Flash 6950 till 6970 problem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Flash 6950 till 6970 problem!

Tjenare jag har försökt att flasha båda mina 6950 till 6970, det går att flasha 1 av dem. Men det andra fungerar det inte står bara "Lyckas ej" jag använder mig utav ATIWinflash någon som vet varför det inte går på båda eftersom det är exakt samma grafikkort, hjälp =(

Det längst upp är redan flashat :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Testat med bara "problem"-kortet i datorn ?
Finns ju en chans att du bara kan flasha det aktiva kortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Har du tagit ut det redan flashade kortet när du försökte flasha det andra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2011

Är båda inköpta samtidigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Jan 2010

Båda inköpta samtidigt -> samma/rätt batch?

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2011

Du får inte ha i båda i datorn samtidigt när du flashar har jag för mig.
Btw, kör du med moddat 6950 bios eller ett färdigt 6970? Är det exakt likadana kort? Om du kör moddat bios, försöker du lägga in samma på det andra kortet, eller gör du ett nytt av det kortets bios?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av adde_mufc:

Båda inköpta samtidigt -> samma/rätt batch?

jag köpte dem inte samtidigt =/ och när jag ska modda ett av kortens bios kommer det en varnings text om 128kb bios eller nått, hjälp mig =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011

Alltså, de gör olika revisioner med olika bios, oavsett om modellen ser exakt likadan ut. I värsta fall kanske det ena inte ens går att låsa upp. Det du kan göra är att forcea kortet i DOS-prompten, det finns lite trådar om det här och var, exempelvis denna:
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/987558-amd-radeon...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Det är 2 stycken" MSI twin frozr iii 6950 OC" om det spelar nån roll :/ är rätt så dålig när det gäller sånt här =(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av dave1120:

Det är 2 stycken" MSI twin frozr iii 6950 OC"

Säger inte så värst mycket. Är de inköpta samtidigt?

Vad säger http://www.techpowerup.com/gpuz/ om de olika korten?

Kolla även serienummer/modell namn på korten, bör stå på en etikett på baksidan av kretskortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Grafikkort 1:

Grafikkort 2:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006

Dom är identiska.

Som flera har frågat, har du flashat korten en o en, alltså du tar ut ena kortet när du flashar?

Asus GeForce GTX1080 ROG Strix OC - Sound BlasterX AE-5 - Deepcool Captain 120 EX RGB - Intel i7 4790K Delid@4.8GHz - MSI Z87 G45 Gaming - 16GB Corsair Vengeance 2400MHz - WD Blue 3D Nand 500GB SSD - 9TB WD RED HDD - Fractal Design Tesla R2 1000W Gold - Silverstone RV01 Raven - Windows 10 Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Nu har jag testat det med, men det fungerar inte på ett av korten