Någon som vet vart man kan hitta färgade tangenter eller någon som färgar

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

Någon som vet vart man kan hitta färgade tangenter eller någon som färgar

Tjena tjena, tänkte piffa upp mitt gamla keyboard.. med vita alps switchar.

Vill ha någon annan färg för WASD och Esc knapparna, men hittar inte efter google sökning samt forum letande till just dom här.

Eller någon som färgar tangenterna går ju okså.. vill inte sitta och spraya själv osv, brukar inte bli så hiiimla bra i slutändan :P.

Så kanske någon som redan har gjort det samma och har den informationen jag söker

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 8Gb vengeance LP, Asus 6970 DC II 2GB, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, BenQ 24" (LED) + Hyndai 22", Logitech G19 G5 G35 , Steelseries 5H v2
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

Och läsa det jag skrev fungerar det med , ville INTE färga själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Distilled:

Och läsa det jag skrev fungerar det med , ville INTE färga själv.

Hade fungerat ännu mer om du läst de jag länkade, men eftersom du är för lat får jag väl göra det åt dig
http://elitekeyboards.com/products.php?sub=access,cherrymxkey...

För övrigt så är det extremt få som säljer färdigmålade tangenter

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 8Gb vengeance LP, Asus 6970 DC II 2GB, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, BenQ 24" (LED) + Hyndai 22", Logitech G19 G5 G35 , Steelseries 5H v2
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

okej , för det första så mitt inlägg igen och sluta vara oerhört snäsig när du själv inte läser igenom..
Jag har INTE cherry mx baserade switchar precis som det STÅR.. till dom finns hur mycket som helst, då hade jag nog inte behövt lägga denna tråd.. och jag är deffenitivt inte lat, har sökt runt en hel del.. hört med folk på geekhack, värkar vara ytterst liten chans, men alltid kan det finnas en person eller fler som har informationen .

Så ett, läs igenom och notera innan du kallar folk lata.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

Så ett : tangenter till ALPS WHITE switchar precis som det står.

Eller företag eller liknande som färgar tangenter, har för mig jag sett det förut.. utländskt företag, men kan inte sätta på prick vad det hette.

Så nu hoppas jag att slippa onödiga kommentarare som inte läser igenom innan svar, med onödigt otrevliga svar..

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Distilled:

Så ett : tangenter till ALPS WHITE switchar precis som det står.

Eller företag eller liknande som färgar tangenter, har för mig jag sett det förut.. utländskt företag, men kan inte sätta på prick vad det hette.

Så nu hoppas jag att slippa onödiga kommentarare som inte läser igenom innan svar, med onödigt otrevliga svar..

Vad är det för tangentbord du har?
Jag har svarta knappar från mitt ducky med gröna alps som antagligen passar till ditt tangentbord, om det inte visar sig att du har ett Apple extended I/II, har du ett AEK I/II så kan du nog glömma att hitta nya caps till det då det har en väldigt unik profil på tangenterna.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

Skickar pm, går lite fortare och enklare där !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Kul att det finns folk som gillar ALPS.

Jag har några ALPS-kompatibla tangenter av gulnad lasrad ABS med tysk layout som du kan få om du vill testa att färga. (De är från ett Monterey-tangentbord med rubber domes. Jag trodde att jag hade köpt ett tangentbord med klickiga Monterey-switchar, men hade tagit fel på modell )

Jag har försökt att färga tangenter med textilfärg i varmt vattenbad men inte lyckats så bra, men jag tror att det var mest just den nyansen/varianten (svart Rit) som inte fungerar så bra.
Man ska kunna använda märkena Rit eller Dylon. Det är okänt om andra märken fungerar. Det är svårare att färga ABS än PBT, tyvärr, för om temperaturen blir för hög så blir tangenten skev.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Findecanor:

Kul att det finns folk som gillar ALPS.

Jag har några ALPS-kompatibla tangenter av gulnad lasrad ABS med tysk layout som du kan få om du vill testa att färga. (De är från ett Monterey-tangentbord med rubber domes. Jag trodde att jag hade köpt ett tangentbord med klickiga Monterey-switchar, men hade tagit fel på modell )

Jag har försökt att färga tangenter med textilfärg i varmt vattenbad men inte lyckats så bra, men jag tror att det var mest just den nyansen/varianten (svart Rit) som inte fungerar så bra.
Man ska kunna använda märkena Rit eller Dylon. Det är okänt om andra märken fungerar. Det är svårare att färga ABS än PBT, tyvärr, för om temperaturen blir för hög så blir tangenten skev.

Tror du letar efter en lösning liknande retr0bright, googla det och få vita tangenter igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Nej, jag behöver inte retr0bright. Jag har inget användningsområde för dem, därför som jag erbjuder dem. Men man kanske vill retr0bright'a de här gulnade tangenterna först innan man färgar dem.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

föressten, pm:at er båda men ej fått svar, kan tala om att det inte var vita alps.. det var rubberdome med alps liknande skit!

MEN i samma veva kör jag även ett letande till mitt Dell AT102w , alltså svarta alps.

Föressten värkar det som om detta företag designar vilka tangenter som helst och man får designa dom precis som man vill!
http://keycapsdirect.com

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Distilled:

föressten, pm:at er båda men ej fått svar, kan tala om att det inte var vita alps.. det var rubberdome med alps liknande skit!

MEN i samma veva kör jag även ett letande till mitt Dell AT102w , alltså svarta alps.

Föressten värkar det som om detta företag designar vilka tangenter som helst och man får designa dom precis som man vill!
http://keycapsdirect.com

Du PMade mig inte, du skrev i min profil, och har fått svar.

Signature plastic tar ungefär 800$(5400kr) för ett komplett set costom tangenter till ett tangentbord, så tror inte du vill köpa custom tangenter därifrån. Om du inte är extremt sugen på att bränna pengar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Motala
Registrerad
Feb 2012

Oj oj oj haha, det var saftiga priser! Det glöms direkt, hm, svaret syns inte.. lusstigt måste kolla igen