grafikkort för att ripa med Virtu MVP GPU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

grafikkort för att ripa med Virtu MVP GPU

Hej

jag har skaffat mig en ny server som jag även rippar/konventerar filmer på det sitter en i7 2600k på ett Z77 chip
och har använt mig av intels quicksynk när jag rippar.

Men när jag nu läste om moderkortet så såg jag att det kan använda något som heter Virtu MVP GPU virtualization dynamically assigns
som vad jag förstår det kan öka beräkningskraften för att rippa väldigt mycket.

så mina frågor är följande:1 när jag gör krävande gpu saker kommer den gå över till den inbyggda gpu eller kommer den fortfarande använda det lösa grafik kortet? Och i idle drar grafik kort mycket ström? (serven är på 24/7 vill hålla nere drift kostnaden)

2:Vilket grafik kort är bäst för rippning? (jag spelar ej på denna utan endast mp2 till h264 acc/mp4) jag bryr mig ej om det är Ati eller nvidia (fast nvidia kan väll bara rippa mp2 till h264 (detta är visserligen 99% av det ja rippar) och ati klarar båda?)

/Aragon

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4