Skärmen blinkar och ibland efterföljs det av en lustig färgkombination.

Permalänk
Medlem

Skärmen blinkar och ibland efterföljs det av en lustig färgkombination.

Hej, jag har problemet som står i titeln. Skärmen blinkar från svart och "windows" cirka 2-6 gånger varje gång. Vare sig jag spelar något spel eller bara surfar. Och efter jag haft problemet i ungefär 1 dag så började även skärmen byta färger där allt går i grönt, blått och lila/rosa aktigt.
Dom 2 första blinkningarna kan vara upp till 2 sekunder långa sedan går det snabbare och snabbare.
Sen kan det funka i 15-20 min. Under tiden skärmen blinkar så lyser dock strömdioden på skärmen. När jag upptäckte detta körde jag med en 22" plattskärm med DVI kabel, testade då att byta till en platt tv och HDMI kabel, det vart ingen skillnad. Testade även att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet men de hjälpte inte.

Sitter just nu på ett Radeon HD 6950 ifall det hjälper. Känns ju som att det är grafikkortet som börjat ge upp.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

kolla att det inte är något fel på fläktarna ditt kort kanske är överhettat.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2222thebeast:

kolla att det inte är något fel på fläktarna ditt kort kanske är överhettat.

Okej då kollar jag det. Har ju dock haft detta grafikkort och fläktarna i cirka ett halvår utan något som helst problem alla problem började igår. Kan det alltså vara att nån av fläktarna har gett upp tillräckligt mycket för att inte kyla ner tillräckligt då? Har även plockat ut graffekortet och låtit det blivit kallt men rätt snabbt fått samma problem. Kanske kortet blev för varmt riktigt fort. Satte en vanlig bordsfläkt som blåser in i chassit nu borde väl funka?

Tack för svar!