Min låt på youtube framförs av mig såhär

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Min låt på youtube framförs av mig såhär

Hej,
har just nu lagt upp en låt där jag sjunger. Det instrumentala är inte min "creation", synth och scratch-ljud har en snubbe via nätet spelat in. Pianot är en gratisloop.

Ser lite galen ut...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Ingen fel på själva låten men om du nu måste stå hela tiden i mitten i samma position så kan du väl byta omgivningen, spela in videon på olika platser. Det såg ju tråkigt ut och det kändes som om du inte visste vad du skulle göra med dina händer härnäst.

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Spelade in den med webbkamera... lite svårt att få in vinklar från olika håll då... Tack ändå för svaret. (har inget annat videoverktyg att spela in med)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Jobbade vidare på videon som du sa och lade till en extra videosekvens. (uppdaterade första posten)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Första: modigt gjort!
Andra: inte min stil så jag kan tyvärr inte säga om det är bra eller dåligt

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Ja, jag får lite ångest av att lägga upp mig själv på youtube om jag ska va helt ärlig
ok

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

'Sings' var väl kanske lite att ta i

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

Annorlunda, vemodigt? Jag tror jag gillar det på något skumt vänster. Modigt, som flashen sa.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SWE
Registrerad
Jan 2010

Hehe, vill inte vara elak... Men det va inte bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövstad
Registrerad
Maj 2005

Riktigt bra om du justerar pitchen (i datorn, efteråt) i din sång tycker jag.
Låter lite åt Enigma-hållet IMO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011

Inte min stil när det kommer till musik, men fan va skön den var ändå..jag blev avslappnad
En del toner var dock riktigt dåliga, men många var också bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Tack för er respons på min video/låt, jag tycker också det är "blandat" ang låten som er respons var, ger den 5/10 stjärnor, tycker alltså den inte är så jäkla bra själv fast den duger för visning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Gjorde en lugn låt idag. Vad tycker ni? Går det att sjunga i en sån här soft/luftig stämma och ändå få det lyssningsbart?

Kommentera gärna! (fast helst inte "åh det här suger", utan något konstruktivt)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

Soft låt, inget större fel på den, men jag är totalt omusikalisk då. Men helt ok "chill musik"....:)

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

ok good

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövstad
Registrerad
Maj 2005

Jorå, så kan du också sjunga. Nu låter du lite som Moby, eller Boy George (Culture Club).
Väldigt mycket "chillout"-varning på din musik, även om du gör en lugnare variant.
Du kan sjunga sådär till dunka-dunka också, you know .. om du vill.

http://www.youtube.com/watch?v=dBCkoDJkIOc (Moby - Why does my heart feel so bad).

I like it.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lägenhet
Registrerad
Okt 2009

Lite väl mycket vibrato i siste videon du la upp men rätt soft låt endå!

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

------------