Ersättare till wc3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Sc2 är så nära du kommer idag, är faktiskt riktigt kul.
Är ju grymt många proffs som gått från Wc3 till Sc2 så de finns nog en hel del likheter, skulle dock tro att Sc2 är mer baserat på timing och harassment än Wc3.

SC2 är också baserat på macro på ett helt annat sätt.
Att expandera vid olika tider och det finns många fler olika strategier att använda sig av på ett effektivt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Blir lixom inte samma sak med ett oaktivt community men tack ändå

Nä om community delen är det viktiga så finns det inget liknande, bara SC2 som så många har nämnt.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Zyriak:

Nä om community delen är det viktiga så finns det inget liknande, bara SC2 som så många har nämnt.

Precis

Men OM WC4 kommer så blir det stort hehe

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Precis

Men OM WC4 kommer så blir det stort hehe

Jag är väldigt säker på att det är mer en fråga om när än om. Men när kan vara 5, 10, 20, 30 år.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara grymt kul att med ett nytt WC3 liknande spel. WC3<3

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av MooD:

Jag är väldigt säker på att det är mer en fråga om när än om. Men när kan vara 5, 10, 20, 30 år.

Hmm 5-10år låter mest rimligt faktiskt, D3 ligger i röret och WOW måste dö ut helt innan de börjar utveckla en ny "e-sport" kallad WC4

SC2 kommer alltid att rulla, så tror inte de spelar någon roll

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Första expansionen till SC2 har de ju knappt pratat om ännu (lite info från Blizzcon, men sen har det varit tyst). Det är snart 2 år sen SC2 släpptes (sent juli).

Permalänk
Medlem

Finns gott om roliga maps i SC2 som nog fyller behoven.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hmm 5-10år låter mest rimligt faktiskt, D3 ligger i röret och WOW måste dö ut helt innan de börjar utveckla en ny "e-sport" kallad WC4

SC2 kommer alltid att rulla, så tror inte de spelar någon roll

Har iprincip aldrig spelat wow så undrar varför det är ett måste? Är ju snarare sc rts och wc rts som konkurrerar med varandra.
Om det inte är på grund av storyline iofs..

Permalänk
Medlem

Staaaaar Craaaaft tvååååå! Jaaa!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Skojar du, eller? StarCraft 2 sålde över en och en halv miljon exemplar första två dygnen med 4,5 miljoner exemplar sålda i februari förra året. Med det sagt finns det ingen statistik på vad alla accessoarer, tillbehör och licensering av Steelseries-prylarna genererat för inkomst till Activision Blizzard.

Man kan argumentera om hurvida man på förhand velat spå i form av försäljningsiffror, men försäljningen av StarCraft 2 kommer absolut inte lämna framtida PC-titlar på osäker mark.

Det finns ett enormt driv för bra strategispel på PC-marknaden. Problemet ligger i tillgången av kvalitativa spel, där EA är bland få utgivare som stadigt ger ut nya, fullkomligt ospelbara, strategispel. StarCraft 2 har sålt väl, Dawn of War 2-serien är bland den mest spelade på Steam och det finns fortfarande utvecklare som försöker hitta en egen niche, som Wargame: European Esscalation.

Sorgligt att Massive Entertainment blev uppköpte och tillintetgjorde av Ubisoft. Vi hade behövt ett nytt World in Conflict idag...

Yepp.. EA är experter på att förstöra spel.. Need for speed serien är skit, Battlefield serien är hemsk, Command and Conquer / Red alert spelen är förstörda, SWTOR sabbade dom, Crysis sabbade dom.. kan fortsätta hela kvällen.. EA = Pengar, ju snabbare dom släpper halvfärdiga buggiga konsolportar desto mer pengar tjänar dom.. men det funkar bara ett kort tag sen slutar folk köpa deras spel "host" need for speed serien håller på att gå i graven tillsammans med red alert / command and conquer spelen.. swtor var coolt i 1 månad sen försvann alla spelare när det kändes som ett halvfärdigt spel på end-game osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

En aktiv online community betyder inte automatiskt att spelet är en försäljningssucce.

Lite mer än jag hade för mig, så inga problem att erkänna att jag hade fel.

Sc2 har väll en aktiv online community? o.O

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Vi får nog vänta tills SC2 + expansioner är färdiga innan Wc4 kommer på tal.

Permalänk
Medlem

wc4 är world of warcraft, om ni spelade betan så fick man reda på det där av en npc i början av spelet.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k dawn of war osv, är hyffsade ersättare testa dom spelen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scirocco:

Warhammer 40k dawn of war osv, är hyffsade ersättare testa dom spelen.

ja dom är riktigt bra, hoppas på mer snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

Wc4 skulle vara nice.. wc3 va ju så azum! typ det enda spelet jag varit riktig bra på xD

Ah nice vunnit några feta turneringar då?
WC3 är ett jävligt roligt spel, tyvärr så är det aldeles för laggigt idag för att vara spelbart. Garena pallar jag inte spela på

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Ah nice vunnit några feta turneringar då?
WC3 är ett jävligt roligt spel, tyvärr så är det aldeles för laggigt idag för att vara spelbart. Garena pallar jag inte spela på

Laggigt? Jag har då inga problem...
Jag tycker BTW också att det skulle vara kul med WC"4" :happy:

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av flashen:

Vänta på wc4?

Tror blizzard lade ner det när wow kom... Det är synd, ett wc4 skulle vara jättekul, och jag tror faktiskt att de skulle tjäna riktigt mycket pengar på det också.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Tror blizzard lade ner det när wow kom... Det är synd, ett wc4 skulle vara jättekul, och jag tror faktiskt att de skulle tjäna riktigt mycket pengar på det också.

Nej, som sagt tidigare så har de antagligen lagt warcraft 4 på hyllan tills starcraft 2 expantionerna är klara, eftersom det är det teamet som gjort wc3 innan...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av _MmattiasS_:

Tror blizzard lade ner det när wow kom... Det är synd, ett wc4 skulle vara jättekul, och jag tror faktiskt att de skulle tjäna riktigt mycket pengar på det också.

Blizzard lägger aldrig ner spel som har gått bra, tror inte ett dugg på att de inte planerar WC4 frågan är bara tiden 5-10-15 år ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Blizzard lägger aldrig ner spel som har gått bra, tror inte ett dugg på att de inte planerar WC4 frågan är bara tiden 5-10-15 år ^^

Sluta skrämmas, jag vill inte vänta så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Laggigt? Jag har då inga problem...
Jag tycker BTW också att det skulle vara kul med WC"4" :happy:

Lägg av, spelet är laggit, att du inte stör dig på 250ms delay gör inte att det inte finns där