Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

processor till crosshair

hej har ett crosshair iv extreme moderkort å ja ska köpa en ny Processor till den å utbudet på am3 Processor verkar vara dåligt. så ja undrar om någon kan svara på om jag kan bruka en AMD FX-6100 BE 6-CORE 3.3GHZ 14MB SOCKET AM3+ BOX till detta moderkortet. ni får gärna ge tips på andra Processorer som funkar till en vettig peng helst 6kärnig då. tacksam för alla svar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av perrags:

hej har ett crosshair iv extreme moderkort å ja ska köpa en ny Processor till den å utbudet på am3 Processor verkar vara dåligt. så ja undrar om någon kan svara på om jag kan bruka en AMD FX-6100 BE 6-CORE 3.3GHZ 14MB SOCKET AM3+ BOX till detta moderkortet. ni får gärna ge tips på andra Processorer som funkar till en vettig peng helst 6kärnig då. tacksam för alla svar.

ev. med en bios uppdatering.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Ja det fungerar som ett AM3+ MoBo efter BIOS uppdatering.

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Tumnus:

ev. med en bios uppdatering.

Enligt asus sida så finns det en bios som ska ge beta-stöd för den processorn. Är det kraft du är ute efter så är är ju FX-8120 med fyra bulldozermoduler i stället för tre. Den var inte så långt efter i5 2500K i testerna, framförallt om den överklockas.

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.