Permalänk
Medlem

AMD Athlon X4 651

tjenna tänkte bygga ihop en dator till en kompis å ja har fått köpa lite gräjjer av en annan polare å ja undrar pallar denna processorn bf3 med rätt minnen, nättag å graffekort

svara gärna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoX-Xo:

tjenna tänkte bygga ihop en dator till en kompis å ja har fått köpa lite gräjjer av en annan polare å ja undrar pallar denna processorn bf3 med rätt minnen, nättag å graffekort

svara gärna ?

Beror på hur många skärmar och vilken upplösning, men mest troligt nej.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Pallar?
Ja, du kan driva BF3, men förvänta dig ingen monsterFPS på ultra etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Pallar?
Ja, du kan driva BF3, men förvänta dig ingen monsterFPS på ultra etc.

Min tanke också, men jag antog högre prestanda inställningar. My bad!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag kan köra det okej med min athlon II 630 och hd6870 på i 1920x1080 på high men vet inga exakta fps osv utan bara att det duger för mig ;),

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

okej, han som ska ha datorn ska inte köra på såvärst höga uppösningar direkt men rent han kommer väll köra 1 skärm med 1080p med medium kvalle typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoX-Xo:

okej, han som ska ha datorn ska inte köra på såvärst höga uppösningar direkt men rent han kommer väll köra 1 skärm med 1080p med medium kvalle typ

Det bör den klara alldeles okej. Sålänge resten inte är skitkomponenter då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoX-Xo:

okej, han som ska ha datorn ska inte köra på såvärst höga uppösningar direkt men rent han kommer väll köra 1 skärm med 1080p med medium kvalle typ

Det kommer funka bra Beroende på resten av komponenterna (?) så borde han klara det utan problem

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Min sambo kör med AMD 651@3ghz+GTX460 kör 1080P i BF3 -high@2xAA samt full AF med spelbar FPS (50+)

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Släng på en billig kylare och skräm upp den lite så är det lugnt:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Lånar tråden lite snabbt vad är det i BF3 som drar så mycker vram? Bra program för att se hur mycket vram som används?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Lånar tråden lite snabbt vad är det i BF3 som drar så mycker vram? Bra program för att se hur mycket vram som används?

Höga inställningar på AA/AF verkar de flesta säga. Man brukar ju inte se så stor skillnad när man kommer upp i lite högre multiplar, så där kan man sänka en del om man behöver. Sett många som kör snabba kort men som är lite äldre och har lite VRAM som kör Ultra på det mesta , men med väldigt låg eller ingen AA/AF.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Höga inställningar på AA/AF verkar de flesta säga. Man brukar ju inte se så stor skillnad när man kommer upp i lite högre multiplar, så där kan man sänka en del om man behöver. Sett många som kör snabba kort men som är lite äldre och har lite VRAM som kör Ultra på det mesta , men med väldigt låg eller ingen AA/AF.

Tack för svar! Jag ska köpa ett till hd 5850 och köra det i crossfire och hoppas kunna ha ultra i allt sen sätta AA på 4x tex sen justera efter vad som blir bäst Vet någon ett program så man kan se hur mycket vram som används

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -