Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

det är lugnt fan inte lätt med datorer som sagt!

jag har NZXT Phantom Special Edition (Red Stripes) full tower

Stopp nu! Ska bara kolla upp en sak....

Edit 1: Phantom klarar Extended ATX! Dett gör att det moderkortet du länkade till KAN faktiskt vara det som satt i först men det nya är utav E-ATX formfaktor vilket gör att det nya moderkortet täcker upp mer plats i chassit. D.v.s. att det ser mer ihopatryckt ut.

Ska kolla om det finns E-ATX modell med ungefär samma namn.

Kollat en sak ;)
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Kan det inte vara om det nya är större för detta är ATX (står nästan längst ner i spec-fliken)

det är lugnt fan inte lätt med datorer som sagt!

jag har NZXT Phantom Special Edition (Red Stripes) full tower

nej det är det inte det är jag 100 på!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

men det sjuka är att det är det första som man ser asså det såg ut sådär!

det andra ser inte likadant ut!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nä, det finns inga E-ATX kort för den sockeln från Asus vad jag kan hitta så det var nog ett mATX kort du hade från början, de har alltså listat fel på fakturan. Dock är det moderkortet du fått i ersättning mot det du skulle haft bättre. Så detta blir ju en avvägning hur du skall göra. Phantom är ju ett rymligt chassi så ett ATX-kort ska inte vara några problem för luftflöde eller annat.

Jag hade nog stannat med det nya då det har allt som ett bra moderkort ska ha. Och stämmer det överens med det nya kvittot så slipper du problem vid eventuella garantiärenden.

Lycka till nu

MVH

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Nä, det finns inga E-ATX kort för den sockeln från Asus vad jag kan hitta så det var nog ett mATX kort du hade från början, de har alltså listat fel på fakturan. Dock är det moderkortet du fått i ersättning mot det du skulle haft bättre. Så detta blir ju en avvägning hur du skall göra. Phantom är ju ett rymligt chassi så ett ATX-kort ska inte vara några problem för luftflöde eller annat.

Jag hade nog stannat med det nya då det har allt som ett bra moderkort ska ha. Och stämmer det överens med det nya kvittot så slipper du problem vid eventuella garantiärenden.

Lycka till nu

MVH

kan nog behöva det haha!

nee! men tackar för hjälpen ! får man bara hålla tummarna för att inget annat händer!