Ersättare till wc3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2005

Ersättare till wc3?

Söker efter ett rts-spel som kan ersätta wc3 men det verkar inte finnas något vad jag funnit. Gillar dynamiken och det faktum att det finns hjältar vilket skapar en annan form av micro. Dock är ibland kö-tiderna helt horribla och det är påtagligt hur dött spelet är. Dock så verkar det inte finnas någon erästtare och bara massa dota-crap som inte har något intresse av.

Plan9 fan. In glenda we trust.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Med garena är det inte mycket mer än 10-30sekunder kötid (senast jag testade, 16-30december) men tyvärr finns det ingen bra ersättare av WC3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Har du provat med Garena? annars är det enda likvärdiga spel jag kan tänka mig är Starcraft 2..

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

som redan sagts, garena lär de finnas folk o lira med, ett till alternativ är gameranger, fast jag vet inte hur de ligger till med spelare där...

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2011

Tänk om det skulle komma ett nytt WC... Hihi nej nu ska vi inte drömma!
Jag har också letat lite efter något liknade spel men finns inget som är lika bra enligt mig....

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Vänta på wc4?

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av flashen:

Vänta på wc4?

Några källor på att det ens möjligen kommer komma? Jag hoppas nämligen..

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

Wc4 skulle vara nice.. wc3 va ju så azum! typ det enda spelet jag varit riktig bra på xD

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Eftersom både starcraft och diablo fick vänta runt 12(?) år, så borde det inte vara omöjligt att det kommer ett Wc4 inom 5 år. Många av oss har väl hunnit gå från hobbygamers till pappaledigaunder den tiden, men det är väl inte blizzards problem...

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2010

Starcraft 2 är nog det närmsta du kan komma wc3. Finns också mycket roliga custommaps som i wc3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Skulle nog säga warcraft 3 isåfall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av MooD:

Skulle nog säga warcraft 3 isåfall

Ersättare till WC3 är WC3? :s

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av ErDraug:

Ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010

Många timmar på höst/vinter blir det med Wc3! Wc4 hade varit helt underbart! Tror inte att Blizzard kommer skapa något Wc4, men man kan ju alltid hoppas.

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av ErDraug:

Finns tyvärr ingen likvärdig ersättare, enligt min mening iallafall. ):

i7 3770k@5.8GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@24000MHz/CL10, 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 540 Kompressor 760WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Sc2 är så nära du kommer idag, är faktiskt riktigt kul.
Är ju grymt många proffs som gått från Wc3 till Sc2 så de finns nog en hel del likheter, skulle dock tro att Sc2 är mer baserat på timing och harassment än Wc3.

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012

skaffa Lord of The Rings - Battle For Middle Earth ;D 1-2-3 dem är av samma genre som warcraft 3 och skitroliga :).

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av grisapa1:

Några källor på att det ens möjligen kommer komma? Jag hoppas nämligen..

Inga källor vad jag vet, kanske blir nån gång i framtiden

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Om det finns pengar att hämta i ett wc4 så kommer det ett.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Sc2, lätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Machine leg:

Eftersom både starcraft och diablo fick vänta runt 12(?) år, så borde det inte vara omöjligt att det kommer ett Wc4 inom 5 år. Många av oss har väl hunnit gå från hobbygamers till pappaledigaunder den tiden, men det är väl inte blizzards problem...

pfft, inga planer på att vara farsa när man är 22 Lirat wc3 sen barnsben

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av dagle:

Söker efter ett rts-spel som kan ersätta wc3 men det verkar inte finnas något vad jag funnit. Gillar dynamiken och det faktum att det finns hjältar vilket skapar en annan form av micro. Dock är ibland kö-tiderna helt horribla och det är påtagligt hur dött spelet är. Dock så verkar det inte finnas någon erästtare och bara massa dota-crap som inte har något intresse av.

Armies of Exigo är riktigt grymt, dock också ganska gammalt så finns inga offciella onlineservrar uppe, men lirar man det mot en polare så är det grynt!

Rise of Nations: Rise of Legends är också jäkligt kul och innehåller hjältar.

Sen finns Battle for Middle-Earth II som någon nämnde och är grymt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2012

Tror tyvärr inte blizzard kommer släppa Wc4 sålänge de fortfarande utvecklar expansioner till wow. Blir svårt att ha två parallella handlingar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Zyriak:

Armies of Exigo är riktigt grymt, dock också ganska gammalt så finns inga offciella onlineservrar uppe, men lirar man det mot en polare så är det grynt!

UgdY4isE18E

Rise of Nations: Rise of Legends är också jäkligt kul och innehåller hjältar.

VkpLkReGiys

Sen finns Battle for Middle-Earth II som någon nämnde och är grymt bra.

YWkC_xeskzA

Blir lixom inte samma sak med ett oaktivt community men tack ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Kollat runt lite på rykten osv för wc4, något ja gärna vill ska göras. Teamet som gjorde Wc3 jobbar på Starcraft 2 trilogin nu, så ett Wc4 den närmaste tiden kommer inte hända. men J. Allen Brack sa i en intervju "Warcraft 4 is certainly something that gets talked about on a pretty regular basis".

Tror definitivt inte att Blizzard har gett upp Warcraft.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

WC4 tror jag inte kommer. SC2 var ingen superhit kommersiellt för Blizzard, även om den förstås sålde en del och har en väldigt aktiv community med pro-turneringar. WC4 skulle få det svårt, RTS är inte något som säljer längre.

Dawn of War 2, antagligen det enda bra hyfsat aktiva multiplayer RTS du kan hitta vid sidan av SC2. Men helt annan spelstil än WC3/SC2, inga baser. Har ett skoj last man standing co-op mode.

Om THQ överlever får vi nog se Company of Heroes 2 också, det lär bli rätt aktivt när det släpps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Buio:

WC4 tror jag inte kommer. SC2 var ingen superhit kommersiellt för Blizzard, även om den förstås sålde en del och har en väldigt aktiv community med pro-turneringar. WC4 skulle få det svårt, RTS är inte något som säljer längre.

Dawn of War 2, antagligen det enda bra hyfsat aktiva multiplayer RTS du kan hitta vid sidan av SC2. Men helt annan spelstil än WC3/SC2, inga baser. Har ett skoj last man standing co-op mode.

Om THQ överlever får vi nog se Company of Heroes 2 också, det lär bli rätt aktivt när det släpps.

Nej, självklart var SC2 ingen stor hit, det är därför det är den näst populäraste E-Sporten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Buio:

Skojar du, eller? StarCraft 2 sålde över en och en halv miljon exemplar första två dygnen med 4,5 miljoner exemplar sålda i februari förra året. Med det sagt finns det ingen statistik på vad alla accessoarer, tillbehör och licensering av Steelseries-prylarna genererat för inkomst till Activision Blizzard.

Man kan argumentera om hurvida man på förhand velat spå i form av försäljningsiffror, men försäljningen av StarCraft 2 kommer absolut inte lämna framtida PC-titlar på osäker mark.

Det finns ett enormt driv för bra strategispel på PC-marknaden. Problemet ligger i tillgången av kvalitativa spel, där EA är bland få utgivare som stadigt ger ut nya, fullkomligt ospelbara, strategispel. StarCraft 2 har sålt väl, Dawn of War 2-serien är bland den mest spelade på Steam och det finns fortfarande utvecklare som försöker hitta en egen niche, som Wargame: European Esscalation.

Sorgligt att Massive Entertainment blev uppköpte och tillintetgjorde av Ubisoft. Vi hade behövt ett nytt World in Conflict idag...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Kagamex:

Nej, självklart var SC2 ingen stor hit, det är därför det är den näst populäraste E-Sporten.

En aktiv online community betyder inte automatiskt att spelet är en försäljningssucce.

Skrivet av Mr.Borka:

Skojar du, eller? StarCraft 2 sålde över en och en halv miljon exemplar första två dygnen med 4,5 miljoner exemplar sålda i februari förra året. Med det sagt finns det ingen statistik på vad alla accessoarer, tillbehör och licensering av Steelseries-prylarna genererat för inkomst till Activision Blizzard.

Lite mer än jag hade för mig, så inga problem att erkänna att jag hade fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009

Som tidigare nämnt kanske starcraft 2 är något att titta på. Kanske inte jätte likt wc3 med tanke på att det inte finns några heroes men är helt klart ett grymmt spel.

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag