Valve bekräftar hårdvaruutveckling i jobbannons

Permalänk
Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Se till att bli klar med de där j**12%&a Half_life 3 ist!!!

Ja det tycker jag oxå. Man har väntat länge nu.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Folk snakar om Half-Life 3, vad fan?

Half-Life 2 Episode 3 är ju inte ens ute än, det är vad jag längtar efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

DX är ägt av Microsoft och det blir öppet den dagen MS går i konkurs.

Det finns däremot openGL!

Jag menar en hårdvaru lösning som brygga till opensource. Du slipper använda DX programmering. Chippet översätter. Du kan utveckla dina spel och utnyttja dx utan att behöva använda någon dx kåd alls. Du behöver ingen drivrutin till ditt grafik kort heller, bara till chippet/kortet eller vad det blir. Och den med är opensource.

Permalänk
Avstängd

Hoppas denna konsol kommer med mus och tangentbord. Så köper jag den dirr

Permalänk
Medlem

Vore kul om det helt enkelt var en PC och konsol samtidigt. En liten smidig maskin med ett GTX 660 Ti onboard. Inget klumpigt chassi med expansionsmöjligheter till förbannelse. Bara konsoltänk med X86 och PC-kompabilitet. Köpa speldator för 4000:-? Ja tack.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aleshi:

Vore kul om det helt enkelt var en PC och konsol samtidigt. En liten smidig maskin med ett GTX 660 Ti onboard. Inget klumpigt chassi med expansionsmöjligheter till förbannelse. Bara konsoltänk med X86 och PC-kompabilitet. Köpa speldator för 4000:-? Ja tack.

Något sådant tänkte jag med. Bara slänga in en enkel billig processor och ett grafikkort i mellanklassen så har man tillräckligt med prestanda för att köra sen. Så en standardiserad handkontroll samt tangentbord och mus så får man allt i ett. Kasta in en enkel linux dist som i princip bara behöver köra en browser, steam och kanske XBMC så har man allt man behöver för vardagsrummet sen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

En konsolliknande dator med stöd för både mus och handkontroll skulle vara det optimala. Om man samtidigt gjorde det kompatibelt med dem spel som redan finns ute på marknaden både till andra konsoler och PC skulle man kunna förena två världar och samtidigt göra något som är omvälvande för hela spelindustrin.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Avstängd

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Enligt ett rykte tidigare presenterat på SweClockers rör det sig om en bestämd PC-hårdvara för att kunna optimera särskilt till.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15140-rykte-valve-arbetar-pa...

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av lakej:

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Hypen? Spelet är ett av de bästa som har skapats, lade en grund för kommande spel i samma område. Många har växt upp med HL1 till exempel (som mig själv) och kan relatera

Men kan förstå om du är yngre och har en annan uppfattning, respekterar det

/mad-typing ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Ja du har nog rätt, varför bli upphetsad över en av de bästa spelserier som någonsin existerat?

"Men vad som är bra och dåligt är ju subjektivt!!!"

Inte när det gäller Half-Life 2 ^^

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Half life är världens bästa spelserie, som hitills släppts, och det är inte ens en åsikt.

Det är dagens sanning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vore kul om det helt enkelt var en PC och konsol samtidigt. En liten smidig maskin med ett GTX 660 Ti onboard. Inget klumpigt chassi med expansionsmöjligheter till förbannelse. Bara konsoltänk med X86 och PC-kompabilitet. Köpa speldator för 4000:-? Ja tack.

Håller med och att man kan switcha mella tangentbord och mus till handkontroll när man t ex kör fifa och tvärtt om när man kör fps spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Låter onekligen intressant, dock så får man ju hoppas om de nu ens skapar en ny plattform att de inte försöker kombinera både pc och konsol utan inriktar sig mer mot en förfinad pc-gaming plattform om något. För varför ska man kompromissa bara för att skapa ett halvdant mellanting? Nu är jag kanske lite dömande, men pc-spelande och konsol-spelande är så pass olika varandra att det känns som en omöjligt uppgift att skapa en värdig kobination.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnart:

Half life är världens bästa spelserie, som hitills släppts, och det är inte ens en åsikt.

Det är dagens sanning.

Aye, tis the truth. Att komma och säga att H-L2 är "dåligt" eller "tråkigt" är som att säga att 2001: A Space Odyssey eller Citizen Kane suger. Det finns liksom inte på kartan.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

för er half-life fanatiker:
http://blackmesasource.com/

längtar som tusan efter det själv!

Permalänk
Medlem

Fan vad intressant! Bara de inte låser in en som apple

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa((o:

för er half-life fanatiker:
http://blackmesasource.com/

längtar som tusan efter det själv!

När släpps Black Mesa Source? Har väntat och väntat i flera år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

När släpps Black Mesa Source? Har väntat och väntat i flera år!

Det kommer när det kommer.
Själv tror jag det aldrig kommer, har också väntat i många år

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Ur Half Life kom världens bästa mod, Counterstrike!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Det kommer när det kommer.
Själv tror jag det aldrig kommer, har också väntat i många år

Sidan är nyligen uppdaterad iaf, kanske är på G snart då

Permalänk
Medlem

Om detta händer så kan den trigga de andra företagen att uppgradera sig till nästa konsol generation, vilket i sin tur leder till att spelföretagen uppgraderar sin grafik i spelen och då kommer även PC spelen förbättras. För let's be serius, nutidens konsoler håller bara tillbaka PC

Permalänk
Medlem

Ska jag bygga en valve-konsol åt er.
Köp en 360 kontroller , stoppa in den i pcn.
Done.

Permalänk
Medlem

Börjar Steam porta spel själva, så tappar jag förtroendet för vår mänsklighet.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hypen? Spelet är ett av de bästa som har skapats, lade en grund för kommande spel i samma område. Många har växt upp med HL1 till exempel (som mig själv) och kan relatera

Men kan förstå om du är yngre och har en annan uppfattning, respekterar det

/mad-typing ^^

Håller med, half-life skapades på den tiden då man bokstavligt-talat inte behövde köra in 500 h av samtal för att spelaren skulle få någon känsla av storyn utan man var fortfarande vann att använda sin egen fantasi
Ibland känns det att många skulle aldrig kunna föreställa sig hur en äng såg ut om dom inte fick se en filmanimation av den

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Och han pratade mycket förstår jag?

Han är huvudpersonen, och folket tyckte väl att det skulle va respeklöst att försöka utan

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Blir det ett faktum så slutar jag köpa något som har med Valve att göra.
Ska de börja rövhåla sig och göra egna konsoler och konsolspel (garanterat Valve console exclusive)
så kan Valve lika bra försvinna från den västlänska spelvärlden, sälja kompakta datorer i en plåtlåda (konsol) till kineser istället som så lätt kan luras på allt var konsoler heter, och samtidigt göra och sälja manga spel och såna sliskiga spel med drakar och troll.

Låt EA och de stora hålla på att göra spel isådana fall istället för idioterna på Valve, låt de som kan räkna till 3 göra spelen.

Permalänk
Skrivet av icelaw:

Blir det ett faktum så slutar jag köpa något som har med Valve att göra.
Ska de börja rövhåla sig och göra egna konsoler och konsolspel (garanterat Valve console exclusive)
så kan Valve lika bra försvinna från den västlänska spelvärlden, sälja kompakta datorer i en plåtlåda (konsol) till kineser istället som så lätt kan luras på allt var konsoler heter, och samtidigt göra och sälja manga spel och såna sliskiga spel med drakar och troll.

Låt EA och de stora hålla på att göra spel isådana fall istället för idioterna på Valve, låt de som kan räkna till 3 göra spelen.

finns redan "valve" konsoller i Kina, trust me

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36