Permalänk
Medlem

ändra sense på musen

jag undrar om det finns något program som gör att man finjustera sensen på musen bättre då windows har så stora hopp mellan olkia sense grader. Säg inte programmet till musen för det har jag testat och min mus har inte något program då den är 8 år gammal.

Visa signatur

||| i7 3930k ||| Asus RAMPAGE IV EXTREME ||| 3-WAY SLI MSI GeForce GTX 680 2048MB |||
||| Corsair SSD Force 3 Series 180GB ||| Corsair AX 1200W 80+ Gold ||| Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz |||
||| Dell U3011 30''|||

Permalänk
Medlem

Tja hoppas inte du spelar då, ändra windows sensen är nog det absolut sämsta man kan göra.
Bara att välkomna alla former av accelerationsproblem osv.

Köp en ny mus med högre dpi.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Tja hoppas inte du spelar då, ändra windows sensen är nog det absolut sämsta man kan göra.
Bara att välkomna alla former av accelerationsproblem osv.

Köp en ny mus med högre dpi.

Är det bara jag som ändå sänker ner dpi:n så att inte musen ska sticka iväg så fort?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

det du kan göra då är att fixa en ny mus, näst intill alla gamingmöss idag har mjukvara och nästan alla pallar 3600 DPI. Den bästa inställningen är maximal DPI med så låg windows sense du kan ha!

Permalänk
Medlem

Windows sensen ska du inte röra, den ska vara där den är.
Sätta den lägre är samma sak som att öka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Windows sensen ska du inte röra, den ska vara där den är.
Sätta den lägre är samma sak som att öka den.

jaha, jag kör min i botten med 5.7k DPI inställt. fungerar mycket bättre än att ha lägre DPI och default windows-setting, men det kanske bara är jag som tycker..

Permalänk
Medlem

Skaffa dig en billig Logitech mux ex. MX518 eller liknande, klara 3600 DPI i mjukvaran till musen och kostar runt 200 spänn.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

jaha, jag kör min i botten med 5.7k DPI inställt. fungerar mycket bättre än att ha lägre DPI och default windows-setting, men det kanske bara är jag som tycker..

Så fort du pillar med windows sensen har du inte 1:1 movement / input längre, vilket är värdelöst på alla sätt och vis.

Finns förklarat lite i den gamla "cs mouse guiden" under 1.2
http://www.overclock.net/t/173255/cs-s-mouse-optimization-gui...

Permalänk
Medlem

Du har alltså mus acceleration om jag inte är helt ute och cyklar?

det du kan pröva är att installera CPL mousefix, fixade mitt problem av stora hopp.
http://www.sk-gaming.com/file/3504-CPL_Mouse_Fix

fungerar för w7 med, även om det står windows XP

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ny mus. En sensei. Men jag har maxat den i dpi för bästa exakta förmåga. Men det är på tok för hög sense, hur sänker jag sensen men inte dpi? Man kan inte göra det i programmet

Visa signatur

||| i7 3930k ||| Asus RAMPAGE IV EXTREME ||| 3-WAY SLI MSI GeForce GTX 680 2048MB |||
||| Corsair SSD Force 3 Series 180GB ||| Corsair AX 1200W 80+ Gold ||| Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz |||
||| Dell U3011 30''|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så fort du pillar med windows sensen har du inte 1:1 movement / input längre, vilket är värdelöst på alla sätt och vis.

Finns förklarat lite i den gamla "cs mouse guiden" under 1.2
http://www.overclock.net/t/173255/cs-s-mouse-optimization-gui...

det där verkar ju ha skrivits år 2007.
vet du om det gäller windows 7 också?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

det där verkar ju ha skrivits år 2007.
vet du om det gäller windows 7 också?

Gäller Windows 7 också, "guiden" är sparad på många sidor då den går igenom en hel del saker väldigt bra och enkelt.