Crossfire - vilka drivrutiner är stabilast?

Permalänk
Avstängd

Crossfire - vilka drivrutiner är stabilast?

Hej! Har haft riktiga problem med blåskärm pga AMDs drivrutiner så imorgon ska jag blåsa allt jävla skit och installera om OS mm. Så jag undrar vilka drivrutiner ni tycker funkar bäst för crossfire? 12.3 gav mig 5 blåskärmar...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Moderator
Moderator

Det finns ett stort problem (eller flera) med just crossfire i de senare drivrutinerna. Vi är flera som kör 7970 i trifire som har brutala blåskärmsproblem, att 6950 har det också är lite överraskande men då har ATI verkligen misslyckats med samtliga cf varianter.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Det finns ett stort problem (eller flera) med just crossfire i de senare drivrutinerna. Vi är flera som kör 7970 i trifire som har brutala blåskärmsproblem, att 6950 har det också är lite överraskande men då har ATI verkligen misslyckats med samtliga cf varianter.

Haha, ja du det har jag märkt av... Först visste jag inte att det var pga drivrutinerna men när jag googlade "0x00000116 bsod" handlade alla träffar om just crossfire. Du har inga speciella drivrutiner att rekommendera? Annars får jag väl gå tillbaka till 12.1 eller 12.2 + CAP.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

11.5b kör jag på i laptopen. Har inte haft problem med CF i 11.5b.

12.2 gav mig problem med AA.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mr_svahn:

Haha, ja du det har jag märkt av... Först visste jag inte att det var pga drivrutinerna men när jag googlade "0x00000116 bsod" handlade alla träffar om just crossfire. Du har inga speciella drivrutiner att rekommendera? Annars får jag väl gå tillbaka till 12.1 eller 12.2 + CAP.

Nej, inga bra tips. Har provat alla variationer av 12.x och ingen är helt stabil. Dock har vi inte samma hårdvara så det är lite fel att jämföra. Det är möjligt att din är mer stabil på andra versioner.

Dock är det samma BSOD 116 problem.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Det finns ett stort problem (eller flera) med just crossfire i de senare drivrutinerna. Vi är flera som kör 7970 i trifire som har brutala blåskärmsproblem, att 6950 har det också är lite överraskande men då har ATI verkligen misslyckats med samtliga cf varianter.

BSOD helt random här med.
Dator i sign.

Gick tillbaka 1 snäpp på drivarna, funkar bättre nu! 12.2 om jag inte minns fel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tedwallpro:

BSOD helt random här med.
Dator i sign.

Gick tillbaka 1 snäpp på drivarna, funkar bättre nu! 12.2 om jag inte minns fel

Okej, tråkigt att höra. Kör du med CAP också eller?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Okej, tråkigt att höra. Kör du med CAP också eller?

Yes, kör med CAP 12.2 med. fick BSOD helt plötsligt, även fast jag inte var vid datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tedwallpro:

Yes, kör med CAP 12.2 med. fick BSOD helt plötsligt, även fast jag inte var vid datorn.

Hahaha vafan håller AMD på med?! Jag bytte till 12.1 tidigare idag (igår) och har bara upplevt en bsod sen dess.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Trifire 7970 stock 12.3 drivers stabilt som bara den. Bf3 hänger sig var tredje timme men ingen bsod utan application crash i övrigt inga problem.

Permalänk
Medlem

Oc stabilt i allt utom bf3 kan jag tillägga.

Permalänk
Medlem

Ni har inte funderat på att det kan vara andra delar som strular för er ? Fick inte en enda blåskärm med mina XFX 6950 2GB, samt haft olika caps och samtliga drivisar.

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på 6970 x3 med 12.1 drivarna, aldrig fått en blåskärm, aldrig fått en drivrutins-låsning, aldrig har ett spel crashat.
När jag uppdaterade till 12.2 brakade det lös, blåskärmar, frysningar och det gick inte att aktivera multipla gpuer.

Jag kommer nog sitta på denna drivare tills det att en annan blir allmänt godkänd.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.