Posta den roligaste MEMEn du har fått muspekaren över!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2006

Posta den roligaste MEMEn du har fått muspekaren över!

Hallå i stugan, antar att ni som jag, stött på extremt mycket roliga "memes" på nätet det senaste året, det verkar vara extremt inne.

Jag tänkte att vi kunde liva upp Swec lite genom att posta en absolut favorit var!
Läste även om samlingstråden för roliga länkar, bilder och filmer, men kändes inte direkt som att den passade för detta.

Jag börjar;
Worst idea ever Mario?

EDIT: Med meme så menar jag allt från en bild där det är något fantastiskt roligt, allt från forever alone till Rageface eller comics med ett förTROLLande budskap

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2008

Det där är väl ingen meme? Bara en rolig bild.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2006

Jodå den är allt i genren meme.

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

De där är väll ingen meme som sagt, eller?

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av pheting:

Jodå den är allt i genren meme.

Hur definierar du ett meme?

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av hapone:

Hur definierar du ett meme?

Allt från ragestorys till comics antar...

EDIT: eftersom det ska klagas på allt får jag nog skriva i tråden vad jag menar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Comics? Du menar serier/tidningar etc.?

Det är väll ett generellt begrepp, memes är väll mer inriktat till en specifik sak eller känsla?

Vi behöver nått proffs här känner jag

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Jag trodde att meme var typ någon ramsa, eller mening som folk gillar att upprepa, typ det där "I took an arrow to the knee" från Skyrim ?

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

OP rustlar mina jimmies med sina dåliga kunskaper. För det OP vill har vi en klistrad tråd.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av JesperT:

Jag trodde att meme var typ någon ramsa, eller mening som folk gillar att upprepa, typ det där "I took an arrow to the knee" från Skyrim ?

Inte bara fraser, även bilder är meme. Det är just spridningen av en specifik sak som gör det till en meme, inte vilken typ det är. Tyvärr har ju dagens ungdom fått för sig att det antingen bara är rage commics som är memes eller som i det här fallet, att allt roligt på internet är memes.

För övrigt tycker jag det räcker med en klistrad tråd med roliga klipp och länkar.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Kära nån..

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Vafan, detta är la inte memes?
"En meme" uppfattar jag som någonting man upprepar(I detta fall repostar), t.ex posts som forever alone, rageface.
"i'm twelve years old and what is this"
"This is spaarta!"
"it is over 9000"
och massa annat jävla onödigt skit jag ibland inte förstår det roliga med det (T.ex att reddit ska använda ordet "le i varenda jävla mening)
som sagt memes behöver vanligtvis inte vara roliga.
Fast jag är också själv osäker om allt detta med memes, rätta mig ifall jag har fel.

Dessutom tror jag att en sådan här tråd finns redan?

Relaterade videor:
http://www.youtube.com/watch?v=a_1UEAGCo30
http://www.youtube.com/watch?v=WHkFVdPstA4&list=FLNrrGHW-BKqY...

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2006

Ok, lås tråd alla här inne är riktiga sur***ar

stick

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av pheting:

Ok, lås tråd alla här inne är riktiga sur***ar

stick

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

8700k + 1070Ti + XL2540

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Det finns redan trådar där man kan posta roliga länkar/bilder/filmer, använd dessa.
Sen måste jag också hålla med att ett "meme" inte bara är en rolig bild syftar på ett fenomen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internetfenomen

*Tråd låst*

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]