Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2011

Köp råd

Hej behöver Antingen en mediaspelare lr htpc måste klara dts hd passtrou och full hd så klart i mitt biorum som jag bygger full hd prolle och onykyo förstärkare som klarar hd ljud kör 7.1 ljud måste även klara min 3 tb bärbara hd som kommer vara inkopplad gärna wifi så man kan föra över direkt till hd från datorn. Någon som har bra förslag läst runt massa men kan inte bestämma mig i denna djungel...tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av tatt2d:

Hej behöver Antingen en mediaspelare lr htpc måste klara dts hd passtrou och full hd så klart i mitt biorum som jag bygger full hd prolle och onykyo förstärkare som klarar hd ljud kör 7.1 ljud måste även klara min 3 tb bärbara hd som kommer vara inkopplad gärna wifi så man kan föra över direkt till hd från datorn. Någon som har bra förslag läst runt massa men kan inte bestämma mig i denna djungel...tack på förhand

Vill inte vara så men det blir nog lättare att få hjälp om du skriver upp vad du letar efter lite tydligare.

• Använd denna funktion vettja!

Jag hade nog satsat på en billig i3 och mobo combo med ett externt ljudkort. Men jag vet inte om jag besvarat din fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Racka:

Vill inte vara så men det blir nog lättare att få hjälp om du skriver upp vad du letar efter lite tydligare.

• Använd denna funktion vettja!

Jag hade nog satsat på en billig i3 och mobo combo med ett externt ljudkort. Men jag vet inte om jag besvarat din fråga.

mediaspelare lr htpc som klarar följande

3tb hd
dts hd lr hd ljud passthrou till min förstärkare
wifi
gärna youtube svtplay osv

kollat lite på xtremer ultra 2 när den släpps

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2003

Har du kollat in köpråd-tråden?
Där ställs denna fråga titt som tätt...

Länge leve sommaren...

Kontorsdator: AMD X4 630, ATI 5570, Crucial M4 SSD, FD Define R3.
HTPC/server: i3 2120, Asus GT640 (passivt), Asrock Z77, ADATA 128Gb SSD, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av nafs:

Har du kollat in köpråd-tråden?
Där ställs denna fråga titt som tätt...

kollar där men hitta inget rent svar om dts hd passthrou

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012

teste bygga ihop en själv kan vara kul ta en titt på denna sidan finns mycket hjälpsamma tips och förklaringar . btw ett tipps är att ska du fixa en htpc "HOME THEATER PC" ¨så sparar du grymt mkt pengar på att inte ha den för att spela med eftersom mycket onödigt dyra prylar måste tryckas in då ^^ läg hälldre ut de pengarna på ssd's och koppla upp htpc'n så du kan komma åt filerna på genom internet"dela filerna från speldatorn :), onödigt ljud från billiga hddrivers slipper du när du kan streama genom din andra dator

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Ziggy_:

teste bygga ihop en själv kan vara kul ta en titt på denna sidan finns mycket hjälpsamma tips och förklaringar . btw ett tipps är att ska du fixa en htpc "HOME THEATER PC" ¨så sparar du grymt mkt pengar på att inte ha den för att spela med eftersom mycket onödigt dyra prylar måste tryckas in då ^^ läg hälldre ut de pengarna på ssd's och koppla upp htpc'n så du kan komma åt filerna på genom internet"dela filerna från speldatorn :), onödigt ljud från billiga hddrivers slipper du när du kan streama genom din andra dator

aah lol justja ^^ ta en titt på denna sidan ;)! http://extreme.idg.se/2.1030/1.207824/bygg-din-egen-htpc---ha...

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci