Afterburner 2D Profil fungerar ej.

Permalänk
Medlem

Afterburner 2D Profil fungerar ej.

Hej!

Jag bytte installerade nyligen Catalyst 12.3 till mitt HD5850 och upptäckte snabbt att två saker i MSI Afterburner slutade fungera:

- 2D Profile
- EnableUnofficialOverclocking

Jag installerade sedan Catalyst 12.4 Beta utan framgång. Mina 2D clocks ligger nu på 157 core / 300 mem... Om jag sätter EnableUnofficialOverclocking = 1 så kan jag inte klocka core eller mem överhuvudtaget, båda har värdet 0 i Afterburner.

Jag måste ha högre clocks i 2D profilen eftersom annars så flimmrar min andra skärm.

Någon som vet hur jag kan fixa detta utan att byta tillbaka till äldre drivers?

EDIT: Hittade felet.

Citat:

You might encounter functionality losses with 3rd party apps like RadeonPRO, Trixx or AfterBurner with 12.3 WHQL. That’s because AMD (in their infinite wisdom) decided to remove a dll file from their builds thus removing compatibility with some tools like those enumerated earlier. To “overcome” this “minor setback” you need to copy this dll: atipdlxx.dll to Windows\SysWOW64 for x64 operating systems or Windows/System32 for a x86 OS.

Löst problemet.
Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850