Överklocka ATI Radeon Xpress 1100.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
hemma
Registrerad
Jan 2010

Överklocka ATI Radeon Xpress 1100.

Hej
Jag sitter på en gammal bärbar med AMD Turion 62 x2 och ett ATI Radeon Xpress 1100. Jag spelar bara Halo 1 online men spelar just nu på 640x480 på medium och en del på low eller avstängt helt. Jag funderade på att överklocka grafikkortet och se om det blir bättre. Jag drog ner ati tool men det supportade inte mitt grafikkort men när jag körde 3d grejen så fick jag ca 8 till 15 fps, är inte det lågt för detta kortet? Jag vill minnas att mitt 8800 GT låg runt 1000 till 1300 fps i det testet.
Innan jag börjar leta efter något annat att klocka med kommer jag att märka någon skillnad om jag klockar kortet? Känns som att jag borde kunna spela Halo på högre upplösning och detaljer då jag hade en ännu äldre bärbar innan med något ruttet intelgrafik som klarade Halo på högre settings samt att den klarade Need For Speed Most Wanted utan större problem. Något som inte står rätt till med denna datorn?
Datorn har support för Vista men jag kör med Windows 7 samt att jag uppgraderat från 1 GB ram till 2 GB.