riktigt hur man gör och tänkte därför be om hjälp Har kommit så långt att jag dragit ned programvaran jag behöver (http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/xbox-360-wireless-c...), vad är nästa steg? Behöver man en adapter för att få en anslutning och var kan man i så fall skaffa sig en sådan?

Permalänk
Testpilot

Eftersom du ska ha den till en dator ska inte tråden ligga i konsol-avdelningen, flyttar den till kringutrustning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

ok, beklagar

Permalänk
Testpilot

För att få den trådlösa kontrollen att funka måste du ha en mottagare så som denna: http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-wireless-con... De säljs vad jag vet inte längre löst i Sverige så man måste importera.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Du behöver nämligen en Gaming Reciever som du kan köpa på ebay för cirka 100-200 kronor http://www.prisjakt.nu/search.php?query=Gaming+reciever .

Däremot måste du vara medveten om att vissa spel inte har stöd för det, speciellt Steam och battelog spel.
t.ex funkar inte gamepad till både cod4, bf3 och MW2.

Ifall du inte vill köpa från ebay eller tradera så rekommenderar jag att du köper den här
Vilket funkar både till dator och xbox och en reciever följer med.

Annars kan du köpa den lite billigare varianten för cirka 300 kronor.

EDIT: Någon hann svara före mig.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Felix01:

ok, beklagar

Då kan du lika gärna köpa en trådad kontroll för 200-300 kr.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzor:

Du behöver nämligen en Gaming Reciever som du kan köpa på ebay för cirka 100-200 kronor http://www.prisjakt.nu/search.php?query=Gaming+reciever .

Däremot måste du vara medveten om att vissa spel inte har stöd för det, speciellt Steam och battelog spel.
t.ex funkar inte gamepad till både cod4, bf3 och MW2.

Ifall du inte vill köpa från ebay eller tradera så rekommenderar jag att du köper den här
Vilket funkar både till dator och xbox och en reciever följer med.

Annars kan du köpa den lite billigare varianten för cirka 300 kronor.

EDIT: Någon hann svara före mig.

Funkar visst i BF3! (facepalm)

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av hunden:

För att få den trådlösa kontrollen att funka måste du ha en mottagare så som denna: http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-wireless-con... De säljs vad jag vet inte längre löst i Sverige så man måste importera.

Min vän köpte just den modellen från DX för något år sedan just för att kunna köra en Xbox kontroller till datorn. Lätt att använda och har hittills fungerat felfritt. Så kan rekommendera dig (TS) att köpa den.

DX är även en pålitlig sida och då det kostar under 300kr så slipper du några extraavgifter från tullen. Tar dock 2-3 veckor att få sin vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Funkar visst i BF3! (facepalm)

Hur fixade du det?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Du behöver nämligen en Gaming Reciever som du kan köpa på ebay för cirka 100-200 kronor http://www.prisjakt.nu/search.php?query=Gaming+reciever .

Däremot måste du vara medveten om att vissa spel inte har stöd för det, speciellt Steam och battelog spel.
t.ex funkar inte gamepad till både cod4, bf3 och MW2.

Ifall du inte vill köpa från ebay eller tradera så rekommenderar jag att du köper den här
Vilket funkar både till dator och xbox och en reciever följer med.

Annars kan du köpa den lite billigare varianten för cirka 300 kronor.

EDIT: Någon hann svara före mig.

BF3 känner igen xbox kontrollen så fort man startar den. Man behöver inte lyfta ett finger, det fungerar direkt. Så fungerar de flesta spel enligt min erfarenhet. Spelen brukar till och med anpassa gränssnittet för att passa xboxkontrollen.

Hur som helst så får man en dongel då man köper xboxkontrollen till pc och som sagt säljs de inte löst i Sverige. Du kan ju kolla upp om de går att använda kabel annars. Finns ju kabel till xboxkontroll att köpa i butik.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag ett kit med trådlös 360 dosa + trådlös usb mottagare för 300:- så något sådan borde du kunna hitta. Annars kan du även köpa 360 dosor med kabel, vilket dock inte är lika roligt kanske men kanske billigare.

När jag köpte min dosa kostade den trådlösa mindre än den med sladd, den var även billigare än den trådlösa utan mottagare (dvs mot en vanlig 360 dosa) så det var liksom bara att slå till!

Har 2 mottagare och behöver enbart en så vill du köpa en får du givetvis göra det

med sladd:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=821894

trådlös:

http://www.inet.se/produkt/6605179/microsoft-gamepad-tradlos-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Hur fixade du det?

man kopplar i och ändrar keybindnings? kör med min 360 dosa när jag kör flyg eller helikopter.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Hur fixade du det?

BF3 har inbyggt stöd för Xbox 360 kontroll. Jag använder dock PS3 kontroll x).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

BF3 känner igen xbox kontrollen så fort man startar den. Man behöver inte lyfta ett finger, det fungerar direkt. Så fungerar de flesta spel enligt min erfarenhet. Spelen brukar till och med anpassa gränssnittet för att passa xboxkontrollen.

Hur som helst så får man en dongel då man köper xboxkontrollen till pc och som sagt säljs de inte löst i Sverige. Du kan ju kolla upp om de går att använda kabel annars. Finns ju kabel till xboxkontroll att köpa i butik.

Skrivet av Elghinnarisa:

man kopplar i och ändrar keybindnings? kör med min 360 dosa när jag kör flyg eller helikopter.

Skrivet av zelxi:

BF3 har inbyggt stöd för Xbox 360 kontroll. Jag använder dock PS3 kontroll x).

Jaha, hade ingen aning eftersom senaste gången jag spelade bf3 var i december innan back to karkand kom och då funkade varken Joystick (Funkade men reverse key bindings) eller dosa.
Skönt att de har fixat det då
Syftet med posten var bara att de flesta spelen inte har stöd för dosa, något man ska vara medveten om.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Testpilot
Skrivet av soderkvist:

Du kan ju kolla upp om de går att använda kabel annars. Finns ju kabel till xboxkontroll att köpa i butik.

Kabeln man kan köpa går bara använda till att ladda handkontrollen, den går inte att spela med. Har du en trådlös handkontroll måste du skaffa den trådlösa mottagaren.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]