The Witcher 2, retail eller Enhanced Edition?

Permalänk
Medlem

The Witcher 2, retail eller Enhanced Edition?

Känner ett visst mått av pinsamhet inför att fråga detta men jag kan verkligen inte hitta svar på't.

Skulle vilja köpa The Withcer 2 men fattar inte vad som skiljer de olika versionerna åt. Det finns billigt som fysisk kopia av den gamla utgåvan i stan var jag bor, men såsom jag förstått det har de nyligen släppt en "enhanced edition" av spelet på Steam och att de även skall släppa en patch som lägger till alla de nya sakerna från Ehanced Edition.
Min fråga är sålunda: är det någon skillnad mellan att köpa en fysisk kopia av den gamla utgåvan och sedermera ladda ner patchen, och att köpa "Enhanced Edition" på Steam? Eller är det samma sak?

Tackar på förhand för svar.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Ja, det är (nästan) samma sak. Enhanced Edition är släppt som gratis officiell patch och Steam brukar lägga in nya patchar automatiskt efter ett tag.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Enchanced Edition är väl den som kommer att säljas i butik framöver och standardutgåvan kommer att fasas ut.
Men kan du få tillgång till standardutgåvan borde du köpa den och sedan ladda ned gratispatchen.

Standard + patch = Enchanced Edition.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ok, tack snälla för svar.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Såg detta som kanske skulle vara av intresse när jag själ köpte witcher 2 för 17USD (117kr) http://www.gog.com/witcher2/backup/

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010