M26 MASS Dart måste patchas

Permalänk
Entusiast

Ska börja spela igen på tisdag i och med att min speldator kommer tillbaks, är det fortfarande förstört eller har detta hotfixats eller något och är det många som använder det?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Testade igår och det fungerar fungera bra fortfarande, hehehe

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Japp, var inne på en server igår och där var det typ 20% av de som spelade som "nyttjade" denna fel patchning rätt grovt.
Hoppas på en ändring så det blir lite mer balanserat.

Visa signatur

Donec id quam non est ex eo numero

Permalänk
Medlem

Jag har kört med m26 som tillbehör till AN-92 utan att fatta vad som var så jäkla OP. Sen testade jag G3A3 nu. Ojdå, var ju bara att sikta ungefär på fienderna så dog de direkt även på långt avstånd. En fix hade varit på sin plats.

Permalänk

Just G3A3 + Dart är ju oerhört potent.

34 i damage per dart.
Lägg dessutom till penetrerande effekt så är den layouten den perfekta "slaktar-layouten".

Permalänk
Medlem

Dock tröttnar man ganska snabbt på att använda den. Dels för att det inte är riktigt "fair" och dels för att vapnet i sig inte är så himla roligt. Och så fort det är en admin inne blir man hotad med ban

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 2000+:

Dock tröttnar man ganska snabbt på att använda den. Dels för att det inte är riktigt "fair" och dels för att vapnet i sig inte är så himla roligt. Och så fort det är en admin inne blir man hotad med ban

Det är väl inte så konstigt att du kan bli bannad för bug exploit om du använder m26?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ser att många skriver att de då aldrig blivit dödade av en m26 dart.
Jag får väl tillägga att jag spelar metro conquest (64 spelare) ofta och där stöter jag på den väldigt väldigt ofta.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Prövade M26 Dart med G3A3 och j***vlar vad effektiv den var, var ju bara att skjuta så fick man nån oavsett avstånd. Kände mig dock som ett svin inombords, ska ej köra mer med detta vapen.

Permalänk
Medlem

Ska komma en fix vid nästa patch, när nu den kommer.

Bra sida för att hålla koll på BF3 nyheter http://bf3blog.com/

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SideWinder86:

Det är en kombination av vapen och mods på vapen som buggar.

Skrivet av Semjonov:

*raderat inlägg*

Skärpning båda två!

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är väl inte så konstigt att du kan bli bannad för bug exploit om du använder m26?

Nej absolut inte konstigt, det sa jag inte. Men tröttsamt att spela med

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Linkus:

Förstår inte va ni menar har nästan 800 kills med M26 MASS, kan vara de roligaste vapnet sedan noobtube i COD ^^

Trolla inte i tråden tack.

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Trolla inte i tråden tack.

Jag ber om ursäkt, det va inte meningen att det skulle skrivas på det sättet, det lät annorlunda i mitt huvud, samt att jag skrev det med glimten i ögat. Men jag ber om ursäkt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Mycket som behöver patchas numera

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Dock tröttnar man ganska snabbt på att använda den. Dels för att det inte är riktigt "fair" och dels för att vapnet i sig inte är så himla roligt.

Ja dels blir det enformigt efter ett tag och man vet ju med sig att poängen man får inte har direkt med ens skicklighet att göra, mest point and click... Förstår nu hur jag kunnat dö en massa gånger av DARTs de senaste veckorna utan att riktigt fatta hur. Men jag får tyvärr erkänna att det ibland är rätt kul att blåsa ner en korridor med 4-5 fiender som står på rad.

Permalänk
Medlem

Har testat en stund under två kvällar på TDM "näshårkanal" med M26Dart och AK.
Jo den är ju bra och tar bra men så speciellt kul är det inte.
Och i närstid är en vanlig hagelbrakare lika bra och på långt håll är det roligare att sikta.
Har inte testat med G3 för jag tror inte att jag har det vapnet...

Blir bra när patchen fixar till det iaf.
Alltid trist när något blir fel och utnyttjas även om det är lite underhållande att iaf testa lite själv utan att sätta det i system.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Var inne på server där de många körde med den kombinationen, så jag tänkta jag skulle prova också men då blev jag kickad och bara jag.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Oavsett om man gett DICE ris eller ros i denna tråden så har vi ändå vissa fakta..

1. DICE har släppt en riktig tungviktare inom FPS, inte helt insatt i siffrorna men förmodligen den största. (Typ.)

2. Med (1.) i åtanke, så kommer ett visst ansvar med detta, dom har tjänat bananaz på det här spelet och då ska jag som gett dom pengarna få ett fungerande spel.

3. Visst, dom fixade massa saker i patchen, detta hamnar dock i skuggan av den GROVA bugg som blev med M26.

Det som för mig förefaller mest underligt, är att det ska ta ett stort företag som DICE en sån JÄVLA tid att fixa detta, det verkar som att dom avvaktar tills nästa "planerade" patch så att dom kan baka in massa annat, vilket annat företag som helst hade fixat en sånhär grav bugg med en s.k hot-fix.

Dvs, en patch som rättar till enbart M26, så att spelarna som betalat 500 pistoler för sitt spel kan sitta och roa sig istället för att slå sönder sina tangentbord för att nån idiot tycker det är jätteroligt att exploatera.

Jag spelar BF3 ca 2-10 timmar om dagen, så lite kött på benen borde jag ha, kör mest infanteribanor och stöter på den jämnt o ständigt.

Permalänk
Jubileumsmästare
Permalänk
Medlem

Stötte på problemet för första gången igår.

Ska man skratta eller gråta över personer som inte drar sig för att använda ett trasigt vapen?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rentav äckligt att vissa spelare väljer att köra med vapnet. Och ännu värre, jag letar upp NO m26 servers och ändå väljer vissa att spela med det. Säger man till, så är man noob. Måhända är jag noob, men jag respekterar reglerna. Varför är det inte "auto kick" på regelbrott? Måste det alltid vara en admin där och göra det manuellt?

Spelade med det här polska svinet nu sist:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Pavel-Nagibator/...

Alltså, hade jag haft det minsta med Origin/EA/Dice att göra så hade jag personligen nollställt hela jävla kontot!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Falcon:

Jag tycker det är rentav äckligt att vissa spelare väljer att köra med vapnet. Och ännu värre, jag letar upp NO m26 servers och ändå väljer vissa att spela med det. Säger man till, så är man noob. Måhända är jag noob, men jag respekterar reglerna. Varför är det inte "auto kick" på regelbrott? Måste det alltid vara en admin där och göra det manuellt?

Spelade med det här polska svinet nu sist:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Pavel-Nagibator/...

Alltså, hade jag haft det minsta med Origin/EA/Dice att göra så hade jag personligen nollställt hela jävla kontot!

Finns en bugg till som gör att killcode blir huvudvapnet, alltså kan man inte scripta bort problemet eftersom det inte går att se skillnad på huvudvapnet eller underslung. Lurigt nog återges korrekt vapenkill ingame men inte över till Procon. Slarvig kod DICE.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Finns en bugg till som gör att killcode blir huvudvapnet, alltså kan man inte scripta bort problemet eftersom det inte går att se skillnad på huvudvapnet eller underslung. Lurigt nog återges korrekt vapenkill ingame men inte över till Procon. Slarvig kod DICE.

Ah, i see. Tack för svaret. Kan man som admin, i efterhand, se i loggar och på ett enkelt sätt sortera på vilka som använt M26 i Procon?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Falcon:

Ah, i see. Tack för svaret. Kan man som admin, i efterhand, se i loggar och på ett enkelt sätt sortera på vilka som använt M26 i Procon?

Tyvärr kan man inte det för som sagt står det bara att personen dödade med huvudvapnet istället. Så man måste i princip ha en admin in-game för att se till att folk inte använder det.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Mushuu:

Det som för mig förefaller mest underligt, är att det ska ta ett stort företag som DICE en sån JÄVLA tid att fixa detta, det verkar som att dom avvaktar tills nästa "planerade" patch så att dom kan baka in massa annat, vilket annat företag som helst hade fixat en sånhär grav bugg med en s.k hot-fix.

Måste vara för dem måste kontakta sony och microsoft för att komma överens för att patcha deras konsoller också. Hade dem bara behövt patcha pc hade det gått fortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ah, i see. Tack för svaret. Kan man som admin, i efterhand, se i loggar och på ett enkelt sätt sortera på vilka som använt M26 i Procon?

Tills klåparna löser detta så har jag förbjudit G3A3 på min server för att bli av men det värsta drägget, tyvärr så förstör det ju för folk som vill köra med själva huvudvapnet.. men man har inte mycket val när DICE failpatchar sönder spelet!

Permalänk
Inaktiv

Härligt att se att folk har hittat något nytt att whina över nu när USAS patchades. Fattar inte att ni orkar ödsla energi på sånt här, det är ju knappast svårt att döda någon som kör med G3+dart. Lägg därtill att merparten av er som gnäller över den kombon antagligen kör med ett vapen som i någon annans ögon anses vara hyper-duper-OP. Men ja, när vi ändå är igång så tycker jag att blowtorchen är OP, för i verkligheten tar det säkert mer än någon sekund att döda någon med en sån...

Permalänk
Medlem
Skrivet av malm1987:

Härligt att se att folk har hittat något nytt att whina över nu när USAS patchades. Fattar inte att ni orkar ödsla energi på sånt här, det är ju knappast svårt att döda någon som kör med G3+dart. Lägg därtill att merparten av er som gnäller över den kombon antagligen kör med ett vapen som i någon annans ögon anses vara hyper-duper-OP. Men ja, när vi ändå är igång så tycker jag att blowtorchen är OP, för i verkligheten tar det säkert mer än någon sekund att döda någon med en sån...

M26 Dart på G3A3 är extremt op, nästan värre än USAS då du kan låsa upp den på någon timme. Jag hade inte något stort problem med USAS-12 Frag då jag väldigt sällan spelar Metro, nu är det minst en på varannan server och så fort någon börjar använda det börjar alla andra. Jag har inga problem med något annat vapen i spelet.

Testa och spela själv med kombon så ser du hur otroligt op den är.

Permalänk

Jag har provat m26 ett par gånger. Men dom jag försökte skjuta klarade sig o det på mindre än 10 meter.
Lika när jag använder usas med frag så måste jag tömma hela maget på en fiende innan dom dör.
Men jag dör alltid på ett one shot med dom vapen.:(

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D