Ingen uppföljare till Bulletstorm – piratkopiering skadade försäljningen

Permalänk
Medlem

Dålig pc-port.
Kraftig piratkopiering.
Connect the freaking dots så svårt kan det väl inte vara?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Testa att bygga bättre spel med multiplayer-features så ni får bättre koll då. Det är nog rätt mycket svårare att göra fps på en plattform där man märker av interfacelagg osv eftersom att man inte spelar med skit-handkontroll och har autoaim. Eller fortsätt göra skitspel och sälj till skitplatformar. PC master race ska nog överleva förlusten

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaNeK:

Testa att bygga bättre spel med multiplayer-features så ni får bättre koll då. Det är nog rätt mycket svårare att göra fps på en plattform där man märker av interfacelagg osv eftersom att man inte spelar med skit-handkontroll och har autoaim. Eller fortsätt göra skitspel och sälj till skitplatformar. PC master race ska nog överleva förlusten

Nej, multiplayer är inte vad som behövs... titta på Skyrim som exempel, det är singleplayer rakt igenom och säljer ändå som smör på PC.

Bra spel säljer helt enkelt.

Permalänk

Tyckte det var riktigt kul i singleplayer faktiskt, med oldschool-fps-känsla och hade skön humor. Men det saknade ju vettigt multiplayer och var då fan inte en bra portning. Jag hade mängder med problem och spelets inställnings-möjligheter kändes allmänt begränsade om man inte använde diverse "hack", för att aktivera eyefinity tex. Gameplay-mässigt så var det även coward-to-cover baserat och saknade hopp-knapp och några andra mer eller mindre givna funktioner man förväntar sig i ett fps.

Epic skyller alltid på piratkopiering istället för att vara självkritiska och det är verkligen en utvecklare som har gått raka vägen neråt sen Unreal's storhetstid vad gäller spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Han glömde nämna att spelet var trist, och att det fanns gott om andra, roligare spel att spela.
Det bör väl vara den främsta anledningen i mitt tycke.

Epic games gör sämre produkter hela tiden tycker jag.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Konsollportar gör inte bra ifrån sig på pc, vi gillar dom inte.
Blir lite förbannad när dom bara "antar" att det är piratkopiering.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem

hehe, gör bättre spel och se att det säljer.

Permalänk
Medlem

Haha,tror inte många bryr sig heller.

För mig kan EA sluta släppa spel till PC plattformen gör inte mig ett dugg bekymra om det nu skulle hända.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

Vad skumt att det alltid är de grymma och prisvärda spelen som ligger högst upp på nedladdningslistorna då.

Är det konstigt? Hypade spel som alla vill prova vs. spel man inte ens vill slösa bandbred på.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv

HAHAHAH WOOT när kom spelet ut? aff varför säljer Star Craft, Diablo 2, Max Payne, Heroes III fortfarande efter 10 år? EA lägg ner skitsnacket!

Permalänk
Medlem

skoj att alla idag skyler på att piraterna förstör försäljningen. spelet var kul i nån timme å sen va de över. de va extremt uprepande och skulle man köra på svårare grad så va alla coola moves omöjliga så då föll hela iden med spelet. idag kan jag säja att jag hade alrdig betalat nått för de spelet.

skyll inte på pirater när ni gör dåliga spel som inte är kul, nyskapande, osv. vill inte ha ett till av nåt som redan fins å jag vill ha ett välutväklat spel å inga skit dlc som ligger på skivan. de hör viserliegn inte hit men de är bra på de med

pc är desutom dyrt att hålla sej updaterad till å nu mer åker man ju på alla dessa DRM skit också så förstår att folk slutar å köpa saker

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Dålig pc-port.
Kraftig piratkopiering.
Connect the freaking dots så svårt kan det väl inte vara?

Det denna man sade. FOVen var hiskeligt låg, och andra problem pågrund av konsoll-portning gjord på en kafferast av en praktikant.

För helvete Epic, och alla andra spelstudios, gör ni en bra portning/exklusivt spel till PC kommer det sälja bättre.

Skrivet av _tekken_:

Haha,tror inte många bryr sig heller.

För mig kan EA sluta släppa spel till PC plattformen gör inte mig ett dugg bekymra om det nu skulle hända.

Vad har EA med det här att göra? (brinn i helvetet EA)
Epic games är inte ägda av EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Han glömde nämna att spelet var trist, och att det fanns gott om andra, roligare spel att spela.
Det bör väl vara den främsta anledningen i mitt tycke.

Håller med, trist kampanj o tråkig story. "Kill for Skill"-grejen var dock lite intressant.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Sealarn:

Vad skumt att det alltid är de grymma och prisvärda spelen som ligger högst upp på nedladdningslistorna då.

Varför är det samtidigt dessa spel som säljer mest och bäst samt gör en bra vinst till spelföretagen? Jo för att det är just bra spel som folk är villiga att betala för!

Skrivet av AcolYte:

Vad har EA med det här att göra? (brinn i helvetet EA)
Epic games är inte ägda av EA.

Förutom att de var utgivare och säkert delaktiga i att stressa ut spelet innan det var färdigt, för färdigt var det inte på långa vägar så hade de nog inte så mycket med det att göra..

Citat:

Bakgrunden till beslutet var att utgivaren EA Games inte ansåg att försäljningssiffrorna levde upp till förväntningarna. Spelet släpptes till PS3, Xbox 360 samt PC/Windows, och det var framförallt på den sistnämnda plattformen som Bulletstorm inte lyckades leverera.

Permalänk

Jag har varit nära på att köpa spelet på Steam ett flertal gånger, det brukar vara sinnessjukt bra rea på det när det väl är rea. Men varje gång jag nästan tryck på köp så ser jag att det inte finns steam achievements och att det är GFWL, då trycker jag genast krysset och glömmer spelet lagom tills nästa rea.

Vilket är synd för jag har sett en hel del bra recensioner av spelet.

Permalänk
Medlem

Det hade såklart inget med att de använda games for windows live, absolut inte, för alla här på PC:n älskar väll det systemet gör vi inte?

La till ett ,
Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det blir ingen uppföljare till actionpangaren Bulletstorm, delvis på grund av den omfattande piratkopieringen på PC-plattformen.

Läs artikeln

http://www.youtube.com/watch?v=j5C-cqw2s00

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem

Allmänt om spel sagt så brukar jag köpa dem på rea eller när de kommit i sådana där budgetutgåvor. Min tid där man skulle ha senaste spelet så fort som möjligt är passé. Jag avnjuter lite halvgamla godingar när tillfälle ges.
Undantaget är väl BF3 som jag köpte för ett par månader sen men inte kommit igång och spela riktigt ännu (bara kört singleplayer eftersom jag hade dålig internetuppkoppling innan jag fick in riktiga bredbandet).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

2011 var ju världens spel-release år så jag tror inte det blekaste att bara Bullestorm sålde illa. Det var en jäkla konkurens det året. Bulletstorm var kul men dålig ursäkt är inte det. Hade piratkopiering inte varit i bakhuvudet hade dem fortfarande släppt ett spel på en marknad med mördande konkurrens.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Bulletstorm hade för tusan en mer överdriven marknadsföring än Bulldozer, spelet som skulle få CoD:MW/BO och BF:BC2 att se ut som skit. Så fail...

Permalänk
Medlem

Min kompis skaffade Bulletstorm till PC och han hade prestandaproblem, interface buggar samt kass FoV - Klart man inte vill köpa något som uppenbart är en dålig port!

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Kan någon nämna ett bra spel som EA har varit utgivare för? och hur många jävla franchise titlar har dom inte pajat genom att stressa fram releasedatumet "host" need for speed spel de senaste 5 åren "host" C & C / Red Alert spelen, The Sims? Mass effect, Dragon Age.. och sen har vi storsatsningen SWTOR som släpptes halvklart utan något vettigt end-game content och dåligt balanserad pvp.. allt bara handlar om pengar på EA och kvalitetstänket existerar inte.. ingen kvalitet inga pengar!

Permalänk
Medlem

Det var ju synd... Själv kände jag inte till spelet Bulletstorm föräns nu.

Permalänk
Medlem

men asså all piratkopiering är en förlust för EA eller Ubisoft mm, så att säga att inte det har med det o göra är ju inte riktigt sant!
De flesta här sitter o tänker hmmm mw3 undrar om det e bra? Ahh jag tankar det o kollar, 2min senare åååh satan vilket skit det köper jag inte.. Då är det inga XX$ till Activision Blizzard.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att tydlighetsgöra mitt argument: En piratkopering av ett spel är inte -1 spel sålt, det är snarare 0 extra sålda + gratis reklam.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av alla de på det här forumet som laddat ner spelet rättfärdigar gärningen med ursäkten "utvecklarna förtjänar det för att det är en dålig port".

Löjligt.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Kan det inte bara vara så att spelet inte var intressant för PC marknaden? Var ju ett par bra titlar förra året och Bulletstorm hamnade väl under dem?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Lätt att skylla på det ja..

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Kanske helt enkelt berodde på att spelet var skit?

Hehe, en lysande man: Inte nog med att det faktiskt var en konsoll-portning, han medger dessutom att den inte var superbra. I hans ögon finns det inga skäl till att inte köpa spelet på pc och jag tycker det är en direkt förolämpning mot pc-communityt att dra slutsatsen att det är piratkopieringens fel till att det inte sålt så bra. Precis som om jag skulle betala för vilken skit som helst till pc för att spelet funkar bra till Xbox. Jag har god lust att skicka en färsk bajskorv i ett paket till honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

lämnar det här tweetet från skaparen av bulletstrom "@BenKuchera Possibly we should separate .ini files: some encrypted, some (visuals, mouse, etc.) open to rape. Oops I mean edit." sen när har ta bort mouse smoothing och ändra FoV varit synonymt med att våldta spelet?

annars så den använder GFWL vilcket suger och jag är en av dom som inte köper spel som är GFWL spelar ingen roll vilcket spel det är.

sen är det en ful port från 360 också så att skylla på dålig försjäling på ground av pirate kopiering funkar inte när ni inte ens försökte göra spelet för PC