Permalänk

Edit challenge!

Har sett ett antal trådar här på forumet där folk har visat upp sina edits/montages. Detta fick mig att börja lira för att försöka få lite montageklipp, och även tänka lite grann. Jag kom fram till att det vore roligt om man hade en edit challenge, där alla fick 24 timmar på sig att få klippen och göra montage av dem. Alltså ett dygn från spel till youtube. Det vore kul om man fick ihop 5-10 pers och sen får man slåss om äran
Är det någon som skulle tycka att det vara med?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart med och tävlar! Dock tror jag inte att jag kommer vinna, men det alltid kul att försöka
Om den blir lyckad kan vi ju ha samma tävling en gång i veckan men nya klipp!

Permalänk

jag är lätt med på tävlingen!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

hade det inte vart roligare om alla hade kunnat skicka in grymma klipp dessutom så kan man förhoppningsvis höja standarden på klippen?

Visa signatur

Corsair 500R // ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 // GTX 580 3gb SLi // i5 2500k // 120gb SSD // 8gb 1600 mhz VENGEANCE // Corsair H60 // XFX Core Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

99 procent på youtube och internet fuckar ihop och man har värsta grymma skiten, då jävlar blir man nog besviken haha!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzzy:

hade det inte vart roligare om alla hade kunnat skicka in grymma klipp dessutom så kan man förhoppningsvis höja standarden på klippen?

Jo det hade det vart, om någon vill kan den ju ta emot alla klipp till söndag, skicka ut de på måndag, bedöma på lördag, skicka ut resultaten på söndag och skicka ut nya klipp som den har tagit emot under veckan på måndagen efter. Sen fortsätter det så, eller så kan man ju byta varje vecka om någon annan vill istället. Vad tycker ni om det?

Permalänk
Skrivet av Niksam:

Jo det hade det vart, om någon vill kan den ju ta emot alla klipp till söndag, skicka ut de på måndag, bedöma på lördag, skicka ut resultaten på söndag och skicka ut nya klipp som den har tagit emot under veckan på måndagen efter. Sen fortsätter det så, eller så kan man ju byta varje vecka om någon annan vill istället. Vad tycker ni om det?

Sorry om jag är seg i huvet, men kan du ta det där en gång till?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Sorry om jag är seg i huvet, men kan du ta det där en gång till?

Det är någon som är ansvarig för alla klipp och även domare. Under veckan tar han in klipp som ska redigeras. På söndagen gör han en mapp med alla klipp och laddar upp den någonstans. På fredagen är sista dagen att skicka in bidragen. På lördagen bedömer domaren top 3. På söndagen visas resultaten i den tråd och nya klipp laddas upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

Det är någon som är ansvarig för alla klipp och även domare. Under veckan tar han in klipp som ska redigeras. På söndagen gör han en mapp med alla klipp och laddar upp den någonstans. På fredagen är sista dagen att skicka in bidragen. På lördagen bedömer domaren top 3. På söndagen visas resultaten i den tråd och nya klipp laddas upp.

Finns på YT men skulle helt klart vara kul att se här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min tanke var dock att det var man mot man, att man fick göra allt själv, även få klippen. Detta kommer göra det mer balanserat då vissa av oss (t.ex. jag) är bättre på att spela än att redigera. Om alla gör varsitt kan man ju bedömma både edit och gameplay.
Men annars kör vi på att alla lägger upp sina kllipp och sedan får man göra en edit var. Blir kul either way!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Min tanke var dock att det var man mot man, att man fick göra allt själv, även få klippen. Detta kommer göra det mer balanserat då vissa av oss (t.ex. jag) är bättre på att spela än att redigera. Om alla gör varsitt kan man ju bedömma både edit och gameplay.
Men annars kör vi på att alla lägger upp sina kllipp och sedan får man göra en edit var. Blir kul either way!

Jag har spelat totalt sex dagar, och jag har fått ETT bra montage klipp. Sen har jag inget capture card heller, och dator är jag inget vidare på, så jag ser gärna att vi lägger upp allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

jag ser gärna att vi lägger upp allt.

Vi kör på det då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Vi kör på det då

Okej, men vem ska vara domare? Jag tror jag hoppar för jag vill vara med och tävlar, men någon gång kan jag väl vara det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niksam:

Okej, men vem ska vara domare?

kan inte alla få en röst var? Vi kan göra en poll för varje tävling. Dock så får man inte rösta på sig själv... Eller så kan jag vara dommare, så länge jag får skicka in klipp så är jag nöjd x)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

kan inte alla få en röst var? Vi kan göra en poll för varje tävling. Dock så får man inte rösta på sig själv... Eller så kan jag vara dommare, så länge jag får skicka in klipp så är jag nöjd x)

Ja, men du kan ju ta emot klipp (och dina egna) och sen skapa en fil och ladda upp den någonstans. Du får också tävla och alla har varsin röst. Det kanske är något, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med!

Permalänk
Skrivet av michelin:

Jag är gärna med!

Skrivet av Niksam:

Ja, men du kan ju ta emot klipp (och dina egna) och sen skapa en fil och ladda upp den någonstans. Du får också tävla och alla har varsin röst. Det kanske är något, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av hjalmarrr:

Finns på YT men skulle helt klart vara kul att se här.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av juckeyy:

99 procent på youtube och internet fuckar ihop och man har värsta grymma skiten, då jävlar blir man nog besviken haha!

Skrivet av Sparkzzy:

hade det inte vart roligare om alla hade kunnat skicka in grymma klipp dessutom så kan man förhoppningsvis höja standarden på klippen?

Skrivet av Sannapulsen:

jag är lätt med på tävlingen!

Dold text

Nå hur blir det?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:
Skrivet av michelin:

Jag är gärna med!

Skrivet av Niksam:

Ja, men du kan ju ta emot klipp (och dina egna) och sen skapa en fil och ladda upp den någonstans. Du får också tävla och alla har varsin röst. Det kanske är något, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av hjalmarrr:

Finns på YT men skulle helt klart vara kul att se här.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av juckeyy:

99 procent på youtube och internet fuckar ihop och man har värsta grymma skiten, då jävlar blir man nog besviken haha!

Skrivet av Sparkzzy:

hade det inte vart roligare om alla hade kunnat skicka in grymma klipp dessutom så kan man förhoppningsvis höja standarden på klippen?

Skrivet av Sannapulsen:

jag är lätt med på tävlingen!

Dold text

Nå hur blir det?

Gör som du vill. Ta min idé om du gillar den. Annars gör som du vill, gärna så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Någon som tänker göra det? FÅr man göra det på andra spel än Cod?
Counter Strike tänkte jag på då

Permalänk
Skrivet av D00mbr0s:

Någon som tänker göra det? FÅr man göra det på andra spel än Cod?
Counter Strike tänkte jag på då

Tycker att man får skicka in vilka spel man vill, så länge det är FPS Dock vet jag inte om det blir av, har inte varit så mycket aktivitet i tråden den senaste veckan :/

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Tycker att man får skicka in vilka spel man vill, så länge det är FPS Dock vet jag inte om det blir av, har inte varit så mycket aktivitet i tråden den senaste veckan :/

Jo, nu måste vi skärpa oss. Skapa en fil med alla dina klipp så har vi något att börja med. Har själv inga klipp, så jag kan inte det. Låt säga att vi har till på lördag klockan 00.00 att skicka klippen här i tråden och så röstar vi på lördagen. Men gör det gärna så fort som möjligt.