Permalänk

Razer Imperator hoppar till

Eller vad man ska kalla det, har inte spelat på ca 1 vecka så skulle jag spela lite igår och då märkte jag att den beteende sig konstigt, verkar hoppa till lite under spelets gång, ofta.

Ställde ner DPI lite men hjälper ju inte eftersom det är inte problemet, kalibrerade om den men hjälper inte iheller, den ska göra det varje gång står där men tänkte att något hade blivit fel osv.

Om ni inte förstår vad jag menar så får jag i värsta fall göra en liten video snutt där ni ser.

Märker inte av det på skrivbordet men där behöver man inte reagera och förflytta musen så snabbt

edit: känns lite som om man har DPI på 5000 men att den mer hoppar till hela tiden så man missar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

tror inte jag har samma problem, men min imperator dör i någon sekund då och då vilket gör spelande till rent suicide.. Innan det började så hade jag problem med att den hoppade när jag rörde den över skärmen snabbt :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kolla så att det inte är typ damm/smuts framför sensorn, det har jag problem med att min lachesis får iaf och då hoppar den etc.