Vilket är det bästa grafikkortet på marknaden nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

Vad bör jag kolla på mer då? Jag har 100/10 tror jag som bredband, det borde väll räcka? Vad mer behövs?

En CPU,grafikkort,chassi,hårddisk,moderkort,ram minnen,nätagg mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Inte för att jag tycker om att anklaga folk för att trolla men det börjar lukta lite nu...

Du menar att du ska ha ett grafikkort för 5000 som klarar att "maxa" LoL ca 7 gånger om på 1080p bara för att du ska ha det bästa? Du ska bara spela LoL och streama samtidigt. Det du klarar dig med är ett grafikkort för i runda slängar 500 kr och sen en phenom II cpu, nästintill vilken som, för att göra detta.

Sen visst kan du skaffa det bästa kortet för att kunna impa på kompisarna. Lägg hellre de pengarna på något annat roligt istället

Nejnej, inte bara för LoL jag spelar även Battlefield 3.

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

Nejnej, inte bara för LoL jag spelar även Battlefield 3.

Okej Det förklarar ju ett och annat

Permalänk
Medlem

haha ja! Så det är alltså Ram minne och proccessor som gör så att jag kan strema bra? Jag har i5 2500k det är väll bra?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem

Absolut bästa? GTX 580, med Radeon 7970 hack i häl.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

som sagt, vilket är det bästa? Går det att lira LoL och strema samtidigt utan något lagg på högsta av både spelet och stream då?

Xsplit har en sjukt dålig recorder därför det laggar. om du har dxtory förlorar du ca 2-4 fps när du streamar så sjukt mycket bättre. använd dxtory som video source så kan du föm köra det med inte så jätte nytt graffe t.om

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av necry:

Xsplit har en sjukt dålig recorder därför det laggar. om du har dxtory förlorar du ca 2-4 fps när du streamar så sjukt mycket bättre. använd dxtory som video source så kan du föm köra det med inte så jätte nytt graffe t.om

Ja jag märker inget lagg på hans stream.... och jag kan streama 1680x1050p med en fx 4100 + 4gb ram och ett 4890? och han verkar inte lagga över huve taget kan va så om man tittar själv medans man streamar för man redan använder internet så mycket därav kan bara andra avgöra + klicka ner ctrl +alt + f medans du spelar så ser du fps och även att köra utan v-sync hjälper sjukt mkt när man streamar även att dra in lite inställningar i general settings ger extra fps.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Nyfikenhets fråga: Hur mycket förlorar man att streama ett spel som lol?