Parfym med doften av ny Macbook Pro

Permalänk

MMMMM doften av svettigt barnarbete och plast<3

Till överpris också självklart i sedvanlig anda

Permalänk
Medlem

Vilken dam/tjej/brud skulle köpa det? Vem faan vill ragga på nördar.....

Permalänk
Medlem

denna kan man ju spraya på datorn lite då och då med för att sedan säga till sina nya kompisar att man precis köpt den för att verka cool!:D

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av triDave:

Vilken dam/tjej/brud skulle köpa det? Vem faan vill ragga på nördar.....

Tjejer som vet vad lukten kommer ifrån kanske skulle tycka det. Tror dock inte de flesta damer kopplar lukten av nya datorkomponenter till just detta.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

nästan så man är i paradiset när man just öppnat lådorna för nytt moderkort/grafikkort eller första gången man testkör datorn och fläktarna pumpar ut den dära himmelska ny-dator-doften

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Tänkte säga det alla tänker på men riskerar nog då en feting ban

Permalänk
Medlem

Ftalaterna i flamskyddsmedlen är inte nyttiga. Kroppen kan inte bryta ner dem alls. Detta är och förblir ett PR-jippo.

Man bör inte alls sniffa på ny elektronik. Vädra ordentligt istället de första dagarna ni kör in en ny dator/TV/skärm/grafikkort osv.

Samma sak med kläder och allt som är behandlat med flamskyddsmedel. Tvätta och vädra noga, även om nån blogg säger att du aldrig ska tvätta dina jeans. Det är gifter som inte ska ligga mot huden eller hamna i lungorna...

Apple lurar inte bara sina kunder med överpriser, nu planerar de att förgifta dem med...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Luktar apple produkter annorlunda än annan elektronik alltså? Idén kan jag acceptera men att dom måste apple-fiera den är fjantigt.

Permalänk
Medlem

Om en tjej hade haft den parfymen hade mina byxor åkt av direkt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Entusiast

Han som sjöng den där låten "Hej hej Monika" fick stryk på en krog i Norrköping för att han hade gjort den där låten som drev folk till vansinne.

Idén att skapa en produkt som denna borde resultera i samma behandling... hur fan kan man ens komma på tanken? Vit tröja med långa ärmar kanske skulle passa bra...

Permalänk
Medlem

Man kan lukta blod och sperma, och nu kan man även lukta som en ny Macbook Pro?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Anledningen till varför ny elektronik eller nya bilar luktar gott är inte för att lukten i sig är gott utan att man förknipar lukten med något bra och fantastiskt.
Har luktat på Wunderbaum med "nybilslukt" och det luktar skräp.

Permalänk
Medlem

Haha onödigt. Men...
Detta kanske kan öka "nöjd kund" på begagnatmarknaden?
en dusch i den gamla låddan och, vips, nykänsla för den som öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Apple lurar inte bara sina kunder med överpriser, nu planerar de att förgifta dem med...

Det är inte Apple som har skapat detta.. Och det hjälper att läsa vad som står på Apple hemsida under alla deras produkter

Citat:

Hölje av återvinningsbart aluminium och glas
Kvicksilverfri bildskärm med LED-bakgrundsbelysning
Arsenikfritt bildskärmsglas
Fri från bromerade flamskyddsmedel
PVC-fri

Permalänk
Medlem

Haha rolig grej...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Jag skulle föredra att tjejen luktar ruttet kött och piss framför detta.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Tjejer som vet vad lukten kommer ifrån kanske skulle tycka det. Tror dock inte de flesta damer kopplar lukten av nya datorkomponenter till just detta.

Till nörd som raggar nörd så är det säkert en riktig femetta!

Permalänk

Hahaha

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Plast, kartong och diverse industrikemikalier låter kanske inte som någon tilltalande doftupplevelse, men faktum är att den distinkta lukten från ny elektronik framkallar varma känslor hos många prylgalningar

Att nya bilar luktar lite speciellt kan jag köpa (har ju faktisk haft några genom åren) men att ny elektronik skulle lukta något speciellt har jag aldrig noterat, eller hört någon annan nämna. Hela nyheten luktar däremot nyhetstorka i bästa aftonpressen-anda. "Faktum", säger vem?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

man kanske vill smutta lite på mac doften ja...

Permalänk
Medlem

Känns som en IDG nyhet och inte en nyhet värdig för en sida riktad till PC entusiaster...

Permalänk
Medlem

Jag tror dom brännt bort lite för många hjärnceller, från att sniffa sina Macbooks...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Haha :'-)
Dock tycker jag nästan doften av en ny bil luktar något godare än ny elektronik (har dock aldrig sniffat på en ny MacBook).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Har alltid undrat vad mac-folk gör medan pc-folk spelar... Now I know!

Skämt å sido så tror jag faktiskt detta hade kunnat sälja bra, både som en skämtpresent och som någon nämnde för begagnat marknaden.

Och att framställa den här typen av produkt är ett steg närmre lukt-TV stöd för Terminator

Permalänk
Medlem

Haha och Mac folk undrar varför PC folk retar sig på dem?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Något för Fråga-Olle kanske?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Att nya bilar luktar lite speciellt kan jag köpa (har ju faktisk haft några genom åren) men att ny elektronik skulle lukta något speciellt har jag aldrig noterat, eller hört någon annan nämna. Hela nyheten luktar däremot nyhetstorka i bästa aftonpressen-anda. "Faktum", säger vem?

Det är någon bladning av plasten dom använder och kartong som gör doften väldigt len och söt.
Dom flesta produkterna med aluminium och plasten dom använder luktar speciellt.. kanske det är behandlingen av aluminiumet?

Kommer ihåg att dom första Fractal Design chassin luktade HELVETE! bra länge.. var plasten som stank radioaktivt avfall eller nått sånt i den stilen, haha..

Doften är mycket lik "ny bil".. pratar inte om wounderbaumen utan "the real deal"!

Dofter kan föra tillbaka en till barndoms minnen, själv fylls jag av pirr i hela kroppen av lukten av blöt asfalt på våren, samma sak med tex mynta/riktig Mojito... SOMMAR!!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

klassiska dofter som duch bag

Permalänk
Medlem

Den parfymen har ju funnits länge! Vad tror ni annars de använder på fabrikerna i Kina för att få fram den doften?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så finns den doften ständigt att tillgå bak vid minneskorten på de gamla x-box kontrollerna. En ickesinande källa av lycka. Skulle nog kräkas omjag kände det på en person dock