Permalänk

Click.se...ok eller ....

Nån som har erfarnhet att köpa dator komponent från Click.se ? (grafikort)
tack

Permalänk
Medlem

kolla omdömmena på prisjakt

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag har kollat prisjakt tack....lite blandat results....hoppade att hitta någon som hade köpt någonting hos dem...Prisjakt bedömning låtas att företag är en lite opåliglit om jag förstår och svaren från företag verkar vara en lite ...inte arg men condescending nedlåtande...
Jag är engelsman så kanske jag få fel känsla???

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SvEngland:

Jag har kollat prisjakt tack....lite blandat results....hoppade att hitta någon som hade köpt någonting hos dem...Prisjakt bedömning låtas att företag är en lite opåliglit om jag förstår och svaren från företag verkar vara en lite ...inte arg men condescending nedlåtande...
Jag är engelsman så kanske jag få fel känsla???

Va inte dumsnål, handla från någon "seriös" butik istället, t.ex. Inet, Komplett, Dustin, (CDON) etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Jag har kollat prisjakt tack....lite blandat results....hoppade att hitta någon som hade köpt någonting hos dem...Prisjakt bedömning låtas att företag är en lite opåliglit om jag förstår och svaren från företag verkar vara en lite ...inte arg men condescending nedlåtande...
Jag är engelsman så kanske jag få fel känsla???

Jag skulle vilja påstå att prisjakt är för snälla i sina utlåtande, om ett företag får mkt dålig kritik får dom ändå finnas kvar på sidan, tyvärr.

Jag skulle aldrig köpa från någon som fått dålig kritik och bemöter som du säger. Tänk även på vad som händer efter köpet, om du ångrar dig, garantiärenden mm mm.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

tack alla.....ibland är jag inte säkert att jag har förstått grejener på rätt satt...Jag menar att på englelska (mitt eget språk) Kan jag läsa någonting och få känsla om det är en riktigt beklägelse eller om det är att någon bara " is whinging" ...tack for era bekräftelser
Cheers

Permalänk
Avstängd

I'd say that you should try to stay away from most of the "minor" sites, and go for the larger, more serious ones like Inet.se, Komplett.se, Dustin.se, CDON.com and so on.

Thing is, even if the smaller companies seems alright and such, you might get fucked in the end anyhow. You might recieve broken parts, DoA, and they might refuse to return them or similar.

Hope it works out for you which way you might go.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Yes I agree and usually do..but they had a good offer on a gtx 580 ti 448 card.....so as always you get tempted (presently running a gtx 260 (216) )----sometimes you just need to get others opinions before you do something dumb
Thanks again...that's me back down to earth
tack

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från ClickOK ett flertal gånger och det har fungerat utmärkt
Vet dock inte hur de hanterar DoA, garantiärenden, försvunna paket osv :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvEngland:

Yes I agree and usually do..but they had a good offer on a gtx 580 ti 448 card.....so as always you get tempted (presently running a gtx 260 (216) )----sometimes you just need to get others opinions before you do something dumb
Thanks again...that's me back down to earth
tack

Skrivet av Woshie:

Jag har beställt från ClickOK ett flertal gånger och det har fungerat utmärkt
Vet dock inte hur de hanterar DoA, garantiärenden, försvunna paket osv :/

Ye, this was the main concern I got.
One never knows!

Since my internet is sluggish as shit right now, can you please tell me how much they want for that GTX580?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Nån som har erfarnhet att köpa dator komponent från Click.se ? (grafikort)
tack

För mig finns inte ens sidan, dvs det går inte att komma in på Click.se .

I can't connect to the site right now and this doesn't give me the best impression of the site, but do as the other says;
Look the site up on different price sites like Pricerunner.se and Prisjakt.se .
Ask your friends or family if any of them have ordered something from them.

I would recommend you to not buy from them, i should instead buy from a major site like Inet.se or Komplett.se (I'll recommend Inet.se )

Regards: FobbanN

Fotnot:
Min engelska är inte så bra i dessa sammanhang, så vissa ord kan vara lite lustiga.
Lite humoristiskt att jag endå skrev 3X så mkt på engelska... xD
Footnote:
My english isn't that good in theese conditions so some words might be a bit confusing, I'm sorry about that.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Hmm menar du http://www.clickok.se ?

Isåfall kan jag varmt rekommendera dem, har handlat där en 4-5 gånger och aldrig haft några problem.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Min tumregel; har sidan stämpeln "trygg e-handel" så kan man köpa hos dom. Jag säger inte att jag har rätt, men det funkar för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Va inte dumsnål, handla från någon "seriös" butik istället, t.ex. Inet, Komplett, Dustin, (CDON) etc.

Inget som helst fel på ClickOK, handlat därifrån några gånger av varierande storlek. Paketet/varan har ofta legat vid dörren dagen efter

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

FobbanN...nothing wrong with your english....Read my swedish ??
Demonoidz,, sorry mean't GTX 560 ti 448 gigabyte ..it'ds now gone up slighty in price to 1923 delivered but was at 1881 delivered earlier.
Tack till dem som har skrivit att de har haft bra affär och för rådet från ni andra....
Uppskatat...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvEngland:

Nån som har erfarnhet att köpa dator komponent från Click.se ? (grafikort)
tack

Värdlöst, köp inte där ifrån, dom har inkorrekta lagersaldon på sin hemsida..

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Hej

Kan bara säga NEJ till den j*** skit affären mer dum i huvudet så kallad chef får man leta efter. du kan säkert köpa sakerna smidigt men om det är något fel/ eller du ångrar dit köp är det inte så kul. köp av webhallen, inet mm i stället visst det kan bli lite konstigt från dom med men dom fixar till felet utan strul.

/aragon

Skrivet av SvEngland:

Nån som har erfarnhet att köpa dator komponent från Click.se ? (grafikort)
tack

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Som en "minefield" att köpa något på nättet...tack alla för era insats (input)....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvEngland:

FobbanN...nothing wrong with your english....Read my swedish ??
Demonoidz,, sorry mean't GTX 560 ti 448 gigabyte ..it'ds now gone up slighty in price to 1923 delivered but was at 1881 delivered earlier.
Tack till dem som har skrivit att de har haft bra affär och för rådet från ni andra....
Uppskatat...

http://www.inet.se/produkt/5409376/msi-geforce-gtx-560ti-1024...
There's also a thing you add for free shipping.

This; https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Have fun man!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP