Till er alla med Blackwidow tangentbord...

Permalänk
Medlem

Till er alla med Blackwidow tangentbord...

Jag köpte ett från komplett för typ 2 månader sedan eller så. Jag har tagit väl hand om det, inga slag, inga sparkar osv.
Det jag skulle fråga er är ifall ni har upplevt samma saker som mig

1. Den vita färgen på D rangenten och nu börjas det på S har börjat försvinna. Jävligt irriterande för ett tangentbord för 700kr.

2. Och detta är den största anledningen till varför jag strax vill börja slå på det: Alla tangenter känns ju helt olika. Ursäkta språket, men jag blir så jävla irriterad att vissa knappar låter/känns lättare/hårdare än andra.
Tex så är ASD mjuka medans W är hårdare. 1234567890 knapparna är mycket hårdare, och alla knapparna till höger om tangetbordet, alltså runt K är mycket hårdare och mitt i allt så känns O hårdare än dom andra runt om sig.

Varför kan inte alla tangenter bara kännas lika dant? mitt förra tangentbord för 280kr lyckades till och med med detta.

3. Min space knapp har börjat sitta snett. Jag slåt på mellanslag med vänster tumme, vilket då blir på vänster sida, och det är där åt den sitter snett.

Detta är speciellt irriterande när jag lirar mmorpg spel då jag slår på allt från bokstäver till siffror och skillnaden melllan knapparna gör ibland att jag tappar humöret. Sen så är det inte så lyckat att dubbeltappa (om man kallar det så, men jag menar att tex spamma 111111111. till slut känns det otroligt segt och man hamnar i otakt)

Om andra ser detta, köp fan inte tangentbordet då ett 300 kr tangetbord iallafall lyckas göra så att knapparna sitter helt ok.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Köp inte Razer.
Köp inte ett tangentbord med blåa mx cherry brytare för mmorpg.
Aktivera stavningskontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köpte själv ett Razer BlackWidow för någon månad sedan. Hade kikat lite på "Filco" innan, som många rekommenderade... men eftersom ett sådant kostade dubbelt så mycket skippade jag det.

Är iallafall nöjd med detta. Underbart att skriva på.

Att "färgen" på knapparna nöts bort får man räkna med ifall man använder tangenterna flitigt. Ifall man nu inte väljer ett tangentbord där tecknen är "gjutna" eller "graverade".

Joda instämmer att tangentbordet är skönt att skriva på, dessvärre inte att spela mmorpg spel på

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Ganska intressant detta, då jag är en typ som verkligen sliter på tangentbord.
Jag har åsikter om Razers produkter och inte är det nåt som andas långvarig kvalite iallafall!

Att färgen slits bort från tangenter däremot, hm, sådär pass tidigt är verkligen uselt
Jag formligen hamrar när jag skriver och jag skriver snabbt och sjuka mängder då jag dels är en chattgalning och sen skriver mycket rent allmänt och ovanpå det spelar lite
Jag har ett gammalt microsoft natural keyboard, ja, ni läste rätt, och jag sliter ut ett sådanat totalt med vart tredje års mellanrum ungefär tidigare
Sen de nya kom natural keyboard 4000 håller de maximalt ett år, MEN märk nu väl, att jag har ALDRIG någonsin lyckats nöta bort färgen på dessa, inte ens på "wasd" eller piltangenterna som jag använder något enormt de senaste åren pga ett visst farmingsimulator (garva bäst ni vill åt spelet, jag vet, hehe)

Men iaf, jag hade ALDRIG accepterat en sådan här sak med tanke på priset på tangentbordet, och dessutom mekaniskt
Jag har ett gammalt dell original jag slitit på i tusen år, då mina natural pajar och innan jag får ett nytt och som används till min sekundära..tio år gammalt säkert..inte ens DET tappar färgen på tangenterna...säger inte det här en del då om razers produkt?

Ville bara ge lite perspektiv på det hella om vad du ska göra med produktens kvalite eg...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Jag hade försökt reklamera varan, den är ju felaktig. Mitt billiga tangentbord har använts mycket var dag i 6 år, inte en enda tangent är färgen sliten på.

Permalänk

Som sagt, hade du läst på lite innan så rekommenderas det oftast inte att köpa ett tangentbord med blåa brytare om man spelar, speciellt mmorpg eller rpg spel eftersom att det kan vara störande att spamtrycka med det lilla hoppet som finns i brytarna, inget jag personligen har problem med men många verkar ha det.

Att färgen nöts kan man nästan räkna med när bokstäverna är trycka ovanpå knapparna även fast att jag inte tycker mitt BlackWidow har slitits så väldigt mycket även fast att det har används 6+ timmar per dag för spelande och programmering, endast några få knappar som har tappat en väldigt liten mängd färg knappt synbart om man inte tittar efter det.

Angående mellanslag så låter det som att du har fått ett måndags exemplar och jag personligen skulle nog försöka få det utbytt om du inte har orsakat det själv genom att slå på det eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Som sagt, hade du läst på lite innan så rekommenderas det oftast inte att köpa ett tangentbord med blåa brytare om man spelar, speciellt mmorpg eller rpg spel eftersom att det kan vara störande att spamtrycka med det lilla hoppet som finns i brytarna, inget jag personligen har problem med men många verkar ha det.

Att färgen nöts kan man nästan räkna med när bokstäverna är trycka ovanpå knapparna även fast att jag inte tycker mitt BlackWidow har slitits så väldigt mycket även fast att det har används 6+ timmar per dag för spelande och programmering, endast några få knappar som har tappat en väldigt liten mängd färg knappt synbart om man inte tittar efter det.

Angående mellanslag så låter det som att du har fått ett måndags exemplar och jag personligen skulle nog försöka få det utbytt om du inte har orsakat det själv genom att slå på det eller nått.

Jag gillar tangentbordet. Det jag också undrar är ifall andra personer som har det också uppfattar att tangenterna känns olika som jag nämnde i början. Om inte, ja då måste jag ju testa att få ett nytt.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP