MSI GX740 bärbar, problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Feb 2004

MSI GX740 bärbar, problem

Hej!
Jag har en MSI GX740 som strular, den krashar när jag skriver kraftigt med data till hårddisken.

Den har varit inne på service 2 gånger och är nu inne en 3:e för samma fel.
Första gången bytte de moderkort och grafikkort och andra gången bytte de hårddisken.
Efter andra gången så hade de även sönder Skärmen vid ena fästet och tappade bort gummidistansen under datorn.
Vad jag har hört så är Infocare inte ett så bra företag.

Till att börja med så har den varit på service i 1,5 månad nu och de andra gångerna så har jag mailat en gång i veckan och frågat vad som händer för att få en statusuppdatering. Då har den varit inne 1 månad varje gång.

Vi får se vad de hittar på denna gång, jag är dock rädd för att de inte kommer att hitta felet och då inte kan åtgärda det och undrar då vad min konsumenträtt är. Är det bara att kontakta JME Data som jag handlade ifrån och be dem ta tillbaka den?

MVH Emil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Skälig reparationstid för en dator är max 3-4 veckor. Tar det längre tid än så skall du åtminstone få kompensation för lång servicetid eller till och med häva köpet. Har du stort behov av datorn (studier etc.) tycker jag absolut du skall lägga fram detta för JME och meddela att du önskar häva köpet med pga lång servicetid, vilken Konsumentköplagen ger dig rätt att göra.
Du kan prata med en konsumentvägledare i din kommun om du vill, denne kan också hjälpa dig skriva en anmälan till ARN om JME trilskas.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008

PM:a mig ditt RMA-nummer så tar vi en titt på det snarast möjligt. Det ska bara i extremfall gå upp emot 30 dagar, men det ska väldigt sällan behöva ta så lång tid över huvud taget.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Feb 2004

Tack för svaret twit, ska leta rätt på konsumentvägledare om det trilskas.

Klart jag har stort behov av en dator. Räkningar, tjejen har utbildat sig på nätet osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Feb 2004

Jag tänkte bara köra en uppdatering på vad som har hänt.
Jag fick en ny dator till slut iaf, de bytte tangentbord till ett svenskt innan de skickade ut den och nu fungerar knapparna sådär på den, bla. A och Space fungerar bara ibland, eller på ena sidan, frågade om jag kunde få ett nytt att skruva dit själv men det gick inte utan den skulle skickas in. Med tanke på hur dåligt servicen har varit tidigare så vågar jag inte skicka in den igen och genomgå några fler problem, så som att fästena till skärmen spricker och att jag blir utan dator i ytterligare en månad efter att de har bytt tangentbord så skiter jag i det helt enkelt. Dock kommer jag att tänka efter en extra gång innan jag köper en MSI nästa gång.

PS. Ser att tangentbordet kanske sitter lite snett ditsatt. så jag ska göra ett försök att rätta till det när det passar sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Mr.3:

Hej!
Jag har en MSI GX740 som strular, den krashar när jag skriver kraftigt med data till hårddisken.

Den har varit inne på service 2 gånger och är nu inne en 3:e för samma fel.
Första gången bytte de moderkort och grafikkort och andra gången bytte de hårddisken.
Efter andra gången så hade de även sönder Skärmen vid ena fästet och tappade bort gummidistansen under datorn.
Vad jag har hört så är Infocare inte ett så bra företag.

Till att börja med så har den varit på service i 1,5 månad nu och de andra gångerna så har jag mailat en gång i veckan och frågat vad som händer för att få en statusuppdatering. Då har den varit inne 1 månad varje gång.

Vi får se vad de hittar på denna gång, jag är dock rädd för att de inte kommer att hitta felet och då inte kan åtgärda det och undrar då vad min konsumenträtt är. Är det bara att kontakta JME Data som jag handlade ifrån och be dem ta tillbaka den?

MVH Emil

JME Data har tyvärr gått i konkurs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Feb 2004

Ja, det går ju att vända sig till tillverkaren som lämnar garantierna och det var ganska länge sedan de där hände.. Men tack förupplysningen iallafall..