får ingen bild.. längre. hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nynäshamn
Registrerad
Mar 2011

får ingen bild.. längre. hjälp!

hej,
allt började för en vecka sedan då min ssd crashade av någon mystisk anledning (en corsair F115) jag fick panik när jag inte hade någon dator att använda så jag skulle installera OS på en gamal hårdisk så jag åtminstonde kunde använda min dator, så jag kopplar in hårdisken och cd läsaren och upptäcker att jag inte längre får nån bild när jag startar datorn... kopplar ur allt och får fortfarande ingen bild, byter grafikkort inget hjälper...
kan de vara så att jag har kortslutit pcislotsen eller är de att jag kommit åt någon av switcharna som är på mobot , har ingen aning om vad dem gör så..
datorn har förövrigt fungerat felfritt i ett halvår.

specs: p8p67 pro rev b3. gigabyte radeon 5770. i5 2500.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Om du monterat in hårddisken i lådan så har du nog bara sträckt loss någon kabel, omkopplare är svårt att ändra av misstag. Kontrollera de två strömkontakterna till moderkortet (24-pin & 4/8-pin) så de inte dragits upp ur sina hållare. Du skriver inte om du får pip, om lampor lyser eller om fläktar snurrar.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065