Hjälp med Steam lagg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2012

Hjälp med Steam lagg.

Hej!

Undrar ifall man skulle kunna få lite hjälp med ett problem jag har för tillfället.

För några dagar sedan började alla spel jag har på Steam lagga något förskräckligt, spel som jag tidigare kunde spela helt utan lagg, som t.ex. ”Deus Ex” och ”Alan Wake” Det är dock endast spel som använder steamklienten som laggar. Jag har inga problem med att spela t.ex. ”Guild Wars” Eller ”Empire Earth”

Jag har heller inga ”onödiga” program igång samtidigt som jag spelar, förutom mitt antivirusprogram samt dropbox, båda har jag dock alltid haft igång samtidigt som jag spelade vid tidigare tillfällen. Alla drivrutiner är också uppdaterade till senaste versionen.

Använder för tillfället.

120gb SSD
16gb of RAM.
Överklockad i7 2600k processor (3,40ghz)
570gtx.
Windows 7 Home Premium

Några tips på hur jag kan lösa problemet?

PS. Ifall tråden är i fel forumsdel ber jag om ursäkt och hoppas att den kan flyttas utan större problem.

Tack på förhand

/Kexintechex

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Liatorp
Registrerad
Mar 2010

Kan du kolla vad du har för FPS i spelen För med tanke på vad du har för delar, bör ju inget direkt flaska, kanske kan vara drivers till Steam klienten som buggar. Har inte laddat ner dom senaste drivrutinerna själv

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2012

Kan tyvärr inte kolla det för tillfället då jag sitter på jobbet, men ska göra det när jag kommer hem. Dock börjar lagget redan när jag startar upp spelen, det är knappt så att jag kan kolla på vilka utvecklare etc som gjort spelet.

Kan annars testa att ominstallera steam då jag endast har ett fåtal spel installerade och en hyffsat snabb internetuppkoppling.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Det är inte så att något av spelen har en stor patch som tankas samtidigt?
Det har jag haft nångång och då har det laggat något kopiöst.
Steam frågar ju inte utan autoupdaterar bara,

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2012

Nepp, inga större patcher :/

Har kollat ifall det kan vara så att jag råkat ställa in något konstigt med energischemat på datorn, detta verkar dock inte vara fallet då jag använder "Prestanda" Inställningen, något som jag alltid gjort.