Hjälp sparadeöver

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Teckomatorp
Registrerad
Okt 2011

Hjälp sparadeöver

Hjälp någon! Jag har då två gubbar jag spelade på en nystartad och en hög levlad där jag kommit väldigt "långt" så att säga. Men jag var för snabb när jag sparade mig så min höglevlade gubbe blev översparad. Jag har inga sparningar innan den. Så finns det något sätt att få tillbaks den? Jag hittade 3 BAK filer i min saves mapp är det någon sort av backup eller liknande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Autosave och quicksave gör en backup av den sparfil som den skriver över. Backupen skrivs över nästa gång (så om man gör två quicksaves efter varann blir backupen överskriven)

Prova renama dem helt och se om de går att ladda och din gamla karaktär, t.ex. "autosave1.ess.bak" till "test1.ess". Du ser på tid/datum när de skrevs över. Problemet är att autosave gör man väldigt ofta (alla loadscreens), så risken är att backupen är överskriven.

Prova Recuva eller något annat undeleteprogram och sök igenom Dokument\My Games\Skyrim\Saves efter filer som kan gå att få tillbaks.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Teckomatorp
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Buio:

Autosave och quicksave gör en backup av den sparfil som den skriver över. Backupen skrivs över nästa gång (så om man gör två quicksaves efter varann blir backupen överskriven)

Prova renama dem helt och se om de går att ladda och din gamla karaktär, t.ex. "autosave1.ess.bak" till "test1.ess". Du ser på tid/datum när de skrevs över. Problemet är att autosave gör man väldigt ofta (alla loadscreens), så risken är att backupen är överskriven.

Prova Recuva eller något annat undeleteprogram och sök igenom Dokument\My Games\Skyrim\Saves efter filer som kan gå att få tillbaks.

Jag fick tillbaks den! tack för ditt svar! verkligen. Jag grät när min gubbe skrevs över först..