Posta den roligaste MEMEn du har fått muspekaren över!

Permalänk
Medlem

Posta den roligaste MEMEn du har fått muspekaren över!

Hallå i stugan, antar att ni som jag, stött på extremt mycket roliga "memes" på nätet det senaste året, det verkar vara extremt inne.

Jag tänkte att vi kunde liva upp Swec lite genom att posta en absolut favorit var!
Läste även om samlingstråden för roliga länkar, bilder och filmer, men kändes inte direkt som att den passade för detta.

Jag börjar;
Worst idea ever Mario?

EDIT: Med meme så menar jag allt från en bild där det är något fantastiskt roligt, allt från forever alone till Rageface eller comics med ett förTROLLande budskap

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

Det där är väl ingen meme? Bara en rolig bild.

Permalänk
Medlem

Jodå den är allt i genren meme.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Musikälskare

De där är väll ingen meme som sagt, eller?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

Jodå den är allt i genren meme.

Hur definierar du ett meme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Hur definierar du ett meme?

Allt från ragestorys till comics antar...

EDIT: eftersom det ska klagas på allt får jag nog skriva i tråden vad jag menar

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Musikälskare

Comics? Du menar serier/tidningar etc.?

Det är väll ett generellt begrepp, memes är väll mer inriktat till en specifik sak eller känsla?

Vi behöver nått proffs här känner jag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag trodde att meme var typ någon ramsa, eller mening som folk gillar att upprepa, typ det där "I took an arrow to the knee" från Skyrim ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Permalänk
Medlem

OP rustlar mina jimmies med sina dåliga kunskaper. För det OP vill har vi en klistrad tråd.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JesperT:

Jag trodde att meme var typ någon ramsa, eller mening som folk gillar att upprepa, typ det där "I took an arrow to the knee" från Skyrim ?

Inte bara fraser, även bilder är meme. Det är just spridningen av en specifik sak som gör det till en meme, inte vilken typ det är. Tyvärr har ju dagens ungdom fått för sig att det antingen bara är rage commics som är memes eller som i det här fallet, att allt roligt på internet är memes.

För övrigt tycker jag det räcker med en klistrad tråd med roliga klipp och länkar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kära nån..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vafan, detta är la inte memes?
"En meme" uppfattar jag som någonting man upprepar(I detta fall repostar), t.ex posts som forever alone, rageface.
"i'm twelve years old and what is this"
"This is spaarta!"
"it is over 9000"
och massa annat jävla onödigt skit jag ibland inte förstår det roliga med det (T.ex att reddit ska använda ordet "le i varenda jävla mening)
som sagt memes behöver vanligtvis inte vara roliga.
Fast jag är också själv osäker om allt detta med memes, rätta mig ifall jag har fel.

Dessutom tror jag att en sådan här tråd finns redan?

Relaterade videor:
http://www.youtube.com/watch?v=a_1UEAGCo30
http://www.youtube.com/watch?v=WHkFVdPstA4&list=FLNrrGHW-BKqY...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ok, lås tråd alla här inne är riktiga sur***ar

stick

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av pheting:

Ok, lås tråd alla här inne är riktiga sur***ar

stick

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Permalänk
Testpilot

Det finns redan trådar där man kan posta roliga länkar/bilder/filmer, använd dessa.
Sen måste jag också hålla med att ett "meme" inte bara är en rolig bild syftar på ett fenomen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internetfenomen

*Tråd låst*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]