Ni som testar betan - Blir det bra?

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kört igenom betan några gånger och tycker att det är snyggt, har bra musik, är hyfsat stämningsfullt (känns kanske inte riktigt lika farligt och "groteskt" som D1/D2).

Aj då, stämningen, känslan och det groteska var ju det som gjorde D1 och D2 till bra spel IMO. Är musiken lika minnesvärd och stämningsfull? Det finns så många groteska detaljer som jag minns med glädje från de gamla spelen, som The Butcher i ettan t ex.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Om questen är tråkiga som i wow, mindre mobs och allt är förenklat så låter ju inte detta alls som något bra. Jag hade hoppats på ett längre spel med mer variation av fiender och fler acts. =/

Varför klagar folk på att det är för lätt? Är det inställt på easy så är det ju inte normalsvårt, krångligt?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Även jag som gammal d1 och d2 veteran får väll lägga in lite åsikter nu då.

Positivt.

Bort med statsen. Ser ingen som helst anledning att behålla dom då man blev tvungen att lvla en ny karaktär varje gång man uppgraderade sin utrustning för att få till det så man fick max Vit möjligt.

Items. Jag älskar att det har gått tillbaka till random elementet från diablo2 classic, så man fortfarande plockar upp allt för att det kan vara awesome istället för att som i tex d2 lod där i princip allt utom ett fåtal uniques och runewords var värdelösa..

Gameplay. Spelet känns snabbt och levande än så länge och allt flyter på tillfredsställande. Svårt att säga hur denna delen kommer bli senare i spelet men känns bra än så länge.

Neutralt:

Health Orbs. Jag gillar inte riktigt tanken att min överlevnad ska vara rng istället för baserad på min skicklighet som spelare, men det är för tidigt att säga hur det kommer fungera på svårare svårighetsgrader men än så länge i betan fungerar de bra i alla fall så ger de inte tummen upp eller ner än.

Negativt:

Skillsystemet. Jag vet inte riktigt varför, men det känns rätt klumpigt genomfört. Som om de har stannat halvvägs mellan 2 fungerande modeller där den ena är helt låst och den andra helt öppen. Nu är det bara frustrerande och skapar onödig väntetid i spelet..

Angående svårighetsgraden så motsvarar det vi fått se i betan ungefär lika mycket spelande som fram till Decard Cain i d2 om det ens och det är en sträcka som många körde utan att placera ut skillpoints ens eftersom man sparade de till senare lvl. Det kommer bli bättre senare

Givet köp och är helt säker på att jag kommer få massor roliga timmar framför detta spel!

Permalänk

Jag hade helre spelat en ren fortsättning på d2 lod, kanske bara för att jag var förälskad i d2 och d3 känns lite främmande.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Om questen är tråkiga som i wow, mindre mobs och allt är förenklat så låter ju inte detta alls som något bra. Jag hade hoppats på ett längre spel med mer variation av fiender och fler acts. =/

Varför klagar folk på att det är för lätt? Är det inställt på easy så är det ju inte normalsvårt, krångligt?

Vad jag vet finns inget som heter "Easy". Det är Normal, Hardcore och Inferno som gäller vad jag vet.
Och de har gjort Normal lätt för att tillfredsställa den stora massan. Hardcore skall vara betydligt svårare (a.k.a. normal mode för Diablo gurus) och på Inferno deletas gubben när man dör (stämmer va?).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag stör tråden lite, men är det någon som har koll på var man får Diablo 3 billigast? Du kan PMa mig om du vill. Jag förhandsbokar gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad jag vet finns inget som heter "Easy". Det är Normal, Hardcore och Inferno som gäller vad jag vet.
Och de har gjort Normal lätt för att tillfredsställa den stora massan. Hardcore skall vara betydligt svårare (a.k.a. normal mode för Diablo gurus) och på Inferno deletas gubben när man dör (stämmer va?).

Nej, du blandar ihop lite saker.

Det finns 4 svårighetsgrader som man låser upp sekventiellt: Normal, Nightmare, Hell och Inferno
http://www.diablowiki.com/Difficulties

Sedan finns det två modes: Normal och Hardcore. I Hardcore så förlorar du din karaktär om du dör.
http://www.diablowiki.com/Hardcore

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Nej, du blandar ihop lite saker.

Det finns 4 svårighetsgrader som man låser upp sekventiellt: Normal, Nightmare, Hell och Inferno
http://www.diablowiki.com/Difficulties

Sedan finns det två modes: Normal och Hardcore. I Hardcore så förlorar du din karaktär om du dör.
http://www.diablowiki.com/Hardcore

Aj så fel jag hade :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick testa betan. Tack Madmoremax!

Tycker det verkar bli grymt bra! Kör på Normal och tycker det är lite för enkelt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Aj då, stämningen, känslan och det groteska var ju det som gjorde D1 och D2 till bra spel IMO. Är musiken lika minnesvärd och stämningsfull? Det finns så många groteska detaljer som jag minns med glädje från de gamla spelen, som The Butcher i ettan t ex.

Stämningen är riktigt bra i Betan.
Mycket horribla monster som du stöter på. D3 är mycket blodigare. Folk som säger annorlunda borde titta på scenariorna och monstrena. Och sedan på D2s monster och scenarior. Monstrena i D2 = teddybears i jämförelse.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Fattar inte att folk klagar på quests. Questsen i Diablo 2 var knappast djupa. Dock är det MYCKET MER quest i Diablo 3. Questen förklarar även mer av själva storyn (tycker jag), det finns också väldigt många möjligheter att fördjupa sig i storyn utanför quests (böcker på marken, prata med npc's o.s.v.).

För övrigt, det är fortfarande brutalt. När jag springer runt med mitt 19.6 dps tvåhandssvärd på barbaren och drar en cleave över ett gäng mobs som sprängs och flyger åt alla håll och kanter så ler jag lite lätt inombords. Eller när de kapade människorna (endast överkropp) släpar sig fram över marken för att attackera dig och lämnar ett fint blodspår efter sig, det är fint det. Eller när en witchdoctor dödar en fiende med poison dart, så smälter fienden som man slängt ett badkar kungsvatten på den.

Och det här med att health globes tar bort skill förstår jag verkligen inte heller, var det verkligen så svårt att klicka på pots i D2? Jag tyckte det bara var att trycka ner fingret, så, wips, hp! Health globes ger snarare större utmaning, t.ex. på en bossfight om du har full hp, kanske du låter addsen slå på dig lite längre, eller du dödar dem i ett hörn och lämnar healthglobes där så att du vet att de kommer att finnas när du behöver dem, istället för att döda dem direkt och plocka upp globes på full hp utan att tänka sig för.

Ja, jag kan fortsätta. Tack och hej.

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat det några gånger känner jag mig ganska missnöjd. Kanske gillade D2 för mycket så allt annat är lite av ett misslyckande.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av sparriskrigaren:

Aj då, stämningen, känslan och det groteska var ju det som gjorde D1 och D2 till bra spel IMO. Är musiken lika minnesvärd och stämningsfull? Det finns så många groteska detaljer som jag minns med glädje från de gamla spelen, som The Butcher i ettan t ex.

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

Butcher kommer tillbaka

Permalänk
Medlem

Framför allt det jag funderat gäller den grafiska stilen. Jag gillade den mörka, hårda och kantiga stilen i D2. Har inte spelat betan, men vad jag kan se på filmerna är det lite för ljust, lite för rent och lite för smoth i den grafiska stilen. Vet att det blivit diskuterat tidigare, men skulle vara kul att höra vad ni tycker. Sedan kanske det som jag tycker är rent och smoth bara är högra upplösning på texturerna :P.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Skrivet av Tullen:

Framför allt det jag funderat gäller den grafiska stilen. Jag gillade den mörka, hårda och kantiga stilen i D2. Har inte spelat betan, men vad jag kan se på filmerna är det lite för ljust, lite för rent och lite för smoth i den grafiska stilen. Vet att det blivit diskuterat tidigare, men skulle vara kul att höra vad ni tycker. Sedan kanske det som jag tycker är rent och smoth bara är högra upplösning på texturerna :P.

Kände lite samma som du fram tills jag testade betan, men måste säga att det är helt rätt stämning i det man får se av spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aj så fel jag hade :/

Jag hade också fel. =/

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Nej, du blandar ihop lite saker.

Det finns 4 svårighetsgrader som man låser upp sekventiellt: Normal, Nightmare, Hell och Inferno
http://www.diablowiki.com/Difficulties

Sedan finns det två modes: Normal och Hardcore. I Hardcore så förlorar du din karaktär om du dör.
http://www.diablowiki.com/Hardcore

Finns det alltså effektivt 8 svårighetsgrader?
Normal Normal, Normal HC, Nightmare N, Nightmare HC... ?

Kan jag ta en char från Normal, switcha till HC för att få bättre drops och tillbaka igen?

Känner att mängden fula svordomar kommer öka i världen när alla börjar spela HC

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Finns det alltså effektivt 8 svårighetsgrader?
Normal Normal, Normal HC, Nightmare N, Nightmare HC... ?

Kan jag ta en char från Normal, switcha till HC för att få bättre drops och tillbaka igen?

Känner att mängden fula svordomar kommer öka i världen när alla börjar spela HC

Klart som sjutton att du inte kan hoppa mellan HC och Normal mode

Dessutom vet jag inte om HC mode kommer droppa bættre items æn om du spelar spelet normalt..

Inferno kommer dock droppa bættre items æn normal och nightmare t ex.

Och det ifrån betan jag spelat så tycker jag faktiskt spelet ær riktigt bra, OCH det ær en beta och inget annat.. Folk som skriver att man inte får slakta 200 miljoner fiender osv måste ju ændå førstå att detta ær en beta, du har ENDAST tillgång till 1h spel tid in på Akt 1, ( har før mig jag læst att ca 1h spel tid i akt 1 ær ca 20% av akten, och spelet kommer erbjuda mer fiender och svårare fiender. Tror faktiskt spelet kommer erbjuda en riktigt tung spel upplevelse och folk kommer bli nøjda med det.

Jag har førbokat det och kommer skapa 1 normal char och æven en HC char att køtta med!

Har t om en vecka ledigt nær spelet slæpps... længtar verkligen tills det kommer!

PS sorry før norska bokstæver men sitter på jobbet och har inte tillgång till nått annat hær! ;D

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Umm folk verkar missa att det är en beta, och inte en preview för er att njuta av?

Den är ju inte till för att ni skall maxa era gubbar, eller ens försöka representera det färdiga spelet i svårighetsgrad etc. Den är till för att ni skall (förhoppningsvis slippa) hitta buggar och testa plattformen och spelets teknik.

Men visst, skills och attributes etc är nog implementerat ungefär som det blir i färdiga spelet tekniskt och designmässigt, men deras värde och betydelse kan nog ändras innan release.

Och vad gäller svårighetsgrad; jag hoppas och tror att Blizzard var medvetna om att det var just detta som gjorde spelet roligt, när man som sagt hackade en hel skärm med fiender samtidigt som ens ryggsäck full med pots försvann i rask takt

Så till release så kommer det nog bli mer seriöst, speciellt med olika modes. Undrar om jag kommer våga köra Hardcore seriöst

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Finns det alltså effektivt 8 svårighetsgrader?
Normal Normal, Normal HC, Nightmare N, Nightmare HC... ?

Kan jag ta en char från Normal, switcha till HC för att få bättre drops och tillbaka igen?

Känner att mängden fula svordomar kommer öka i världen när alla börjar spela HC

Jag utgår från att det är samma som D2 nu eftersom jag inte vet hur det är i D3. Då väljer man om man ska skapa en Normal eller HC karaktär från början och detta går inte att ändra senare. Sedan börjar man alltid med normal svårighetsgrad. När man klarat det på normal låser man upp nästa nivå osv.

Det ända HC gör för att öka svårighetsgraden är att du bara har en chans att göra rätt. Dör du är du död, så man tar inte så stora risker. Men det är en relativt liten del av D2 spelare som spelar HC.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Tja jag spelade upp alla chars till 13 snabbt som sören och längtar till retail kan jag ju säga.
Som jag saknat diablo ;>

Permalänk

Jag tycker det blivit ett väldigt bra spel, många härliga referenser tillbaka till Diablo 1 än så länge. Skillssystemet skulle jag vilja levla längre i för att kunna svara på om det är är lika bra, bättre eller sämre än det gamla. Iom att man endast är runt lvl 10 när betan är slut så har man inte kommit upp på de nivåer där det betyder väldigt mycket vilka val man gjort tidigare. Min förhoppning är att ett tidigt felval inte ska förstöra karaktären så att man inte kan klara spelet. Vad gäller diskussionen om mycket fiender på skärmen kan jag ju tillägga att jag har råkat ut för det 2 gånger nu att skärmen varit full av fiender som i Diablo 2, och det blir en utmaning även om man har orbs. Du kan ju inte dricka potions i massor längre utan måste vänta ut en cooldown så du måste arbeta rätt för att inte ha fiender där din räddning ligger. Utifrån det jag sett är det en värdig uppföljare med känslan bevarad, men som många sagt så har vi inte sett nog för att egentligen göra några stora slutsatser. Kan slutligen tillägga att jag gillar den nya quest-listen, man får ju inte hela questen på en gång utan det är bara smådelar av den så man har en aning om vad man ska göra härnäst. Min gissning är att den bara kan visa en quest åt gången så amn behöver journal sedan för att se vilka quester man har och kan välja vilken quest som ska visas.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Ni som klagar på att diablo 3 är lätt, testa wow.
Har levlat 1-85 utan att dö en enda gång (borträknat ganks).

Nu kanske vi dock inte ska jämföra äpplen och päron.

Jag älskar allt jag spelat i D3 än så länge.
Det är riktigt skön känsla i spelet. Jag är ju lite av en Lore Freak vad gäller diablo och den biten är VERKLIGEN uppfylld.
Hela tiden kommer det berättelser från Journaler osv (som man slipper läsa, man kan sitta och lyssna på Cains röst )

Angående attributes, nej. Det spelar ingen roll att de har tagit bort biten att statsa själv. Alla statsade likadant i vilket fall.

Skillsystemet - Ja, nu har man ju inte sett hur det hela funkerar komplett. Men som jag ser det kommer det finnas VÄLDIGT många runes att välja på eftersom även runes kommer ranka upp. Kan dock medge att jag gillade systemet med trycka på spellsen du vill ha och dess synergier.

Sen får vi komma ihåg pressvideon. YOU WILL DIE. Var så säkra på det.

Jag har utforskat betans alla hörn, testat alla gubbar, vart nere i alla grottor, gjort alla events.
Så ja, betan är uppenbarligen tillfredsställande. Spelet i sig kommer att spelas igenom till maxlevel oavsett.
Det är ju endgame som är intressant - vad lyckas de göra för att hålla folk kvar där och röja?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Diablo-liren var aldrig riktiga rollspel, men nu är det verkligen slut på att ens säga karaktärer, det är bara olika utseenden och olika sätt att döda fienderna på.
Lite som en interaktiv film, du får inte välja hur det skall se ut, bara till en väldigt begränsad del välja på vilket sätt man skall komma fram till ett förutbestämt slut.

usch å fy å blä.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Diablo-liren var aldrig riktiga rollspel, men nu är det verkligen slut på att ens säga karaktärer, det är bara olika utseenden och olika sätt att döda fienderna på.
Lite som en interaktiv film, du får inte välja hur det skall se ut, bara till en väldigt begränsad del välja på vilket sätt man skall komma fram till ett förutbestämt slut.

usch å fy å blä.

Nu snackar du väl ändå i nattmössan?
Är du säker på att du inte spelat mists of pandaria betan?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Framför allt det jag funderat gäller den grafiska stilen. Jag gillade den mörka, hårda och kantiga stilen i D2. Har inte spelat betan, men vad jag kan se på filmerna är det lite för ljust, lite för rent och lite för smoth i den grafiska stilen. Vet att det blivit diskuterat tidigare, men skulle vara kul att höra vad ni tycker. Sedan kanske det som jag tycker är rent och smoth bara är högra upplösning på texturerna :P.

Du satte fingret på det som gör mig besviken på D3... Tänkte på det en stund efter mitt förra inlägg och måste nog säga att det är alla glada lysande neonliknande färger som tar bort "världen går under" stämningen... Regnbågar, vattenfall och fjärilar... Hade nog hoppats på lite mörkare. Sedan så har grejerna något 'ambient light' (tror jag det heter) som känns väldigt World of Warcraft på ett dåligt sätt...

Tror säkert att spelet kommer bli bra, men inte som D2 för mig. I och för sig så är det väl få uppföljare som kan leva upp till föregångaren.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kommer sakna att det var sååå jäkla svårt/drygt att bli leve 99? Nu blir man maxlevel genom att bara lira igenom spelet. Grindandet är helt borta:(

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av A_Müller:

Diablo-liren var aldrig riktiga rollspel, men nu är det verkligen slut på att ens säga karaktärer, det är bara olika utseenden och olika sätt att döda fienderna på.
Lite som en interaktiv film, du får inte välja hur det skall se ut, bara till en väldigt begränsad del välja på vilket sätt man skall komma fram till ett förutbestämt slut.

usch å fy å blä.

Diablo har aldrig aspirerat till att vara ett rollspel. Det är och förblir en meatgrinder hack n slash som skall slakta så mycket monster som möjligt på kortast tid möjligt. Gärna med lite spektakulära grafiska effekter när monster dör.

Har du spelat D1, D2 och D2 LoD? 3an är mer rollspelsaktig än föregångarna men fortfarande en meatgrinder och inte RPG (tack och lov).

Skrivet av Grants:

Är det bara jag som kommer sakna att det var sååå jäkla svårt/drygt att bli leve 99? Nu blir man maxlevel genom att bara lira igenom spelet. Grindandet är helt borta:(

Återstår att se, men misstänker att lvl60 går snabbare än lvl99 ja

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Alltså ni som snackar om att "stämningen/grafiken" är för "ljus" och dan. Skärp er för fan.
Diablo 2 är lika "ljus" om inte mer på flera ställen. Sen så detaljerna är sjukt mycket läskigare i D3 än D2.
Men ja, tycker ni om att spela med neon-färgade monster vart och vartannat så kör D2 ni.

Det där är nog det sämsta argumentet hittills. För ljust my ass.

Skrivet av TheSweede:

Diablo-liren var aldrig riktiga rollspel, men nu är det verkligen slut på att ens säga karaktärer, det är bara olika utseenden och olika sätt att döda fienderna på.
Lite som en interaktiv film, du får inte välja hur det skall se ut, bara till en väldigt begränsad del välja på vilket sätt man skall komma fram till ett förutbestämt slut.

usch å fy å blä.

Diablo har ALDRIG haft någon specifik rollspels känsla. Du väljer en dude, och slaktar monster. Sen lägger du dina skills/stats i det som alla andra gör, för att göra precis samma sak som alla andra, för annars suger din karaktär mer än en säck potatis.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av JohanLoveNilsson:

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

Butcher kommer tillbaka

Ahh, Fresh meat!

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l