Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har bara bloom avstängd på liknande kort. Tyckte du det störde att spelet drog ner i FPS? Själv tyckte jag bilden hade ett flyt av sällan skådat slag och jag brukar vara känslig mot allt under 60. Sedan är ju spelet en strikt korridor-skjutare med fin omgivning. Bra spel ändå men fasiken att de inte kan bjuda på lite sandbox. Nu försöker de efterlikna sanbox med allehanda fuskmetoder och går ut med att det är mer sandbox än 2:an men samma upplägg tycker jag.

Jag upplever kanske att det hackar till lite när frames går ner...Det blir liksom inte det där silkeslena flytet som man kan uppleva vid låst 60fps.
Men med det sagt så är det ändå klart spelbart. AA och Shadows verkar vara det som "äter" mest kraft:P

Angående sandbox så håller jag med, det hade inte skadat om det var lite mindre av korridor-shootingen:P

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallebanan123:

Ja, var inte speciellt kul å spela. Blev mest att man spelade 2an för storyn, men eftersom att mp denna gång blev bra så är det väl värt att spela

Som sagt kan jag själv inte jämföra med 2an men tiden får utvisas om mp i 3an lever kvar eller inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Klarade campaignen på 3 timmar och 13 minuter
Dock var den rätt bra, men hade kunnat vara bättre

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Jag blev väldigt positivt överaskad att mitt gtx 580 klarar spelet så bra som det gör.
Kör 1080p samt och inte ändrat något på de förinställda värdena, bläddrade snabbt igenom och tyckte det såg ut som det mesta stod på high.
Har inte en aning om fps:en men känner att det segar till nån gång ibland inget som stör mig i SP.
Har dock överklockat kortet litegranna.

Spelet i sig är väl rätt kul... typ som 2:an fast lite snyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Jag drog några screens på mina specs och ingame-shots.
Har höjt texture resolution till "high" och märker av att det kan droppa ner till ~55fps, men det känns ändå fullt spelbart.
Den största ändringen jag gjorde var att sänka shading och shadows till "low", och det gav sjukt mycket.

Sitter med följande komponenter:
i7 2600k @4.4ghz
Gigabyte GTX680 @1200mhz
16bg 1600mhz RAM
Intel 520 SSD
ASUS P8P67 DELUXE

http://i45.tinypic.com/25549qq.jpg

http://i47.tinypic.com/6r7huh.jpg

http://i49.tinypic.com/hvoumt.jpg

http://i49.tinypic.com/2v3ma.jpg

http://i48.tinypic.com/ws48qw.jpg

http://i49.tinypic.com/21et2cx.jpg

http://i47.tinypic.com/34xerkm.jpg

http://i50.tinypic.com/14tlkrb.jpg

Tackar för tipsen, spelet flyter på mycket bättre och jag märker knappast någon skillnad (hade allt på high innan)

sitter heller inte så nära spelar på min 52" 1080p TV

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Madchild:

Jag upplever kanske att det hackar till lite när frames går ner...Det blir liksom inte det där silkeslena flytet som man kan uppleva vid låst 60fps.
Men med det sagt så är det ändå klart spelbart. AA och Shadows verkar vara det som "äter" mest kraft:P

Angående sandbox så håller jag med, det hade inte skadat om det var lite mindre av korridor-shootingen:P

Märkte det också efter att gjort filmen och laddat upp den. Men en omstart av datorn och det flöt bra igen trotts under 50 FPS. Det blir mindre korridorskjutning ju mer man kommer i storyn. Bra då storyn lär vara kort och man kan förlänga den med att pptäcka lite samt springa och skjuta fler soldater än man behöver. Det är ett fast antal på var bana. Vissa spannas fram men sedan blir man själv.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Glad man blir, fungerade igår kväll då jag spelade runt en timme, idag kraschar det då den ska launchas, alla gånger utom en så här långt. Givetvis den gången gick jag ut eftersom jag ställt ner grafiken lite och in igen och "Crysis 3 has stopped working".

Permalänk

Hejsan alla kunniga på Sweclockers. Skulle var extremt uppskattat om ni ville hjälpa mig med ett stort problem angående Crysis 3.

Jag ska börja med att dela med mig av vad min dator innehåller. Jag köpte nämligen denna dator för ett halvår sedan.

Cooler Master Cosmos 2
2st ASUS GTX 690
Intel Core i7-3960X Extreme Edition 3.3Ghz
Asus Rampage 4 Extreme
256GB Plextor 2.5 inch M3P
250GB Western Digital VelociRaptor
16GB Dominator Platinum 1.65V 2400MHz
Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W
Corsair Hydro Series H100
Asus DRW-24B1ST
Windows 7 Ultimate

Kostar idag cirka 43 000 kr.

Fick mitt exemplar igår, äntligen tänkte jag, ikväll ska jag äntligen få spela det hett efterlängtade Crysis 3. Började med att göra en ren installation av dom senaste drivrutinerna från Nvidia, som heter 314.07. Denna drivrutin släpptes speciellt för Crysis 3, för att man skulle få den bästa möjliga optimeringen. Nämligen 65% bättre prestanda på GTX 690.

Här kan du läsa mer om drivrutinen.
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-314.07-...

När jag var klar med det började jag med installationen av Crysis 3, vilket använder sig av Orgin när man installerar. Installationen tog cirka 45 minuter, vilket jag tycker är riktigt dåligt. Men det som är ännu värre är att när jag skulle starta spelet för första gången, så låste sig datorn helt, så jag var tvungen att gå fram till burken och starta om den
manuellt.

Andra gången jag startade spelet så gick det bra, vilket kändes skönt. Jag gick sedan in på grafik inställningarna och drog upp ALLT till absolut högsta möjliga. Jag stängde sedan av spelet, och innan jag startade det igen, så startade jag MSI Afterburner. Det gör så man kan hålla koll på en del parametrar på grafikkorten. Jag har ställt in programmet så att det visar temperatur, belastning och bilduppdatering.

Nu äntligen efter cirka 1 timme, så startar jag singleplayer. Det första som händer är att introsekvensen endast går i 50 bildrutor per sekund. Men det som är mer konstigt är att när jag väl börjar styra karaktären så hoppar bilduppdateringen mellan 40-60 bildrutor per sekund. Och belastningen på grafikkorten hoppar helt galet mycket, allt mellan 20-80% hoppar det konstant.

Jag spelar ändå vidare ett tag för att se om det förbättras, men det som händer är att det försämras, och det drastiskt. Bilduppdateringen hoppar nu mellan 25-60.
Och belastningen är mellan 20-60%
Jag märker att när jag tittar genom fönsterna så sjunker bilduppdateringen rejält, och när jag tittar åt vissa håll på andra ställen på första banan sker det samma sak.

När jag når en filmsekvens där Psycho och Prophet tittar ut över hela New York, så blir det om möjligt ännu värre, bilduppdateringen sjunker till extremt låga 10 bildrutor per sekund. Och belastningen hoppar mellan
0-30%. Det som är så sjukt är att nu delas inte belastningen på alla grafikkort så jämnt som innan. Nu kan GPU nr 1 hoppar ner till 7%, medan GPU nr 2 hoppar ner till 30%.
GPU nr 3 hoppar ner till 0% och GPU nr 4 hoppar ner till 17%.

Efter det fick jag nog och stängde av skiten.
Jag försökte sedan använda Nvidia Inspector
för att ändra olika saker som kanske kunde hjälpa, men utan framgång. Jag måste även säga att Anti aliasing är riktigt dåligt, oavsett vilken anti aliasing jag prövar så ser det ändå ut att vara massor av hajtänder, bedrövligt dålig anti aliasing ska det ändå inte vara i detta spel. Vilket spel som helst jag har spelet till PC har bättre anti aliasing.

Jag har väntat länge på att spela Crysis 3, det jag fick var att betala 448 kr och ett spel som är ospelbart. Hur fan kan Crytek sälja sådant skit som Crysis 3 är?

Är det någon som har någon som helst aning om vad man kan göra för att fixa dessa enorma problem, så vore det extremt uppskattat.

Permalänk
Avstängd

Låter som med det av AMD/ATI sponsrade Sleeping Dogs. Går skit med SLI-kort. Får överlägset bättre grafik och bättre flyt sedan jag köpte ett nyare single gpu kort från Nvidia.

För mig har spelet bara fått upp rutan "spelet fungerar inte och måste avslutas" en gång, annars har det tuffat på bra.

Jag tror att Naughty Dog Rule får vänta på uppdateringar och sedan kunna njuta fullt av spelet.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Hejsan alla kunniga på Sweclockers. Skulle var extremt uppskattat om ni ville hjälpa mig med ett stort problem angående Crysis 3.

Jag ska börja med att dela med mig av vad min dator innehåller. Jag köpte nämligen denna dator för ett halvår sedan.

Cooler Master Cosmos 2
2st ASUS GTX 690
Intel Core i7-3960X Extreme Edition 3.3Ghz
Asus Rampage 4 Extreme
256GB Plextor 2.5 inch M3P
250GB Western Digital VelociRaptor
16GB Dominator Platinum 1.65V 2400MHz
Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W
Corsair Hydro Series H100
Asus DRW-24B1ST
Windows 7 Ultimate

Kostar idag cirka 43 000 kr.

Fick mitt exemplar igår, äntligen tänkte jag, ikväll ska jag äntligen få spela det hett efterlängtade Crysis 3. Började med att göra en ren installation av dom senaste drivrutinerna från Nvidia, som heter 314.07. Denna drivrutin släpptes speciellt för Crysis 3, för att man skulle få den bästa möjliga optimeringen. Nämligen 65% bättre prestanda på GTX 690.

Här kan du läsa mer om drivrutinen.
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-314.07-whq<wrap>l-driver.html

När jag var klar med det började jag med installationen av Crysis 3, vilket använder sig av Orgin när man installerar. Installationen tog cirka 45 minuter, vilket jag tycker är riktigt dåligt. Men det som är ännu värre är att när jag skulle starta spelet för första gången, så låste sig datorn helt, så jag var tvungen att gå fram till burken och starta om den
manuellt.

Andra gången jag startade spelet så gick det bra, vilket kändes skönt. Jag gick sedan in på grafik inställningarna och drog upp ALLT till absolut högsta möjliga. Jag stängde sedan av spelet, och innan jag startade det igen, så startade jag MSI Afterburner. Det gör så man kan hålla koll på en del parametrar på grafikkorten. Jag har ställt in programmet så att det visar temperatur, belastning och bilduppdatering.

Nu äntligen efter cirka 1 timme, så startar jag singleplayer. Det första som händer är att introsekvensen endast går i 50 bildrutor per sekund. Men det som är mer konstigt är att när jag väl börjar styra karaktären så hoppar bilduppdateringen mellan 40-60 bildrutor per sekund. Och belastningen på grafikkorten hoppar helt galet mycket, allt mellan 20-80% hoppar det konstant.

Jag spelar ändå vidare ett tag för att se om det förbättras, men det som händer är att det försämras, och det drastiskt. Bilduppdateringen hoppar nu mellan 25-60.
Och belastningen är mellan 20-60%
Jag märker att när jag tittar genom fönsterna så sjunker bilduppdateringen rejält, och när jag tittar åt vissa håll på andra ställen på första banan sker det samma sak.

När jag når en filmsekvens där Psycho och Prophet tittar ut över hela New York, så blir det om möjligt ännu värre, bilduppdateringen sjunker till extremt låga 10 bildrutor per sekund. Och belastningen hoppar mellan
0-30%. Det som är så sjukt är att nu delas inte belastningen på alla grafikkort så jämnt som innan. Nu kan GPU nr 1 hoppar ner till 7%, medan GPU nr 2 hoppar ner till 30%.
GPU nr 3 hoppar ner till 0% och GPU nr 4 hoppar ner till 17%.

Efter det fick jag nog och stängde av skiten.
Jag försökte sedan använda Nvidia Inspector
för att ändra olika saker som kanske kunde hjälpa, men utan framgång. Jag måste även säga att Anti aliasing är riktigt dåligt, oavsett vilken anti aliasing jag prövar så ser det ändå ut att vara massor av hajtänder, bedrövligt dålig anti aliasing ska det ändå inte vara i detta spel. Vilket spel som helst jag har spelet till PC har bättre anti aliasing.

Jag har väntat länge på att spela Crysis 3, det jag fick var att betala 448 kr och ett spel som är ospelbart. Hur fan kan Crytek sälja sådant skit som Crysis 3 är?

Är det någon som har någon som helst aning om vad man kan göra för att fixa dessa enorma problem, så vore det extremt uppskattat.

Är väl inte spelet som är automatisk skit bara för att det går illa på din dator.

Tippar snarare på drivrutinerna och stöd för quad sli i spelet. Ställ ner grafiken och testa.

Sadin kan ju köra det på ett 690 i 60fps.
Jag kör allt på high men ställt ner shadows och shaders. Droppar väldigt sällan under 60 fps.

Bara för att du har dubbla gtx690 så är det inte säkert det går köra alla spel på max. Även om du tycker det borde gå.

Spelet har varit ute 1 dag och jag märker inga direkta problem. Tror det är drivrutinerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd

Han hade senaste drivisarna Jag menar att ett ATI optimerat spel med 4 GPU kan ta sin tid för Nvidia att få gå runt perfekt. Nu gissar jag, men kan det inte vara så?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Madchild:

Jag drog några screens på mina specs och ingame-shots.
Har höjt texture resolution till "high" och märker av att det kan droppa ner till ~55fps, men det känns ändå fullt spelbart.
Den största ändringen jag gjorde var att sänka shading och shadows till "low", och det gav sjukt mycket.

Sitter med följande komponenter:
i7 2600k @4.4ghz
Gigabyte GTX680 @1200mhz
16bg 1600mhz RAM
Intel 520 SSD
ASUS P8P67 DELUXE

http://i45.tinypic.com/25549qq.jpg

http://i47.tinypic.com/6r7huh.jpg

http://i49.tinypic.com/hvoumt.jpg

http://i49.tinypic.com/2v3ma.jpg

http://i48.tinypic.com/ws48qw.jpg

http://i49.tinypic.com/21et2cx.jpg

http://i47.tinypic.com/34xerkm.jpg

http://i50.tinypic.com/14tlkrb.jpg

Gjorde samma som dig nu. Vinner ju en jädra massa prestanda.
Försökte se nån skillnad grafiskt. Men kan inte se mycket?

Edit: Haha, testade TXAA på högsta. NÄr jag tryckte på apply så startade hela datorn om.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Gillar oblivion grafiken där.

Men gravstenen var väll rätt så snygg i alla fall?

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusenen:

Gjorde samma som dig nu. Vinner ju en jädra massa prestanda.
Försökte se nån skillnad grafiskt. Men kan inte se mycket?

Edit: Haha, testade TXAA på högsta. NÄr jag tryckte på apply så startade hela datorn om.

Haha roligt att datorn startade om;) :)!

Som du säger, om man inte vet vilka detaljer man ska leta efter, och ändå tycker att det ser bra ut, så är det nog lika bra att vara nöjd.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Glad man blir, fungerade igår kväll då jag spelade runt en timme, idag kraschar det då den ska launchas, alla gånger utom en så här långt. Givetvis den gången gick jag ut eftersom jag ställt ner grafiken lite och in igen och "Crysis 3 has stopped working".

Jag får crash om jag ändrar en setting i options och sedan bootar om spelet..
Fått både att "Crysis 3 har slutat att fungera" och att "Nvidia blablabla har stoppats".
Tänker mest "HEJA ORIGIN"!

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk

När alla andra rapporterar vilka fel de har fått kan jag ju passa på att berätta att det enda jag har fått är "dxgi error device removed". Det är troligen för att jag har klockat GPU för högt. Har nu dragit ner klockningen ganska rejält så får inga fel nu längre

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Jag får crash om jag ändrar en setting i options och sedan bootar om spelet..
Fått både att "Crysis 3 har slutat att fungera" och att "Nvidia blablabla har stoppats".
Tänker mest "HEJA ORIGIN"!

Funkar ju perfa för dom flesta, lär ju vara mer "heja min dator!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Hejsan alla kunniga på Sweclockers. Skulle var extremt uppskattat om ni ville hjälpa mig med ett stort problem angående Crysis 3.

Jag ska börja med att dela med mig av vad min dator innehåller. Jag köpte nämligen denna dator för ett halvår sedan.

Cooler Master Cosmos 2
2st ASUS GTX 690
Intel Core i7-3960X Extreme Edition 3.3Ghz
Asus Rampage 4 Extreme
256GB Plextor 2.5 inch M3P
250GB Western Digital VelociRaptor
16GB Dominator Platinum 1.65V 2400MHz
Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W
Corsair Hydro Series H100
Asus DRW-24B1ST
Windows 7 Ultimate

Kostar idag cirka 43 000 kr.

Fick mitt exemplar igår, äntligen tänkte jag, ikväll ska jag äntligen få spela det hett efterlängtade Crysis 3. Började med att göra en ren installation av dom senaste drivrutinerna från Nvidia, som heter 314.07. Denna drivrutin släpptes speciellt för Crysis 3, för att man skulle få den bästa möjliga optimeringen. Nämligen 65% bättre prestanda på GTX 690.

Här kan du läsa mer om drivrutinen.
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-314.07-...

När jag var klar med det började jag med installationen av Crysis 3, vilket använder sig av Orgin när man installerar. Installationen tog cirka 45 minuter, vilket jag tycker är riktigt dåligt. Men det som är ännu värre är att när jag skulle starta spelet för första gången, så låste sig datorn helt, så jag var tvungen att gå fram till burken och starta om den
manuellt.

Andra gången jag startade spelet så gick det bra, vilket kändes skönt. Jag gick sedan in på grafik inställningarna och drog upp ALLT till absolut högsta möjliga. Jag stängde sedan av spelet, och innan jag startade det igen, så startade jag MSI Afterburner. Det gör så man kan hålla koll på en del parametrar på grafikkorten. Jag har ställt in programmet så att det visar temperatur, belastning och bilduppdatering.

Nu äntligen efter cirka 1 timme, så startar jag singleplayer. Det första som händer är att introsekvensen endast går i 50 bildrutor per sekund. Men det som är mer konstigt är att när jag väl börjar styra karaktären så hoppar bilduppdateringen mellan 40-60 bildrutor per sekund. Och belastningen på grafikkorten hoppar helt galet mycket, allt mellan 20-80% hoppar det konstant.

Jag spelar ändå vidare ett tag för att se om det förbättras, men det som händer är att det försämras, och det drastiskt. Bilduppdateringen hoppar nu mellan 25-60.
Och belastningen är mellan 20-60%
Jag märker att när jag tittar genom fönsterna så sjunker bilduppdateringen rejält, och när jag tittar åt vissa håll på andra ställen på första banan sker det samma sak.

När jag når en filmsekvens där Psycho och Prophet tittar ut över hela New York, så blir det om möjligt ännu värre, bilduppdateringen sjunker till extremt låga 10 bildrutor per sekund. Och belastningen hoppar mellan
0-30%. Det som är så sjukt är att nu delas inte belastningen på alla grafikkort så jämnt som innan. Nu kan GPU nr 1 hoppar ner till 7%, medan GPU nr 2 hoppar ner till 30%.
GPU nr 3 hoppar ner till 0% och GPU nr 4 hoppar ner till 17%.

Efter det fick jag nog och stängde av skiten.
Jag försökte sedan använda Nvidia Inspector
för att ändra olika saker som kanske kunde hjälpa, men utan framgång. Jag måste även säga att Anti aliasing är riktigt dåligt, oavsett vilken anti aliasing jag prövar så ser det ändå ut att vara massor av hajtänder, bedrövligt dålig anti aliasing ska det ändå inte vara i detta spel. Vilket spel som helst jag har spelet till PC har bättre anti aliasing.

Jag har väntat länge på att spela Crysis 3, det jag fick var att betala 448 kr och ett spel som är ospelbart. Hur fan kan Crytek sälja sådant skit som Crysis 3 är?

Är det någon som har någon som helst aning om vad man kan göra för att fixa dessa enorma problem, så vore det extremt uppskattat.

Ett nytt spel betyder inte att allt automatiskt ska gå felfritt...
Först och främst kan det bero på minnesmängden, sedan sli-stödet för 4 gpuer och till sist hur stabil din dator är. Mycket beror säkert på drivrutiner då det verkar rulla på bättre för de med amdkort, vilket är ganska logiskt eftersom det är en gaming evolved (amd) titel. I vilket fall så hoppas jag det löser sig, testa att dra ner kantutjämningen till fxaa, så lär det passa bättre med vram-mängden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Funkar ju perfa för dom flesta, lär ju vara mer "heja min dator!"

Kanske det.
Jag har dock haft en del krångel med BF3 och Origin innan...
Men det kanske är min dator som är busig och ställer till med djävulskap.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Gauss Rifle snipern?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Jag tycker folk här verkar ha abnormt höga krav vad det gäller fps. När jag ser att flera stycken måste spela i 60fps blir jag mer övertygad om att jag kommer att kunna lira med mitt 680 med very high utan aa@ 1080p i 35fps, vilket jag absolut inte har något probem med

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

Här skillnaden på optimerade inställningar med GeForce Experience 60 FPS och när jag drar på absolut fullt allt på 25 FPS.

Nu tror jag inte att ett 1080p 30FPS fraps-klipp uppladdat till YouTube visar skillnaden rättvist men det ser inte ut att vara stor skillnad. Och inställningarna till vänster (aktuell) i stillbilden är de jag kör på i vanliga fall med 45 FPS men i klippet fläskade jag verkligen på allt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tycker folk här verkar ha abnormt höga krav vad det gäller fps. När jag ser att flera stycken måste spela i 60fps blir jag mer övertygad om att jag kommer att kunna lira med mitt 680 med very high utan aa@ 1080p i 35fps, vilket jag absolut inte har något probem med

Höga krav med 60 fps vet jag vet inte om det är men..
Personligen tycker jag att det är jobbig när frames åker upp och ner som en jojo.
Spelar man med 35fps så blir det en riktig hackig spelupplevelse om du frågar mig.

Men det är ju gött för dig att du inte har behov av 60fps, för då kan du ju spela alla spel maxed out så att säga;)

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Här skillnaden på optimerade inställningar med GeForce Experience 60 FPS och när jag drar på absolut fullt allt på 25 FPS.
MqkBLVuvRck

Nu tror jag inte att ett 1080p 30FPS fraps-klipp uppladdat till YouTube visar skillnaden rättvist men det ser inte ut att vara stor skillnad. Och inställningarna till vänster (aktuell) i stillbilden är de jag kör på i vanliga fall med 45 FPS men i klippet fläskade jag verkligen på allt.

Jag ser att Geforce Experience har alternativen "Hög" "Väldigt hög" och "Mycket hög", ändrar man settings inne i spelet finns ju bara "High" och "Very high"?

Men du får alltså ut jämna 60 fps med dem där inställningarna på ett GTX680?

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Skrivet av Madchild:

Höga krav med 60 fps vet jag vet inte om det är men..
Personligen tycker jag att det är jobbig när frames åker upp och ner som en jojo.
Spelar man med 35fps så blir det en riktig hackig spelupplevelse om du frågar mig.

Men det är ju gött för dig att du inte har behov av 60fps, för då kan du ju spela alla spel maxed out så att säga;)

Haha jag vet. 60 fps har aldrig varit något krav för mig, nog en eftergift från att ha spelat konsoll mycket.

edit: Nej men skämt å sido, så tycker jag inte att man kan kräva 60fps av ett spel som Crysis 3 med ett grafikkort som är nästan ett år gammalt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Köpa spel för singleplayer? hah!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Hejsan alla kunniga på Sweclockers. Skulle var extremt uppskattat om ni ville hjälpa mig med ett stort problem angående Crysis 3.

Jag ska börja med att dela med mig av vad min dator innehåller. Jag köpte nämligen denna dator för ett halvår sedan.

Cooler Master Cosmos 2
2st ASUS GTX 690
Intel Core i7-3960X Extreme Edition 3.3Ghz
Asus Rampage 4 Extreme
256GB Plextor 2.5 inch M3P
250GB Western Digital VelociRaptor
16GB Dominator Platinum 1.65V 2400MHz
Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W
Corsair Hydro Series H100
Asus DRW-24B1ST
Windows 7 Ultimate

Kostar idag cirka 43 000 kr.

Fick mitt exemplar igår, äntligen tänkte jag, ikväll ska jag äntligen få spela det hett efterlängtade Crysis 3. Började med att göra en ren installation av dom senaste drivrutinerna från Nvidia, som heter 314.07. Denna drivrutin släpptes speciellt för Crysis 3, för att man skulle få den bästa möjliga optimeringen. Nämligen 65% bättre prestanda på GTX 690.

Här kan du läsa mer om drivrutinen.
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-314.07-...

När jag var klar med det började jag med installationen av Crysis 3, vilket använder sig av Orgin när man installerar. Installationen tog cirka 45 minuter, vilket jag tycker är riktigt dåligt. Men det som är ännu värre är att när jag skulle starta spelet för första gången, så låste sig datorn helt, så jag var tvungen att gå fram till burken och starta om den
manuellt.

Andra gången jag startade spelet så gick det bra, vilket kändes skönt. Jag gick sedan in på grafik inställningarna och drog upp ALLT till absolut högsta möjliga. Jag stängde sedan av spelet, och innan jag startade det igen, så startade jag MSI Afterburner. Det gör så man kan hålla koll på en del parametrar på grafikkorten. Jag har ställt in programmet så att det visar temperatur, belastning och bilduppdatering.

Nu äntligen efter cirka 1 timme, så startar jag singleplayer. Det första som händer är att introsekvensen endast går i 50 bildrutor per sekund. Men det som är mer konstigt är att när jag väl börjar styra karaktären så hoppar bilduppdateringen mellan 40-60 bildrutor per sekund. Och belastningen på grafikkorten hoppar helt galet mycket, allt mellan 20-80% hoppar det konstant.

Jag spelar ändå vidare ett tag för att se om det förbättras, men det som händer är att det försämras, och det drastiskt. Bilduppdateringen hoppar nu mellan 25-60.
Och belastningen är mellan 20-60%
Jag märker att när jag tittar genom fönsterna så sjunker bilduppdateringen rejält, och när jag tittar åt vissa håll på andra ställen på första banan sker det samma sak.

När jag når en filmsekvens där Psycho och Prophet tittar ut över hela New York, så blir det om möjligt ännu värre, bilduppdateringen sjunker till extremt låga 10 bildrutor per sekund. Och belastningen hoppar mellan
0-30%. Det som är så sjukt är att nu delas inte belastningen på alla grafikkort så jämnt som innan. Nu kan GPU nr 1 hoppar ner till 7%, medan GPU nr 2 hoppar ner till 30%.
GPU nr 3 hoppar ner till 0% och GPU nr 4 hoppar ner till 17%.

Efter det fick jag nog och stängde av skiten.
Jag försökte sedan använda Nvidia Inspector
för att ändra olika saker som kanske kunde hjälpa, men utan framgång. Jag måste även säga att Anti aliasing är riktigt dåligt, oavsett vilken anti aliasing jag prövar så ser det ändå ut att vara massor av hajtänder, bedrövligt dålig anti aliasing ska det ändå inte vara i detta spel. Vilket spel som helst jag har spelet till PC har bättre anti aliasing.

Jag har väntat länge på att spela Crysis 3, det jag fick var att betala 448 kr och ett spel som är ospelbart. Hur fan kan Crytek sälja sådant skit som Crysis 3 är?

Är det någon som har någon som helst aning om vad man kan göra för att fixa dessa enorma problem, så vore det extremt uppskattat.

QUAD SLI Scalning, du har för lite VRAM på korten asså 2GB.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Sådär. Då var Crysis 3 färdigspelat. Körde på Veteran och klarade det på runt 4 timmar
Är så tråkigt att spelen inte kan vara längre nu för tiden!

Crysis 3 glänser till på vissa banor där det påminner mycket om ettan. Men spelet har ingen identitet och Nano-dräkten känns inte alls lika användbar som i första spelet. Bara överflödig.

Hade spelet vart 3 gånger så långt så hade de 350kr jag betalade vart mer befogat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusenen:

Sådär. Då var Crysis 3 färdigspelat. Körde på Veteran och klarade det på runt 4 timmar
Är så tråkigt att spelen inte kan vara längre nu för tiden!

Crysis 3 glänser till på vissa banor där det påminner mycket om ettan. Men spelet har ingen identitet och Nano-dräkten känns inte alls lika användbar som i första spelet. Bara överflödig.

Hade spelet vart 3 gånger så långt så hade de 350kr jag betalade vart mer befogat.

kör också på veteran men man kanske skulle köra ännu svårare, var det för lätt tycker du?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Madchild:

Jag ser att Geforce Experience har alternativen "Hög" "Väldigt hög" och "Mycket hög", ändrar man settings inne i spelet finns ju bara "High" och "Very high"?

Men du får alltså ut jämna 60 fps med dem där inställningarna på ett GTX680?

Jämna FPS men det som stör mig är V-sync påslaget. Stängde av det och ögona trivdes bättre. Men nu spelar jag på väldigt höga inställningar och har för en gång skull inte ont av 45 FPS. Drar ut på kamanjen så mycket det går och gottar mig åt en rätt skaplig historia. Ska se sedan om omspelningsvärdet är lika dåligt som med 2:an.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)