Permalänk

Anidees AI-6BS Silent Tower

Någon som har/testat detta chassi? Tycker själv att det är snyggt och ser väl byggt ut. Ingen märke jag direkt har hört talas om iaf. Finns knappt några recensioner på det.
Berätta gärna lite om det om ni har någon erfarenhet av det.

EDIT: Glömde länk
http://cdon.se/hemelektronik/anidees_ai-6bs_silent_tower_no_psu_black_atx-17378751

Visa signatur
Permalänk

Ingen som har någon erfarenhet? :/
Läste mig iaf till att detta är deras första chassi. Mycket fina bilder på hemsidan.

Måste erkänna att detta chassi verkar lovande
Gillar verkligen att hårddiskhållarna är av metall.

http://www.anidees.com/en/products.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mmm, chassit har nämnts i ett fåtal trådar här på swec (sök på anidees) men minns inte om jag sett någon nämna att de köpt ett?

Jag gillar helt klart looken, och skulle gärna se recension här!
Lite nyfiken på ventilationen i fronten, om den duger.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vi drar iväg ett tips till redaktionen så kanske Jonas kan ta sig en titt på det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg väldigt fint ut faktiskt!

Antar att det är detta?
http://www.techpowerup.com/reviews/Anidees/AI6/6.html
Fick ju en bra recension

Permalänk
Skrivet av Batman:

Vi drar iväg ett tips till redaktionen så kanske Jonas kan ta sig en titt på det

Gjorde det till Andreas Dimestam

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1066511-chassi-r...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut att vara baserat på en dämpad version av Coolermaster II Advanced, lär prestera något sämre pga färre ventilationsplatser. Tycker dock de verkligen förbättrat utseendet på lådan och med lite mer plats för kablarna skulle den nog vara guld värd.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Finns en väldigt utförlig recension hos Guru3D.

Permalänk
Medlem

Såg grymt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett från Caseking, med förmonterad ljuddämpning. Hade tänkt göra en mer genomgående beskrivning i galleri-delen, men inte tagit mig tid.

Jag bytte från ett FD R3 och anidees känns lite som en uppgraderad variant på R3. Mycket känns igen. Ett par snabba plus och minus:

+ Design. Enkelt, stilrent, front i borstad aluminium.
+ Plats för 6 140 mm fläktar (alt. 120mm), plus en 120mm på baksidan.
+ Hyfsat med plats för kabeldragning, ifall man inte har extra ljuddämpning
+ Tyst. Jag har i och för sig bytt ut de medföljande fläktarna mot lågvarviga Noiseblocker, men chassit känns gediget och inget som skramlar.
+ Hårddiskburen går att ta bort

- Dammfilterna är ej avtagbara, åtminstone inte enkelt
- Översta platsen 3,5-platsen går ej att ta bort
- För att installera två fläktar i botten krävs lite meckande.

Ska se ifall jag inte kan lägga upp ett galleri med lite bilder från bygget och med lite mer detaljerade kommentarer

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Tack för infon!

Skrivet av ekscha:

Ska se ifall jag inte kan lägga upp ett galleri med lite bilder från bygget och med lite mer detaljerade kommentarer

Gärna!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av ekscha:

Jag köpte ett från Caseking, med förmonterad ljuddämpning. Hade tänkt göra en mer genomgående beskrivning i galleri-delen, men inte tagit mig tid.

Jag bytte från ett FD R3 och anidees känns lite som en uppgraderad variant på R3. Mycket känns igen. Ett par snabba plus och minus:

+ Design. Enkelt, stilrent, front i borstad aluminium.
+ Plats för 6 140 mm fläktar (alt. 120mm), plus en 120mm på baksidan.
+ Hyfsat med plats för kabeldragning, ifall man inte har extra ljuddämpning
+ Tyst. Jag har i och för sig bytt ut de medföljande fläktarna mot lågvarviga Noiseblocker, men chassit känns gediget och inget som skramlar.
+ Hårddiskburen går att ta bort

- Dammfilterna är ej avtagbara, åtminstone inte enkelt
- Översta platsen 3,5-platsen går ej att ta bort
- För att installera två fläktar i botten krävs lite meckande.

Ska se ifall jag inte kan lägga upp ett galleri med lite bilder från bygget och med lite mer detaljerade kommentarer

Tackar tackar. Lägg gärna upp ett galleri, är jävligt sugen på detta chassi.

- Hur stort utrymme för kabeldragning skulle du uppskatta att det är? (cm)
- Hur fungerar de två fläkt kontrollerna(om man nu kallar dem det, finns 2? /är de bra?
- Blåser det ut bra med luft i toppen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tackar tackar. Lägg gärna upp ett galleri, är jävligt sugen på detta chassi.

- Hur stort utrymme för kabeldragning skulle du uppskatta att det är? (cm)
- Hur fungerar de två fläkt kontrollerna(om man nu kallar dem det, finns 2? /är de bra?
- Blåser det ut bra med luft i toppen?

- Det är cirka 1,5 cm, så det är inte jättegott om plats men det funkar.
- Jag provade att koppla in en 4-pin från nätagget till den nedre av de två kontrollerna, men fick inte fläktarna att snurra. Jag måste ha missat något, men eftersom jag inte behövde dem så fortsatte jag inte försöka. Om jag förstått det rätt så ska det gå att köra den övre kontrollern i antingen 12, 7 eller 5 volt. Sladdar för detta följer med.
- Än så länge så har jag bara installerat två fläktar i fronten, en i botten, samt utblåset bak, så jag vet inte. Jag väntar på 5 nya 140mm-fläktar, som förhoppningsvis kommer imorgon, så då återkommer jag!

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Skrivet av ekscha:

- Det är cirka 1,5 cm, så det är inte jättegott om plats men det funkar.
- Jag provade att koppla in en 4-pin från nätagget till den nedre av de två kontrollerna, men fick inte fläktarna att snurra. Jag måste ha missat något, men eftersom jag inte behövde dem så fortsatte jag inte försöka. Om jag förstått det rätt så ska det gå att köra den övre kontrollern i antingen 12, 7 eller 5 volt. Sladdar för detta följer med.
- Än så länge så har jag bara installerat två fläktar i fronten, en i botten, samt utblåset bak, så jag vet inte. Jag väntar på 5 nya 140mm-fläktar, som förhoppningsvis kommer imorgon, så då återkommer jag!

Okej :D, tack för svar!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ekscha:

Jag köpte ett från Caseking, med förmonterad ljuddämpning. Hade tänkt göra en mer genomgående beskrivning i galleri-delen, men inte tagit mig tid.

Jag bytte från ett FD R3 och anidees känns lite som en uppgraderad variant på R3. Mycket känns igen. Ett par snabba plus och minus:

+ Design. Enkelt, stilrent, front i borstad aluminium.
+ Plats för 6 140 mm fläktar (alt. 120mm), plus en 120mm på baksidan.
+ Hyfsat med plats för kabeldragning, ifall man inte har extra ljuddämpning
+ Tyst. Jag har i och för sig bytt ut de medföljande fläktarna mot lågvarviga Noiseblocker, men chassit känns gediget och inget som skramlar.
+ Hårddiskburen går att ta bort

- Dammfilterna är ej avtagbara, åtminstone inte enkelt
- Översta platsen 3,5-platsen går ej att ta bort
- För att installera två fläktar i botten krävs lite meckande.

Ska se ifall jag inte kan lägga upp ett galleri med lite bilder från bygget och med lite mer detaljerade kommentarer

Lägg upp galleri!! Vill se nuu! (känn ingen press ;P)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ekscha:

- Det är cirka 1,5 cm, så det är inte jättegott om plats men det funkar.
- Jag provade att koppla in en 4-pin från nätagget till den nedre av de två kontrollerna, men fick inte fläktarna att snurra. Jag måste ha missat något, men eftersom jag inte behövde dem så fortsatte jag inte försöka. Om jag förstått det rätt så ska det gå att köra den övre kontrollern i antingen 12, 7 eller 5 volt. Sladdar för detta följer med.
- Än så länge så har jag bara installerat två fläktar i fronten, en i botten, samt utblåset bak, så jag vet inte. Jag väntar på 5 nya 140mm-fläktar, som förhoppningsvis kommer imorgon, så då återkommer jag!

Hallåj, hur gick det med fläktarna i taket?

Visa signatur