Köpa Nytt GRAFIKKORT - Gammalt trasigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Jan 2011

Köpa Nytt GRAFIKKORT - Gammalt trasigt.

Tjenna alla data experter...

Först vill jag säga att mitt nuvarande "ATI Radeon HD 5750s" brann up för ca 2 timmar sedan... datorn i säg är Okej annars bara kortet dog :S

bekymret är ju att nu måste jag casha för ett nytt (sitter vid min datorn med det gamla reserv kortet i).
Behöver HJÄLP!

Först VAD ska man kolla på vid ett nytt grafikkort som är viktiga typ: Minne, kärnklocka... samt vad är dessa för något? vad gör de för något exakt?

Har kollat lite och funderade på ett eventuellt
Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX
PCI-Express 2.0, "Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz

Tanken va att Radeons kort har på senaste tid blivit SÅ JE**A varma och lätt rebootar pga det... och jag har fläktar för kylning etc.

Eftersom jag inte är expert vill jag veta vilket märke, och grafikkort som är experternas rekommendation nu?
samt nästa gång jag ska kolla själv efter ett grafikkort vilka saker ska jag ha koll på som är extremt viktiga?

All hjälp och rekommentationer är uppskattade (hoppas dock inte spendera mer än absolut MAX 3000kr på ett kort)
* Snabbt
* Säkert (utan att överhettas)
* Hög prestanda
* Hög uplösning i spel med kvalitet.

och önskvärt vore att det inte är för dyrt.

Tackar på förhand Jimmy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

vad sitter det för härligheter i datorn då? Om du har en duglig prolle så skulle jag satsa pengarna på ett 7870 eller 6970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hjo
Registrerad
Jun 2006

Cpu: Intel Core i7 8700K + Noctua NH-U14S | Mobo: Asus ROG Strix Z370-G | Ram: Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | Gpu: MSI GTX 970 | Ssd: Samsung 850 EVO M.2 500GB | Hdd: WD Green 1TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Acer Predator XB271HU & Asus PB278QR