Samsung presenterar Galaxy SIII den 3 maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

gigantiska händer, men vill ha en telefon, inte en tablet

Så länge det går att hålla telefonen i en hand komfortabelt och få ner den i fickan smidig så är det ingen tablet tycker jag.

Gränsen går väl vid 5" för mig, delvis tycker jag Samsung Note är en tablet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Härlig nyhet, hoppas på nått i hästväg

Hoppas du inte snackar om storleken då!

Permalänk
Medlem

En intressant video om storleken på skärmar http://youtu.be/cl6AHTNef-s

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet inte om man får göra så men se min tråd om S3 här där jag samlat all info som finns (vad jag och andra hittat).

Bara (?) 2,5 mån tidigare skapade jag en liknande tråd

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1049372-sa...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Någon som jag vill ha är förrutom det som redan finns är bättre batteritid. Sen är ju det mesta bra på dagens värstingmobiler redan.

2250mAh borde fixa biffen Men visst, om det nu skulle bli QuadCore så lär det dra en del.

Skrivet av felxi:

Bara (?) 2,5 mån tidigare skapade jag en liknande tråd

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1049372-sa...

Wut?!? Den hade jag faktiskt missat trots att jag sökte innan för att hitta en liknande innan jag skapade den *skäms*

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gainsgoblin:

Det är inte bekräftat att den har en quadcore...
Lutar mer mot en A15 dualcore då meizu verkar få quadcore

Det får man hoppas; det är dock konstigt att en högt uppsatt inom Samsung för inte så länge sedan antydde att GS3 skulle ha Quad core.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Eller bara små fickor

Yep, hänger jag pitten på vänster sida så är det inga problem att ha samsung galaxy Note med väska i höger ficka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att dom inte gör den större än vad tvåan är.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Små händer?
För mig gäller snarare att allt under 4.3" är för litet

Härlig nyhet, hoppas på nått i hästväg

Om jag håller mobilen med vänsterhanden när jag kör bil och ska öppna en app längst upp till höger så blir det inte lätt kan jag säga. Och jag har knappast små händer. Utan snarare normalstora. Då har jag en Sensation XL.

Så 4" är nog mer eller mindre perfekt. Hoppas iPhone blir 4".

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Jag har Samsung Galaxy SII LTE 4G och det är SKIT. Visst hastigheterna är great, 20mbit oftast. MEN! Batteriet håller inte ens en halv dag. Helt löjligt, dessutom är det många som har problem med att telefonen tappar uppkoppling helt och hållet. Jag har det, skickat in den 2 gånger nu till Media Markt som är totalsopor förövrigt.

Om dem inte har gjort något batteri på typ 3000 MAh eller förbättrat 4G på något vänster..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Om jag håller mobilen med vänsterhanden när jag kör bil och ska öppna en app längst upp till höger så blir det inte lätt kan jag säga. Och jag har knappast små händer. Utan snarare normalstora. Då har jag en Sensation XL.

Så 4" är nog mer eller mindre perfekt. Hoppas iPhone blir 4".

Absolut minst 4,3" skulle jag säga efter egen erfarenhet. Ingen säger att en mobil blir bättre på att ringa, sms och det vanliga med en större skärm men som mediaspelare, surf så är det guld värt.

Permalänk
Medlem

Min iPhone 3GS går ut i juni, och den börjar falla isär, idag dog den helt oförklarligt i ca 25 minuter och ljudlös fungerar inte överhuvudtaget. Det ska bli så skönt med ny mobil samt att slippa iPhone. Jag högg inte på 349kr abonnemanget då jag visste att s3 förmodligen släpps i sommar, vilket visade sig korrekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Om jag håller mobilen med vänsterhanden när jag kör bil och ska öppna en app längst upp till höger så blir det inte lätt kan jag säga. Och jag har knappast små händer. Utan snarare normalstora. Då har jag en Sensation XL.

Så 4" är nog mer eller mindre perfekt. Hoppas iPhone blir 4".

Varför har du telefonen i handen när du kör bil för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SII var ju okej men fösta galaxy s var la knappast något att hurra över, hade inte ens led för kameran, den var också rätt dåligt byggd (de exemplar jag fått pilla med i alla fall) Är gps problemen ens lösta nu? Men den 3 maj får vi se hur det blir en ny SII a eller om dom faller tillbak i gamla vanor.

Skrivet av zillio:

Om jag håller mobilen med vänsterhanden när jag kör bil och ska öppna en app längst upp till höger så blir det inte lätt kan jag säga. Och jag har knappast små händer. Utan snarare normalstora. Då har jag en Sensation XL.

Så 4" är nog mer eller mindre perfekt. Hoppas iPhone blir 4".

När du kör bil tycker jag du ska undvika att leka med apparna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Den stora nyheten kommer nog att vara upplösningen på skärmen, att skärmen går nästan ända ut i kanterna och 4G.
Möjliga saker kan vara: Mera röst styrning i form av en kopia av "Siri" till iPhone. S2 blev kritiserad för deras över användning av plast och det kanske de har ändrat så att den har fått en lite "lyxigare finish".
Min källa på Samsung pratade om en två kärnig processor men det är fullt möjligt att den får nVidias Tegra 3. Utöckat ram minne blir det väl också. Sammanfattat: bättre på alla punkter, något jag välkomnar stort. Det var ju faktiskt fjolårets bästa mobil den ska uppfölja så det blir ingen lätt uppgift.

Permalänk
Medlem

Har man vant sig med 5.29" så är allt annat för litet. Även om SIII är 4,7 är det en halv tum för litet.
Men för alla med SII kan det vara en rolig uppgradering, den har ju ett år på nacken nu.

Har sett plånboksfodral till Note, som trots det ryms i fickan som vilken annan plånbok som helst, så de som säger att 4" är max måste vara flickor på 12 år med extra small...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OverlordFishy:

Den stora nyheten kommer nog att vara upplösningen på skärmen, att skärmen går nästan ända ut i kanterna och 4G.
Möjliga saker kan vara: Mera röst styrning i form av en kopia av "Siri" till iPhone. S2 blev kritiserad för deras över användning av plast och det kanske de har ändrat så att den har fått en lite "lyxigare finish".
Min källa på Samsung pratade om en två kärnig processor men det är fullt möjligt att den får nVidias Tegra 3. Utöckat ram minne blir det väl också. Sammanfattat: bättre på alla punkter, något jag välkomnar stort. Det var ju faktiskt fjolårets bästa mobil den ska uppfölja så det blir ingen lätt uppgift.

Jag kan garantera dig att det inte blir Tegra 3 i S3. Samsung kör med Exynos (4412 eller 5250), som lär vara bättre på alla punkter än Tegra 3.

Skrivet av jOnÄTÄn:

SII var ju okej men fösta galaxy s var la knappast något att hurra över, hade inte ens led för kameran, den var också rätt dåligt byggd (de exemplar jag fått pilla med i alla fall) Är gps problemen ens lösta nu? Men den 3 maj får vi se hur det blir en ny SII a eller om dom faller tillbak i gamla vanor.
När du kör bil tycker jag du ska undvika att leka med apparna

När Galaxy S kom ut var det telefonen med överlägset bästa specs. Bättre på i princip alla punkter än HTC Desire (utom i byggkvalitet då, samt GPS:en som fungerade rätt dåligt för de flesta).

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om dom skippat android och kört in windows phone istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir ett köp direkt

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Om batteritiden är bra och den håller sig runt 4-4,3" så är jag mycket intresserad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

allt över 4" är för stort imo

Oh no no no, I love my Note

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

gigantiska händer, men vill ha en telefon, inte en tablet

Varför ens ha en touch telefon om den har så lite skärm att man knappt får plats med fingrarna på den då? Vill man ha små telefoner finns det mängder av gamla telefoner utan touch

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Varför ens ha en touch telefon om den har så lite skärm att man knappt får plats med fingrarna på den då? Vill man ha små telefoner finns det mängder av gamla telefoner utan touch

jag sa att jag föredrar 4", med din logik är allt under det onödigt? alla iphone samt 98% av alla touchtelefoner kunde lika gärna ej existera?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

jag sa att jag föredrar 4", med din logik är allt under det onödigt? alla iphone samt 98% av alla touchtelefoner kunde lika gärna ej existera?

Nej, du sa inte att du föredrar 4", du sa att allt större är en tablet i stort sett

Vilket i min mening är lika idiotiskt resonemang som att påstår att 98% av alla touchtelefoner är onödiga

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Jag kan garantera dig att det inte blir Tegra 3 i S3. Samsung kör med Exynos (4412 eller 5250), som lär vara bättre på alla punkter än Tegra 3.

När Galaxy S kom ut var det telefonen med överlägset bästa specs. Bättre på i princip alla punkter än HTC Desire (utom i byggkvalitet då, samt GPS:en som fungerade rätt dåligt för de flesta).

Hårdvaran kanske var bäst men att sakna fotolampa och ha en kass GPS och halvdan byggkvalitet är ju synd på en "highend" telefon. Återstår att se om de kör vidare på troligtvis blir den helt okej:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, du sa inte att du föredrar 4", du sa att allt större är en tablet i stort sett

Vilket i min mening är lika idiotiskt resonemang som att påstår att 98% av alla touchtelefoner är onödiga

har för närvarande 4" galaxy S. Äldre bror samt vänner som har 4.3-5" och jag föredrar 3.5-4.0.

Och ja, tablet skulle jag väll inte heller säga förens 5" men mellan 4-5" så blir de otympligt imo.

Nästa lur på listan är nog en lumia 800, är lagom less på laggigt android på galaxy Sn. Lagfixes och custom roms, android på galaxy s förblir laggigt.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd

Samsung Galaxy S3 kommer att spöa Apple så hårt!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Redstar:

Varför har du telefonen i handen när du kör bil för?

Skickades från m.sweclockers.com

Därför att han vill använda den till nåt kanske..? Jag har iallafall svårt att använda min telefon utan händer, blir liksom knepigt att bläddra i menyer med att picka med näsan.

Permalänk

Jag hade varit sugen, om jag inte råkat peta på en Lumia 800 i helgen. Jävlar, min GS2 har aldrig nånsin känts så slö.

Android behöver bättre mjukvara, inte fler processorkärnor.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Artikel författaren tycks äga en iPhone.
Vad jag undrar är om den nya iPhonen ens kommer i närheten av Galaxy SII.