eftermarknadskylare till överkortet i cf? 6870

Permalänk

eftermarknadskylare till överkortet i cf? 6870

hej alla sweclockare. Jag kör på 2 st 6870 i cf där överkortet ligger och sniffar på 70 grader i cf vilket jag anser är lite väl mycket och högljöt. Jag har fått i tidigare trådar svar som jag tolkar som att denna är den bästa eftermarknadsylaren.

http://www.inet.se/produkt/5321951/arctic-cooling-accelero-xt...

Om jag sätter den på överkortet borde det inte bli lite väl tight mellan dom två grafikorten och övre kastar ner varmluft på andra grafikkortet?

vad finns det då för alternativ?

Är inget fan av vatten men sätt folk som gjort egna moddar/ backplate på antec kylaren kanse går göra likande på denna för den verkar rätt smal?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617725

Vad är det för temperatur skillnader ja skulle få på att enbart ha vattenkylning på mina grafikkort vs bästa luft?

mvh martin

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Kan ju börja med säga att jag e väldigt väldigt skeptisk till att 5970 omni kylare skulle passa på ett 6870 man kan räkna med att omni kylare för 6850 och uppåt kan passa med stor sannolikhet på alla kort så alltså 6850 uppåt passar på upptill 6970, och eftersom det inte finns några sådana är den lösning out of question.

Som du säger skulle du skaffa artic cooling kylaren så skulle det bli tight mellan korten men sen skulle det också vara så att den kylaren skulle röra runt allt varm luft i din låda och så länge du inte har bra ventilation så kommer det höja medel temperaturen i ditt chassi.
Så jag personligen ser bara två alternativ i ditt dillemma.

Alternativ NR1: Sälj båda grafikkorten och samla ihop lite pengar satsa på ett starkt singel kort tex 7970 presterar liknande 2st 6870.

Alternativ NR2: Gå ut på Youtube och kolla igenom den här vattenkylningens guiden som jag länkar nedan.
http://www.youtube.com/watch?v=aHNFhTAvvBA
Vattenkylning behöver inte vara jätte dyrt och jätte komplicerat, sen finns det ju entusiaster överallt i Sverige så att det finns en stor chans att du kan be någon om hjälp här på sweclockers som kan installera vattenkylning åt dig annars gratis eller för en liten peng.

Och det du prata om med modda vattenkylare och sånt är inget jag rekommenderar det är enklare bara vattenkyla som jag beskriver ovan än att börja hålla på med sånt, visst det funkar ju med och det är en billig lösning men det e lite ghettomod varning över det hela.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

alternativ 1. jag har inte den möjligheten i daksläget och lösningen är bara nån månad gammal.

alternativ 2. jag är lite osäker inför använda vatten igen då hela min dator hör på ryka när mitt slutna vattensystem började läka

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Är det ljudnivån som är problemet? Temperaturerna är riktigt bra för en crossfirelösning så du skulle kunna ta och fixa en fläktkurva i t.ex. msi afterburner och sänka fläkthastigheten så du ligger på 80-90 grader men med bättre ljusnivå.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

jag kan inte ens installera varken msi afterburner eller amd overdrive längre. mestadels ljud ja men anser 70 var högt med

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i